אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי טיפול זוגי

טיפול זוגי הפך לאחרונה לאחת השיטות היעילות והמוכחות לשיקום ושיפור חיי הזוגיות, זאת נוכח העובדה שזוגות רבים בוחרים להיעזר בתהליכי הטיפול הזוגי על מנת לשקם את מערכות היחסים שלהם. אומנם טיפול זוגי נתפס בעיני רובנו בתור הליך שמטרתו לסייע לבני זוג לאחות את הקרעים שנוצרו בעקבות משברים שונים, אולם טיפול זוגי עוזר גם לבני זוג שהחליטו על פרידה ומעוניינים להיעזר במטפל מקצועי שיקל מהלכי הפרידה. כך או כך, טיפול זוגי הוא אחד המקצועות הפופולאריים ביותר הנלמדים כיום.

מכוני לימודי טיפול זוגי בישראל

כאמור, טיפול זוגי הפך לאחרונה לנפוץ בקרבנו ורבים בוחרים ללמוד את המקצוע. עקב זאת, החלו להתרבות בארץ מכונים ללימודי טיפול זוגי, המציעים לימודי טיפול זוגי על שיטותיו השונות. מכונים אלה, הפרושים ברחבי הארץ, מציעים למעוניינים ללמוד את מקצוע הטיפול הזוגי ולרכוש הכשרה שתאפשר להם לעסוק כמטפלים זוגיים ולסייע לבני זוג לשקם את חיי הזוגיות שלהם. ניתן להרחיב את מסלול הלימודים של הליכי הטיפול הזוגי ולהתמקצע בסגנונות טיפול שונים, כגון : טיפול זוגי- משפחתי, טיפול זוגי- אינדיבידואלי ואף סגנונות טיפול זוגי אחרים. במהלך קורס טיפול זוגי יתקיימו כ30 מפגשים שבועיים. בנוסף התלמידים עוברים התמחות מעשית תוך שהם מלווים במטפלים זוגיים שמסייעים להם בכל צורך שמתעורר. לבסוף, בתום מסלול לימודי טיפול זוגי, מקבלים תעודת מטפל זוגי מוסמך מעשית שמכשירה את בוגרי הקורס לעבודה בענף.

טיפול זוגי – מה עושים לאחר הלימודים?

לאחר לימודי טיפול זוגי ניתן לעסוק באופן מורשה במקצועות הענף הטיפולי. ניתן להשתלב כמטפלים זוגיים ולעזור לבני זוג השרויים במצבי משבר בחיי הזוגיות שלהם, או כמטפלים זוגיים-משפחתיים ולסייע למשפחות להתמודד עם קונפליקטים ומשברים שונים בחייהם (זאת בהתאם למסלול הלימודים של המטפל המקצועי). בעקבות לימודי טיפול זוגי המטפלים רוכשים ידע מקצועי המבוסס על עקרונות הפסיכולוגיה, אשר בעזרתו הם יכולים לסייע לבני זוג להתמודד עם פולמוסים ומשברים שונים במערכות היחסים שלהם ולהדריכם על פי מגוון שיטות הטיפול שהם למדו. מכל מקום, לאחר לימודי טיפול זוגי , המטפל הזוגי רוכש ידע טיפולי עשיר שמאפשר לו להשתלב בענף התעסוקה בתור עצמאי או שכיר ולעבוד במסגרת נוחה וגמישה.

טיפול זוגי בישראל

כפי שציינו, לאור פופולאריות לימודי טיפול זוגי בישראל, ישנם מכונים רבים בארץ שמספקים מסלולי לימוד של טיפול זוגי. בין המכונים השונים ניתן למצוא מכונים המציעים מסלולי לימוד של טיפול זוגי, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי- משפחתי ואף טיפול זוגי בשיטות שונות. להלן מספר מכונים שעונים על הדרישות של לימודי טיפול זוגי בארץ:

טיפול זוגי במרכז

מכון פתרונות – תל אביב והמרכז

מכון שינוי – גליל ים (הרצליה)

מכון עופר– תל אביב

מכון קלייר רבין – תל אביב והסביבה

טיפול זוגי בדרום

מכון פתרונות – אזור השפלה, באר שבע והדרום

מכון הבחירה לשינוי – אשקלון

טיפול זוגי בצפון

מכון פתרונות – אזור חיפה והצפון

מכון שינוי – קריית ביאליק

מכון איזונים – חיפה והקריות

מכון בינאישי – חיפה

טיפול זוגי בירושלים

מכון פתרונות – ירושלים

מכון קלייר רבין – ירושלים


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.