אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שימושים של שבלונות

על מנת לסקור שימושים לשבלונות נזדקק למאמר רחב יריעה. לכן ננסה לצמצם ולהזכיר כמה אפשרויות לעיצוב באמצעות שבלונות.

נתחיל בשימוש בשבלונה לשם קישוט ועיצוב קירות הבית – בטכניקה זו, השבלונה, שידועה גם בשם סטנסיל, מיועדת בעיקר לעיטור קירות או רהיטים באמצעות מוטיב גרפי חוזר שמוטבע על המשטח בעזרת שבלונה וצבע, לפי הטעם האישי. את השבלונה מכינים מיריעת פלסטיק שבתוכה גזורה הצורה הגרפית המבוקשת. בשלב הראשון מצמידים את השבלונה לקיר, לאחר מכן ממלאים את הצורה בגוון הצבע הנבחר, מנקים את השבלונה ועוברים למיקום הבא ומתחילים את התהליך מחדש.

שימושים לשבלונות ניתן למצוא גם בתחומים אחרים כמו בעבודות נגרות בהן השבלונה משמשת לחיתוך צורות עץ זהות או לעיטור רהיט בצורות חוזרות. שימוש בשבלונות נעשה גם בקעקועי גוף, כשהקעקוע מבוצע לפי הציור שבחר הלקוח מתוך מגוון השבלונות שהוצג בפניו. השבלונה מקלה מאד על עבודת הנגר או המקעקע ובשני התחומים מאפשרת חזרה מדויקת על המוטיב הצורני הנבחר.

איך היה נראה עולם הילדים ללא מדבקות השבלונות? שבלונות אלה הן רב פעמיות ומתאימות לשמש גם כשבלונה רגילה וגם כמדבקה לצביעה. השימוש בשבלונות אלה פשוט ביותר: מקלפים את המדבקה הרצויה, מדביקים אותה במקום הרצוי (על בד או על פריט עיצובי בבית), ולאחר ההדבקה צובעים את הצורה בגוון הצבע הנבחר. לאחר השימוש מומלץ לשמור על ניקיון השבלונה ולנקותה בעזרת צמר גפן וסבון.

שימוש אחר בשבלונות עושים אומני הרחוב. אמנות זו מתבצעת, לא רק אבל גם, תוך שימוש בשבלונות. אמנות הרחוב שואבת את כוחה מרצונם של האומנים להתפרסם בקרב הציבור הרחב ולהיות חלק מהקונצנזוס, ומרצונם של אנשים להביע את דעותיהם ולחשוף את עמדותיהם הפוליטיות והחברתיות. כיוון שאומנות הרחוב אינה חוקית, חלק ממבצעיה מתייחסים להתחמקות אנשי החוק, כאל משחק מרגש ומרתק ומנהלים עם השוטרים והפקחים מעין מרדף של חתול ועכבר. עם התפתחות רשת האינטרנט הפכה אמנות הרחוב לתנועה כלל עולמית.

כיצד אפשר לסיים מאמר זה בלי להתיחס לעולם האפנה? חברות לא מעטות מציעות שבלונות לעיצוב גבות. אותן נשים ונערות שנושא שיער הגוף מעסיק אותן באופן קבוע, בוודאי ישמחו לדעת על קיומן של שבלונות שמיועדות הן למי שיש לה שיער גבות דליל והן למי שגבותיה עבות. באמצעות השבלונה ניתן למלא באופן מדויק את הגבות הדלילות עם מעט צבע; או להיפך, לדלל את שיער שתי הגבות באופן אחיד ומדויק. בשתי הסיטואציות ניתן לרכוש ערכת עיצוב שיער שכוללת מספר שבלונות בצורות שונות לשימוש רב-פעמי. כיצד פועלת שבלונה זו? פשוט מאד, מניחים את השבלונה על הגבה וממלאים אותה באמצעות עפרון לגבות, או תולשים את השיער המיותר באופן אחיד ומדויק.


אודות מחבר המאמר

חברת לייזרקאט4 הוקמה כדי לתת מענה לצרכים מגוונים של חיתוך בלייזר. אנו נותנים שירות לצרכנים שונים, כגון: משרדי אדריכלות ועיצוב, חברות המספקות ציוד רפואי וציוד למעבדות מחקר, חברות הפקה פרסום ודפוס, מעצבים עצמאיים, סטודנטים ועוד רבים אחרים.

http://www.lasercut4.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.