אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול זוגי – גם כמוצא האחרון

זוגות רבים נרתעים למשמע צמד המילים טיפול זוגי, מתוך חשש לשתף אנשים זרים בחייהם הפרטיים. חלקם נמנעים מלהסתייע בתהליכי טיפול זוגי מאחר והם אינם מאמינים בהליך עצמו וחלקם אף סבורים כי המשברים בחיי הזוגיות שלהם כבר עברו את נקודת האל חזור וכי אין דרך לשקם את מערכת היחסים. אלא, שבפועל הליך טיפול זוגי עתיד לסייע ולשפר את הקשר הזוגי גם לאלו שסוברים כי כבר אין מוצא ממערבולת הפולמוסים והוויכוחים שאוחזים כרגע בחיי הזוגיות שלהם.

מהו בעצם טיפול זוגי?

טיפול זוגי הוא טיפול פסיכותרפי הפועל בדומה לטיפול פסיכולוגי ומאפשר למטופלים לפרוק את שעל ליבם, לשתף זה את זה בקשיים שלהם, בפחדים וברצונות. במהלך הטיפול בני הזוג זוכים לשמוע ולהשמיע את המצוקות שאוחזות אותם ואף להצליב בניהם את תקוותיהם ממערכת היחסים הזוגית שלהם. טיפול זוגי כזה שמאפשר לזוגות לבטא את רגשותיהם בצורה מכובדת, בעזרת סיועו של מטפל זוגי או מטפלת זוגית, יניב בסוף התהליך הרגלים חדשים על פיהם ינהגו בני הזוג בעתיד. כלומר, לאחר טיפול זוגי, בני הזוג ירכשו כלים באמצעותם יוכלו להביע את עצמם ולהבין אחד את השני בצורה מתורבתת, ואז הם ישתמשו בכלים שלמדו בכדי להתנהל במצבים עתידיים בהמשך מערכת היחסים שלהם. כמו כן, לאחר טיפול זוגי בני הזוג מבינים איש את רעהו בצורה טובה יותר ומסגלים לעצמם אורח חיים המבוסס על שיתוף, הקרבה ופשרה.

מהם התנאים להצלחת טיפול זוגי?

בעוד שטיפול זוגי מסייע לרבבות בני זוג שפונים לקבלת הטיפול, ישנם מאות מקרים שלא צולחים ונכשלים עוד בתחילתו של התהליך. מקרי טיפול זוגי כושלים אלו, נובעים בדרך כלל ממקרים של טיפול זוגי בהם אחד מבני הזוג לא האמין בתהליך או לא רצה להיות חלק מהטיפול הזוגי. דהיינו, כאשר אחד מבני הזוג לא בוטח בתהליך או מגיע לטיפול הזוגי מתוך הכרח ולא מתוך רצון אמיתי לשיפור מערכת היחסים, הסיכויים להצלחתו של הטיפול הזוגי שואפים לאפס. מכאן אנו מבינים שעיקר הצלחתו של טיפול זוגי תלויה במוטיבציה המשותפת של שני בני הזוג ובאמון הקולקטיבי של שני הצדדים בתהליך. מלבד תנאי הכרחי ומתקבל על הדעת זה, כמעט וכל משבר זוגי ניתן לפתור באמצעות רצון משותף של שני בני הזוג, אמון בתהליך והשקעה בטיפול הזוגי. החל מויכוחים הנובעים בעקבות בעיות תקשורתיות בין בני הזוג או מאבקי שליטה וכלה במשברים שמקורם בבגידה או חוסר אמון.

טיפול זוגי – סיכום

לסיכום, טיפול זוגי הינו תהליך יעיל שמסייע לזוגות במצבי משבר לשפר ולשקם את חיי הזוגיות שלהם. לזוגות במרכז הארץ, ייעוץ זוגי במרכז יכול לסייע גם במקרים מורכבים בהם נראה כי אין מוצא ולאחות את הקרעים שנוצרו עם הזמן. זאת מאחר והליך טיפול זוגי מזהה את הבעיות הזוגיות, יורד לשורשם, ופועל למען שיקום הקשר הזוגי. יתר על כן, טיפול זוגי בעזרת הכוונה של מטפל מקצועי, מאפשר לבני הזוג לפתח שיח תקשורתי בריא ולבטא את המצוקות, הקשיים והתקוות שלהם. כתוצאה מכך הם זוכים לרכוש כלים אשר באמצעותם יוכלו להתנהל מתוך הבנה הדדית ומאמצים משותפיםגם בעתיד.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.