אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צחצוח שיניים נכון

 

 

 

 

 

המרכז לבריאות הפה והלסת נועד להוות תחנה שלמה ומקיפה עבור בריאות הפה הדנטאלית של מטופליו. צוות מרפאת שיניים בחיפה  מורכב ממומחים ומרופאים ממספר דיסציפלינות בתחום רפואת השיניים, אשר הידע המשותף לכולם מיושם בצוותא על מנת לתכנן ולבצע תכניות טיפול המותאמות באופן אישי לפי הצרכים המיוחדים של כל מתרפאת ומתרפא.

שיקום הפה הוא  תחום  העוסק בשיחזור שיניים מתוך מטרה לשפר תיפקוד ואסתטיקה. מדובר בטיפולים מורכבים הכוללים טיפולים במגוון בעיות כגון: חסר שיניים, שחיקת שיניים,  בעיות סגר  והפרעות  תפקודיות  בפרקי הלסת.תחום שיקום הפה במרכז מפוקח ומבוצע על ידי ד"ר דני גורדון, מומחה בשיקום פה.

תחום רפואת החניכיים  עוסק בכל הקשור לרקמת החניכיים ועצם הלסת הלופתת את השן.על תחום זה אמון ד"ר יניב מאייר, רופא שיניים בחיפה , פריודונט מומחה ורופא בכיר בבית החולים רמב"ם.במסגרת תחום זה, מעניק המרכז למטופליו את הטיפולים הבאים:1. התקנת שתלים דנטליים- שתלים הם למעשה התקנים דמויי בורג המוחדרים אל תוך עצם הלסת ומהווים תחליף לשורש השן. כאשר אל השתלים מוברגים, בשלב מאוחר יותר מבנים וכתרים לצורך השלמת שיניים חסרות.2. הקצעת שורשים- טיפול זה נועד להסיר אבנית ולהחליק את שורשי השן כולל ניקוי ממשטחי השורש והרקמה הרכה וניקוי כיסיי החניכיים. טיפול זה מוצע הן כטיפול נפרד והן כהכנה לפני פעילות כירורגית (כולל התקנת שתלים).3. ריפוי מחלות חניכיים- מחלות חניכיים (פריודונטיטיס) נובעות מזיהום חיידקי כרוני של החניכיים. בעקבות הזיהום נוצרים חללים בין החניכיים לשיניים, וגורמים להתרופפות השן. יתירה מכך, חללים אלה כולאים בעצמם זיהומים נוספים שיוצרים מערבולת הרס לאזור הנגוע. אם המחלה לא מטופלת בזמן, הדבר עלול להוביל לחוסר יכולת תפקוד של השן וצורך בעקירה. מחקרים מהעת האחרונה אף מצביעים על  קשר בין זיהום בחניכיים למחלות קשות כמו מחלות לב, נשימה ועוד.4. ניתוחי חניכיים- פעולות כירורגיות שנועדו לרפא מחלות חניכיים ואף פגיעות בעצם הלסת;4. עקירה כירורגית- עקירה שדורשת פתיחה של החניכיים. עקירות כירורגיות בדרך כלל נדרשות במקרים הבאים:השן כלואה בלסת (למשל במקרה של שיני בינה); שיניים מפוצלות כתוצאה מהרס נרחב של הכותרת; או שהתפתח אבסס ויש צורך לבצע כריתה של הרקמה הדלקתית סביב השן.5. הרמת סינוס- הסינוסים הם  4 חללים ריקים אשר ממוקמים בתוך עצמות הפנים, משני צידי האף.באם המתרפא זקוק להתקנת שתלים בלסת העליונה וקיים חסר בגובה העצם, אחת מחלופות הטיפול היא לבצע הרמת סינוס, שתאפשר את התקנת השתלים כאמור;6. כיסוי רצסיות- רצסיות הינן נסיגון מקומיות  של חניכיים  שנובעות  למשל מצחצוח אגרסיבי במברשת עם זיפים קשים. הנסיגה גורמת לחשיפה של שורש השן. כיסוי רצסיות הינו פעולת כיסוי השורש על ידי שתל חניכיים הנלקח מהמטופל או על ידי תחליף רקמת חניכיים.


אודות מחבר המאמר

רופא שיניים בחיפה

מרפאת שיניים בחיפה

צחצוח שיניים נכון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.