אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יום העצמאות 2011: אז והיום

 

היום, כשאנחנו חיים במדינת ישראל, קשה להבין איך התנהלו החיים בארץ, כשעדיין לא היתה מדינת-ישראל.רק לפני 63 שנים בלבד, הייתה הארץ נתונה תחת שלטון  המנדט הבריטי,יהודים אמנם גרו בארץ אך ללא ריבונות ועצמאות . כדי להמחיש קצת מה משמעות  יום העצמאות, כשהוא מובן לכולנו היום, כדבר מקובל, טבעי, כמו אוויר לנשימה ומים לשתייה, שבלעדיהם אי-אפשר לחיות, הרי כמה דוגמאות מ"אז" ו"היום".

 היום יש לנו צבא משלנו, שיכול להגן עלינו מפני אויבינו בגבולות, כאשר מחבלים חודרים לבתינו וגם בפעולות שמעבר לגבולות הארץ.

חוק שירות הביטחון חל על כל תושב בישראל שהוא בן 18. נער בן  18 מתגייס לשירות חובה לתקופה של שלוש שנים, ולאחר מכן הוא נכנס לשירות המילואים. ישראל היא המדינה היחידה בעולם, שחוק שירות הביטחון שלה חל גם על בנות.

 אז אסור היה אפילו להחזיק נשק כאמצעי הגנה. איש שנתפס עם נשק בידיו, בתוך ביתו, היה נאסר והנשק הוחרם. אך הוא לא הוחרם ואף לא היה מבוקש בבתי הערבים, שהיו תוקפים אותנו. כך קרה, שכאשר יהודים נסעו דרך ישובים ערביים, התוקפים אותם, לא יכלו השומרים להחזיק נשק מגן בגלוי, ובנות שנתלוו אליהם, הסתירו אותו בבגדיהן.

 היום מקבלת מדינת ישראל עולים רבים והיא מסוגלת לקלוט את כולם, ולתת להם שיכון ועבודה. היום באים עולים בחופש במטוסים, ברכבות ובאוניות מארצות רבות ואנו מתפללים, שיבואו יותר ויותר עולים. וכך קבע חוק השבות שהתקבל בכנסת בשנת תש"י (1950):

1. כל יהודי זכאי לעלות ארצה.

2. (א) העלייה תהיה על פי אשרת עולה.

    חוץ אם נוכח שר העלייה שהמבקש –

(1)   פועל נגד העם היהודי; או

(2)   עלול לסכן בריאות הציבור או ביטחון המדינה.

 אז ניתנה הרשות לבוא ארצה רק לאנשים מעטים. הבריטים קבעו מספר קבוע של רישיונות ("סרטיפיקאטים") ורבים נאלצו לעלות בחשאי, בגניבה, בלילות, בספינות קטנות ורעועות ("העפלה"). בחופי הארץ חיכו להם בלילות אפלים בחורים שלנו, שהסתתרו כאילו ביצעו מעשה פשע. כאשר היו מגלים בריטים ספינה כזאת, היו אוסרים אותה, ומגרשים את העולים בחזרה לארץ שממנה באו. אף כאשר נסו אלפי פליטים מפני השטן הנאצי, לא היססו הבריטים להחזיר את כל אלה, שהגיעו ועברו את מספר הרישיונות. הם לא היססו לפתוח באש על הספינות, שהתנגדו להיכנע או לחזור, ומעפילים רבים שילמו בחייהם העד רצונם העז לעלות.

 היום כבר הוקמו ישובים רבים במקומות שונים בארץ. בפנים הארץ ובגבולות, באורך הירדן ועל מורדות הגולן. בכל מקום שאנו מתיישבים ומעבדים את האדמה, מתווסף במפה של המדינה שלנו – ישוב עברי חדש, המחזק בעצם קיומו את גבולותיה של המדינה.

 אז לא הרשו לנו הבריטים לקנות אדמות, אפילו אדמות-ביצה או אדמות-טרשים, שהערבים רצו למכור לנו, כי הם בעצמם לא ניסו אפילו להכשיר אותן. אך גם אחרי שנינו אותן בכסף רב, במחיר מופרז, לא הרשו לנו הבריטים להתיישב על האדמות שקנינו והגביל את גבולות התיישבותנו.

 

 לפירוט אירועי יום העצמאות 2011: "מיני מטס "במיני ישראל


אודות מחבר המאמר

SEOM ייעוץ שיווקי בתחום התיירות הנכנסת . Israel Travel  SEOM עוסקת  בהקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.