אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיולים לתרמילאים

טיול תרמילאי הוא סגנון טיול פופולארי מאוד בקרב צעירים המשתחררים מהצבא, סטודנטים המסיימים תואר ראשון או שני, זוגות המחפשים יעד לירח דבש, ואפילו בקרב מבוגרים הרפתקנים במיוחד. עקרונותיו של הטיול התרמילאי, הקרוי כך על שם התרמיל הגדול בו נושאים המטיילים את כל רכושם (וקרוי גם מוצ'ילה, ועל כן תרמילאים = מוצ'ילרוס), פשוטים: נחיתה במדינת היעד ומעבר עצמאי ממקום למקום, כשמשך השהייה בכל יעד, והיעד הבא בתור, גמישים ונתונים לשינוי בכל רגע נתון. לרוב, יהיה טיול תרמילאי טיול ארוך יחסית, בן כמה חודשים ואף שנה ויותר, ויעשה בתקציב מצומצם יחסית, תוך נסיון לצמצם בהוצאות ע"י לינה בגסט-האוסים זולים, נסיעה בתחבורה מקומית ובחירה מוקדפת של אטרקציות. משום כך, הוא מתאים כל כך לצעירים, שלרוב עיתותיהם בידיהם והפרוטה אינה מצויה בכיסם.

היעדים הפופולריים ביותר לטיול תרמילאי הם המזרח הרחוק ודרום אמריקה, אולם ניתן לעשות טיול תרמילאים גם בארה"ב, באירופה, באוסטרליה ואפילו באפריקה. הכל תלוי, כמובן, במידת העניין של המטייל.

טיול למזרח הרחוק – שלווה ותרבות

בחלוקה גסה בין שני היעדים הפופולריים ביותר לטיול תרמילאי – טיול למזרח הרחוק הוא טיול רגוע יותר, ואנתרופולוגי יותר: התרבות המזרחית משונה ומרתקת, שונה מאוד מהתרבות המערבית, מציבה בפני המטייל לא פעם אתגרים לא פשוטים – אך תמיד מעניינת ומלאת הפתעות. הודו מרעיפה על המבקרים בה רוחניות, עם המקדשים ההינדואיסטיים הצבעוניים, האשראמים, היוגה ותחושת השלווה והשאנטי-שאנטי. נפאל מושלמת לאוהבי האתגרים, עם מסלולי טרקים בהרי ההימלאיה האדירים ומסלולי ראפטינג שוצפים. ויאטנם, קמבודיה, מיאנמר ולאוס מצליחות לשמר קסם בודהיסטי מנומנם, לצד אתרים מרהיבים כמקדשי האנקרווט. ורבים לוקחים טיסות לתאילנד, המערבית והמהנה מבין ארצות למזרח, לא רק כדי לטייל בצפון המרתק שלה, בין שבטי ההרים, אלא גם כדי לנפוש על החופים המרהיבים שלה, המציעים במחירים שווים לכל נפש כל פינוק מערבי או מזרחי שניתן להעלות על הדעת.

טיול לדרום אמריקה – טרקים ונופים

באותה חלוקה גסה, מתאימים טיולים לדרום אמריקה לחובבי הטבע והאתגרים. טיול לדרום אמריקה נחשב לטיול קשוח יותר מטיול למזרח, ולרוב כולל טרקים רבים (אל האמזונס בברזיל, המאצ'ו-פיצ'ו בפרו, פטגוניה בארגנטינה) ואטרקציות-אקסטרים כמו טיולי ג'יפים, ראפטינג, צלילה, גלישה, צניחה חופשית ואפילו שייט לאנטארקטיקה. ברמה התרבותית, מאפשרת היבשת להיחשף אל תרבויות האינקה, המאיה והאצטקים. כמובן, גם בדרום אמריקה יש שפע של רוגע וכיף טהור, מהחופים המלהיבים של ריו ועד הפינוק האירופאי של בואנוס איירס, ועל כן היא מתאימה גם למטיילים "רגועים" יותר, או לכאלה שמחפשים להירגע אחרי הטרק עם סטייק טוב ואלפחורס.

טיולים תרמילאיים במקומות נוספים

כמוב, טיול תרמילאי ניתן לעשות בכל קום. ניתן לקחת טיסות לניו יורק וללכת לטייל ברגל בנתיב האפלצ'ים, או לנסוע בטרמפים מחוף לחוף. ניתן לנחות בסידני שבאוסטרליה, לשכור רכב ולנהוג לאורך ערבות היבשת. ניתן לצאת לטיולי ספארי פראיים במדינות אפריקה, היכן שהתרבות המערבית נגעה פחות מבכל המדינות האחרות. אפילו באירופה ניתן לעשות טיול תרמילאי – ולנוע בין עיר לעיר ומדינה למדינה בטרמפים או ברכבות. טיול תרמילאי, אם כן, ניתן לעשות בכל מקום בעולם, בכל תקציב ולכל משך זמן שתמצאו לנכון. רק תחליטו מה מעניין אתכם – ויאללה, תתחילו לארוז.


אודות מחבר המאמר

רוני מיכאל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.