אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב אתרים: סוגי לקוחות

אם אתם מעצבים שעובדים בחברת עיצוב אתרים, או אם אתם "עצמאיים בשטח" (פרילנסרים), בוודאי נתקלתם כבר בסוגים שונים של לקוחות. חלקם היו נוחים מאוד וזרמו עם תהליך העבודה, ואחרים לא הסכימו להתקדם מילימטר מבלי הערות ותיקונים מצידם. חלקם הפגינו ידע מפתיע בתחום עיצוב אתרים, ואחרים היו צריכים שתדריכו אותם איך לפתוח את המחשב. אז איך יודעים איזה טיפוס של לקוח עומד מולכם? בדרך כלל, אופי הלקוח מתגלה אחרי שמגישים לו את הסקיצה של האתר. בהתאם לדרך התגובה שלו, נוכל לאפיין אותו בקלות. קבלו את המדריך לאפיון לקוחות עיצוב אתרים:

הלקוחות הפדנטיים הם יודעים בדיוק, אבל בדיוק, מה הם רוצים, ויש להם בראש תמונה מפורטת להפליא של האתר שהם מתכננים שתבנו ותעצבו לכם. הם ניחנו בחשיבה ביקורתית, ירידה לפרטים וחתירה לשלמות – תכונות שמאפיינות גרפיקאים ואנשי עיצוב אתרים, אבל אין להם את הכלים הטכניים להגשים את חלומם. אם תעבדו איתם תגלו, במקרה הטוב, שאתם נסחפים למסכת של תיקונים באתר, מסכת שאינה נגמרת, שכן קשה מאוד להשביע את רצונם. במקרה הרע, תגלו שהסקיצה שהגשתם להם אפילו לא תעבור את סף האישור... בחברות עיצוב אתרים לא ימהרו להעמיד על מקומו לקוח גדול (כלומר, משלם הרבה) ו"מנג'ס". אבל אם מדובר ב"עוד לקוח רגיל" שדורש תשומת לב ענקית ותיקונים בלי סוף, מתישהו יגיע שלב הצרחות והצעקות מצד מנהל הגרפיקה...כן, לא תמיד מלקקים דבש בתחום עיצוב אתרים.

הלקוחות האדישים הלקוחות האדישים של חברות עיצוב אתרים הם הלקוחות ה"זורמים". הם מרגישים בסדר גמור עם כל סקיצה שתגישו להם ויאשרו אותה בקלות ובלי הינד עפעף. הם מהווים את ההיפוך המוחלט של הלקוחות הפדנטיים, שמתקשים לאשר את הסקיצה מבלי לעבור עליה עם זכוכית מגדלת...

הלקוחות הביישנים הם יודעים מה הם רוצים, אבל לא נעים להם להגיד. הם יאשרו את הסקיצה שהוגשה להם מטעם חברת עיצוב אתרים, אם כי יש שם דברים שלא מוצאים חן בעיניהם. הם יתבשלו בפנים, אבל הם מנומסים מידי בשביל למחות... אלה שלא יודעים לפתוח דפדפן לקוחות מסוג זה יתקשו להביע את דעתם אודות האתר שמוצע להם, מאחר וכל עולם האינטרנט, עולם עיצוב אתרים, הוא טריטוריה חדשה ובלתי מוכרת. לעיתים אלה לקוחות בגילאים מבוגרים, שיפלו קרבן לחברת עיצוב אתרים שתגיש להם עיצוב כעור ודוחה עד אימה, ותשכנע אותם שמדובר בפנינה של ממש. אין להם את הכלים לשפוט אם האתר מעוצב במקצועיות או לא. 

אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.