אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גישור גירושין: עשרה טיפים

גישור גירושין הינו סוג של הסכם המושג במספר פגישות, אשר בהן ישנו צד שלישי אובייקטיבי הנקרא מגשר, ותפקידו לעזור לשני הצצדים להגיע להסכם בצורה שקטה. במקרה של גירושין, ההסכם נוגע בדרך כלל לנושא של משמרות על הילדים, ולנושאים כלכליים כגון דמי מזונות, חלוקת רכוש וכדומה. במקרים מסויימים של גישור גירושין כל צד מגיע עם עורך הדין שלו, והם מסייעים לו לשמור על האינטרסים שלו במהלך הגישור. אם החלטתם להעזר בשירותיו של גישור גירושין, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן לארוע ולעבור אותו בשלום.

1. השתדלו לבחור מגשר שיש לו ניסיון בתחום של גירושין ודיני משפחה. גם אם הצד השני הוא זה שאחראי על בחירת המגשר, תוכלו להעביר לו את ההמלצה הזאת.

2. אם זה אפשרי, התעקשו על כך שהגישור יקרה בשטח ניטרלי. במילים אחרות, נסו להמנע מכך שהגישור יערך במשרדו של עורך הדין של הצד השני.

3.  בדקו והבינו מה הוא הכוח שיש למגשר. גישור גירושין איננו בית משפט ואיינו בוררות, ולמגשר אין את היכולת לפסוק משהו בניגוד לרצונכם. המגשר שם כדי לעזור לאנשים העוברים גירושין להתפשר ולהגיע בעצמם להסכמים.

4. בדקו את החוזה שאתם חותמים עליו עם המגשר. רובם הגדול של המגשרים יחתמו איתכם על הסכם אשר קובע כיצד תשולם משכורתם, ומפרט באופן כללי את חובותיהם האתיות.

5. הבינו שמטרתו של גישור גירושין בזמן תהליך גירושין הנה לעודד דיון פתוח בין שני הצדדים, שמטרתו הגעה להסכמים. לכן, העזרו בשרותיו של המגשר כדי להביע את רצונותיכם וכדי להקשיב לצד השני.

6. היו מוכנים. הכינו את כל החומרים שצריכים להגיע עמכם לגישור. למשל, כדאי להביא דוחות כספיים, הערכת רכוש של שמאי וכדומה.

7. מיד כאשר אתם נכנסים לתהליך גירושין, ועוד לפני שאתם ניגשים אל גישור גירושין, החליטו מה תהיה נקודת הפתיחה שלכם. אם תחליטו על אסטרטגיה רק אחרי שתגיעו לגישור- זה יהיה בזבוז של הזמן והכסף שלכם. חשוב כמובן לזכור שהמטרה של הגישור היא לנהל משא ומתן מכובד ולהגיע לפשרה, לכן היו גמישים,והתייחסו אל נקודת הפתיחה באופן מילולי- כמקום להתחיל ממנו בלבד- ולא כנקודה הסופית אשר ממנה לא תהיו מוכנים לזוז יותר.

8. החליטו על מגבלות זמן הגיוניות. כל הרעיון של גישור הוא להפוך תהליך של גירושין לקל ופשוט יותר, אז אל תשארו בפגישת הגישור עד אמצע הלילה. אם הכלי היחיד של המגשר שלכם בשביל להגיע להסכם הוא להתיש את הצד השני ואת עורך הדין שלהם, סימן שאין לכם מגשר טוב. החליטו בעצמכם, בעזרת עורך הדין שלכם, על זמן הגיוני לפגישה, והודיעו על כך למשתתפים האחרים בעדינות ובנימוס. אתם יכולים למשל לומר להם בפשטות- "הפגישה צריכה להסתיים עד שש בערב. אם היא לא תסתיים עד אז- נחזור לכאן שוב ולא נאריך אותה".

9. אל תתביישו לבקש ממישהו מהמשתתפים בפגישה לצאת, כדי שתוכלו לדבר ביחידות עם עורך הדין שלכם, עם המגשר או עם בן הזוג לשעבר. לעיתים זוהי הדרך הטובה והנעימה ביותר להגיע להבנות והסכמים.

10. אם הצלחתם להגיע להסכם במהלך גישור גירושין, חשוב מאוד שתחכו עד שתקבלו את כל המסמכים כתובים וחתומים על ידי כל הצדדים. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שההסכם יכובד בהמשך.

אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.