אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול לקרואטיה : טבע, ים והיסטוריה במיטבה

טיול לקרואטיה הוא רעיון מצוין לאנשים שאוהבים טבע. לא סתם המגזין נשיונל גאוגרפיק הכתיר אותה כיעד של השנה בשנת 2006. קרואטיה ממוקמת בדרום אירופה. באזור הצפוני שלה תמצאו הרבה אגמים, גבעות ומישורים. קו החוף שלה הוא סלעי למדי, ובאזורים אחרים שלה ניתן למצוא הרים רבים. לקרואטיה יש גם 1,185 איים הפזורים בים האדריאטי מול קו החוף. הנהרות הגדולים בקרואטיה הם הסאבה והדראבה. שניהם נשפכים אל נהר הדנובה, הזורם על גבולה המזרחי של קרואטיה.

החוף המזרחי האדריאטי נחשב לחוף היפה ביותר בים התיכון. ולכן בעבר הרומאים בחרו להתישב בחוף זה ולבנות ערים עם וילות וארמונות ולחיות שם את חיי התענוגות שהם כל כך אהבו. הערים שלאורך החוף בקרואטיה הן תכשיטים אמתיים ומציגים היטב את התרבות של קרואטיה. בחלק מהערים והכפרים לאורך החוף נדמה כאילו הזמן עצר מלכת מאז ימי הביניים. במהלך טיול לקרואטיה , ניתן ללמוד הרבה על ההסטורה של קרואטיה בביקור בכנסיות הרבות והעתיקות שמפוזרות בערים שעל החוף הקרואטי.  

החופים של קרואטיה נחשבים ליפייפיים, לא פחות מחופי יוון. אם אתם אוהבים ללכת לים, במהלך טיול לקרואטיה תהנו לעשות זאת, ולא רק זה, תוכלו לעשות זאת בעירום. שלא כמו נופש בארץ ישראל (שפה יעצרו אתכם אם תשתזפו בעירום) קרואטיה הייתה ועודנה יעד טוב לחובבי השיזוף והרחצה בעירום. היום תוכלו לעשות זאת בקרואטיה בהרבה יותר פרטיות מפעם ולא יחד עם כל שאר מערב אירופה.  

חוץ מהחופים המדהימים של קרואטיה, יש בה גם פארקים לאומיים מרהיבים. בסך הכל יש בקרואטיה שמונה פארקים לאומיים שונים, ובנוסף, עשרה פארקים טבעיים. על פי החוק בקרואטיה כל הפארקים נחשבים לאיזורים טבעייים מוגנים. הפארק הלאומי בריוני, הסמוך לפולה, הוא המטופח ביותר, עם יערות אלונים ים-תיכוניים שהשתמרו היטב. בפארק ריסניאק ההררי חי חתול הבר (לינקס) ואילו ביערות העבותים של פארק לאומי פאקלניצה יש מגוון של חרקים, זוחלים ועופות. בפארק לאומי פליטוויצה אפשר לראות דובים, זאבים ואיילים.

במהלך טיול לקרואטיה, חוץ מהאטרקציות הטבעיות, תוכלו להנות בתוך הערים השונות מחיי לילה מגוונים ומאוכל טוב. בקרואטיה ישנם אין ספור פאבים, בארים ומסעדות מעולות שגם בהן תוכלו לשמוע מוזיקה טובה.          

ניתן לסכם ולומר שטיול לקרואטיה מתאים כמעט לכל אדם, גם לאוהבי הטבע, גם לאוהבים ההיסטוריה, גם לחובבי הים וגם לאוהבי חיי הלילה. עם קצת חיפושים תוכלו למצוא טיסות זולות לקרואטיה ומלונות זולים ותגלו כי ניתן לצאת לנופש מהנה גם בלי לקחת משכנתא.

 


אודות מחבר המאמר

נופש ישיר , אתר המציע חבילות נופש לחו"ל , טיסות לחו"ל ועוד.  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.