אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורך דין גירושין: צעד אחרי צעד

נסו לפנות למגשר

אם  נפלה בידיכם ההחלטה ואתם רוצים להיפרד מבן הזוג לצמיתות, ואין ברצונכם לנסות פעם נוספת לתקן את הנישואין ולפנות לייעוץ זוגי מקצועי, ראשית נסו להיפרד דרך מגשר לפני שאתם פונים כל אחד בנפרד לעורך דין לענייני גירושין. מגשר יחבר יחד אתכם את חוזה הגירושין, אשר יסדיר עניינים כמו חלוקת רכוש, משמורת ילדים, מזונות ועוד. אם תצליחו לפתור את כל אלו בלי להיכנס למאבקי כוח ומלחמות, תחסכו לעצמכם הרבה זמן, אנרגיות וכמובן כסף. זוהי הדרך הקצרה ביותר להתגרש ולהמשיך הלאה

אם לא.... פנו למומחים

המציאות מלמדת כי מרבית הזוגות אינם מצליחים לפתור את נושאי המחלוקת שביניהם לבד, וכי כמעט תמיד כל צד מרגיש שהצד השני מנסה לנשל אותו מהמגיע לו. גם במקרים בהם אין מלחמות של ממש בין בני הזוג, לעיתים קרובות כל אחד מרגיש צורך לקבל ייצוג משפטי בנפרד. 

חשוב מאוד לקבל עצה מקצועית ואובייקטיבית של עורך דין  גירושין. צעד זה יש לבצע לפני שפונים לבנק לדון בנודע לחשבונות משותפים, לפני ששוברים את הבשורה לילדים ויתכן ואף כדאי לעשות זאת לפני שמודיעים לבן זוג שמבחינתכם נפלה ההחלטה ואתם רוצים לפרק את הנישואין ולהמשיך הלאה.

עו"ד גירושין יוכל לייעץ לכם מתי כדאי לפנות מיד לערכאות המשפטיות ומתי כדאי קודם  כל לנסות לפתור את הנושא עם בן הזוג באמצעות עזה של מגשר. עורך דין  גירושין יסביר לכם על ההיבטים הכלכלים שכרוכים בנושא, כמו מזונות, חלוקת רכוש, וכיצד להתמודד עם חשבונות משותפים. יתכן והוא אף ייעץ לכם לערוך צוואה, במקרים מסוימים.

חוות דעת נוספת של עו"ד גירושין

בטרם תבחרו סופית עו"ד גירושין אשר ילווה אתכם בתהליך כולו, תמיד כדאי לקבל חוות דעת נוספת מעוד מישהו מקצועי, כלומר מעוד עורך דין גירושין.  מה שחשוב הוא שכל הדעות אותן תקבלו תהינה דעות מקצועיות מאנשים המתמחים בנושא של גירושין, ושיש מאחוריהם שנים של ניסיון בתחום. בחירת עורך דין מנוסה היא חיונית להצלחת התהליך, אל תתפשרו בנושא זה – תהליך של גירושין מצריך התמודדות עם מספר גופים בו זמנית (בית דין רבני, בית הדין לענייני משפחה) ובמקביל יכולת פעולה זריזה, שכן גירושין, לצערנו, הרבה פעמים הופכים למרוץ אכזרי בין בני הזוג,  אשר מי שמקדים לפעול, ידו על העליונה.

תנו לו להוביל

לאחר שבחרתם בעורך דין בחודשים הקרובים הוא עומד להיות איש מבטחכם, ולכן הניחו לו להוביל את התהליך. אל תתנו לכעסים שלכם, ולרגשות הטעונים שלכם לקבוע את מהלך העניינים, הניחו לאיש המקצוע, עורך דין גירושין להוביל את התהליך ותנו לקור רוח והמקצועיות שלו לתת את הטון. הקשבה אמיתית לעצותיו, ופעולה לפי הוראותיו היא שתמקסם את רווחיכם ותאפשר לכם לסיים עם תהליך הגירושין הכי מהר שאפשר. הרבה זמן, כסף וכאב לב יחסכו מכם אם תקשיבו לאדם מקצועי-  עו"ד גירושין  שלכם, ותזנחו עצות של "חברים" שרק מגבירות את המערבולת הרגשית בה אתם נמצאים ומעכבות את התהליך.

חשבו על הילדים

דבר נוסף שיאיץ מאוד את התהליך של הגירושין ויגרום לכם לחשוב בצורה הגיונית הוא החשיבה על הילדים. תהליך הגירושין הוא תהליך כואב כל כך ומפחיד שלעיתים המבוגרים המתגרשים נוטים לשכוח שהם לא היחידים בסיפור הכואב הזה וכי בראש ובראשונה עליהם לחשוב על האינטרסים של הילדים. הילדים הם לא אלו שמתגרשים ואת זה לפעמים נוטים לשכוח. חשוב להעביר לילדים את המסר שלמרות ההשפעה שעומדת להיות על חייהם, היחסים בין כל אחד מכם בנפרד לא עומדים להשתנות. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.