אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח ריסק – כל מה שרציתם לדעת

אחד מהביטוחים החשובים ביותר, הינו ביטוח חיים. ביטוח חיים מגן על המבוטחים בו מפני מקרים קשים, הפוגעים בתפקודו היומיומי. כמו למשל, נכויות, מחלות קשות, חוסר כשירות, וכדומה, מקרים בהם התפקוד היומיומי הלקוי איננו מאפשר המשך עבודה תקין וקבלת הכנסה. ביטוח חיים גם הוא מופיע בכמה אפשרויות, אחת מהן, הינה ביטוח ריסק. ביטוח ריסק, שלא כמו ביטוחים אחרים, מתייחס למקרי מוות, מותו של המבוטח, ומאפשר, במסגרתו, את קבלתו של סכום הביטוח כולו או קצבת ביטוח חודשית על ידי בני משפחתו או יורשיו. ביטוח ריסק מאפשר קבלת פיצוי כספי מחברת הביטוח למשפחתו של המבוטח או יורשיו, וזאת לאחר פטירתו. ביטוח ריסק הינו ביטוח חשוב במיוחד שכן מבטיח לבני משפחתו של המבוטח הכנסה קבועה גם לאחר פטירתו, הכנסה שבמרבית המקרים, היה הוא אחראי עליה.

ביטוח ריסק – האפשרויות המוצעות

ביטוח ריסק, כאמור, הינו סוג של ביטוח חיים, המתייחס למצבים בהם בעת פטירתו של המבוטח, יועבר הפיצוי הכספי על ידי חברת הביטוח המבטחת לבני משפחתו או יורשיו. ביטוח ריסק, גם הוא, נחלק לכמה סוגים. הסוג הראשון מתייחס לביטוח, ביטוח ריסק, במקרה מוות, ובאמצעות סכום הביטוח שצוין בפוליסה עליה חתם המבוטח, מתאפשרת הגנה על משפחתו או יורשיו, שנותרו מאחור. סוג אחר של ביטוח ריסק מתייחס למצבים בהם המבוטח חולה במחלה קשה. במקרים מסוג זה, בהם נמנע ממנו תפקודו התקין כתוצאה מהמחלה, מקבלים בני משפחתו או יורשיו, פיצוי מחברת הביטוח המבטחת. ההבדל בין ביטוח ריסק אחד למשנהו, הקשורים במצבים של מחלה קשה, הינו במספר המחלות המצוינות במסגרתו של ביטוח ריסק, עליו חותם המבוטח.

ביטוח חיים – ביטוחים נוספים

ככזה בעל חשיבות רבה במיוחד, מהווה ביטוח ריסק אפשרות ביטוח חשובה במיוחד. אולם, כדאי לדעת כי קיימים ביטוחי חיים מסוגים נוספים. למשל, ביטוח חיים רגיל, כולל קבלתם של פיצויים וקצבה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה או נכות. במקרה וחל אירוע מסוג זה, יקבל המבוטח פיצוי וקצבה מחברת הביטוח בה הוא מבוטח. ביטוח חיים מסוג נוסף הינו ביטוח מנהלים או קרן פנסיה. אפיקי ביטוח אלה, כוללים, כמו ביטוח ריסק, גם אובדן כושר עבודה, גם ביטוח חיים וגם הפרשה לעת זקנה. כך או כך, ביטוח ריסק או כל ביטוח חיים אחר, מגן עלינו ועל בני משפחתנו מפני הצפוי להתרחש, מצבים קשים במיוחד, ומבטיח לכל אחד שקט נפשי בידיעה כי במידה וחלילה יארע משהו, יש כיסוי ביטוחי.

ביטוח ריסק – כדאי לדעת

ביטוח חיים, הכולל גם ביטוח ריסק, קובע את גובה הפיצויים שתקבל משפחתו של המבוטח לאחר פטירתו. ביטוח חיים מציע מסלולים שונים ואפשרויות שונות, המתייחסות גם לרכיב הפנסיה (כמו ביטוח מנהלים, למשל) ולמרכיב החיסכון. מבוטח המעוניין בכך, יכול לצבור לטובתו כמה ביטוחים שונים, ובעת פטירתו, יקבלו בני משפחתו או יורשיו, מכל חברות הביטוח את הפיצוי, כפי שזה סוכם במסגרתו של ביטוח ריסק. חשוב להקפיד כי כל חברות הביטוח השונות ידעו על ריבוי הביטוחים השונים ויאפשרו זאת. כמו כן, חשוב כי המבוטח ידאג ליידע את חברת הביטוח באשר לשינוי במצבו הבריאותי, שכן במידה ולא יעשה זאת, באפשרותה של חברת הביטוח לבטל את מחויבותה כלפיו, שכן לא עמד בתנאי הביטוח, כפי שנקבעו במועד החתימה ולא מסר את מלוא הפרטים.


אודות מחבר המאמר

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.