אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דן אילת מול קלאב מד – שני מלונות שתי קונספציות

 

התבקשנו לערוך השוואה בין שני מלונות מובילים באילת הראשון הוא מלון  דן אילת ולעומתו אנחנו מאמתים את קלאב מד אילת שניהם נחשבים לאיקונים ומייצגים שתי תפיסות אירוח שונות לחלוטין שיש להן משהו משותף והוא הרצון לתת לאורחים את השירות הטוב ביותר שניתן למצוא נכון להיום בתחום המלונאות במדינת ישראל.

רקע על שני מלונות באילת  והרשתות שעומדות מאחוריהן

דן אילת השייך לרשת המלונות הותיקה ביותר בישראל - רשת מלונות דן הוקמה ע"י שני אחים יקותיאל ושמואל פדרמן. ב1947הם רכשו על שפת הים בתל אביב פנסיון שכלל 21 חדרים ונקרא קטיה דן. בימים הראשונים ניהלו מר שמואל ואשתו את הפנסיון. תוך זמן קצר הפך הפנסיון למקום מפגש למנהיגים של אותה תקופה. לא מעט מההחלטות הקשורות בהקמת המדינה נלקחו תוך כדי ישיבה בחדרי האירוח של הפנסיון. נכון להיום מפעילה רשת מלונות דן כשלוש עשרה מלונות בכל רחבי הארץ סה"כ היא מפעילה שלושת אלפים מאתיים ושמונים חדרים. היא אחד המעסיקים הגדולים ביותר בתחום המלונאות בין המלונות המוכרים של הרשת: דן תל אביב, דן כרמל, דן קיסריה, דן אכדיה ומלון המלך דוד.

קלאב מד אילת – כפר הנופש היחודי הזה שייך לרשת בינלאומית של כפרי נופש הפרוסים בכל רחבי העולם. ייחודם של כפרי הנופש הוא בקונספט של הכל כלול שבו האורח נכנס לכפר בתחילת החופשה ויוצא בסופה מבלי שהוציא שרל מכיסו כי כל האירוח כלול במחיר. נכון להיום מופעל כפר הנופש קלאב מד ע"י רשת מלונות פתאל, הרשת המובילה והכי גדולה בישראל. הרשת הוקמה ב1998 ע"י מר דויד פתאל ומפעילה נכון להיום מלונות בארץ וגם באירופה.

רמת האירוח – שני המלונות שייכים לקבוצת המלונות שלה חמישה כוכבים. מה שאומר אירוח ברמה בינלאומית גבוהה במיוחד כולל שירות חדרים מפנק, אטרקציות, בריכה, פעילות ספורט ימי, שפע של מסעדות ועוד ועוד.

הקונספט – עיקר השוני בין מלון דן אילת לקלאב מד קשור בקונספט האירוח. אם מדברים על מלון דן אנחנו מדברים על מלון מפואר שבו האירוח כולל לינה וארוחת בוקר. שאר הארוחות ובכלל ההוצאות מתומחרות בנפרד. לעומתו קלאב מד קורל ביץ' הוא מלון הכל כלול שבו האורח משלם על כל מרכיבי האירוח לפני שהוא יוצא לחופשה. ובמהלכה הוא לא אמור להוציא שקל מכיסו.

הארכיטקטורה – עוד תחום שמשקף את השוני היסודי בין שתי קונספציות האירוח קשור למבנה של בתי המלון. מלון דן אילת הוא מבנה חדיש, רב קומות עם לובי ענק, העיצוב של המלון משקף חדשנות גדולה שמבוססת על פאר אירופאי מאופק. לעומתו קלאב מד בנוי ככפר נופש, מעין מתחם סגור גדול שבו האורחים מסתובבים חופשי בינות למדשאות. הירוקות.

האוכל – במלון דן אילת חדר אוכל מרכזי ומספר מסעדות שמשרתות את האורחים ונושפים נוספים שמגיעים מבחוץ להתענג. לעומתו קלאב מד הוא כפר נופש שבו כל הארוחות מתבססות על בופה חופשי, אכול כפי יכולתך. במהלך כל היום מוגשות ארוחות בחדר האוכל המרכזי.

האטרקציות – קלאב מד ידוע בפעילות הימית שהוא מציע לאורחים כחלק מהכל כלול.


אודות מחבר המאמר

דודו בומיל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.