אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מט"ח: האם תיפסק הצמדת מחירי הנפט ל-USD?

בנק ישראל שוב התערב אתמול במסחר בשוק המט"ח המקומי ורכש, לפי ההערכות, כ-250 מיליון דולר כדי לחזק את המטבע האמריקני.

הפעם האחרונה בה פישר התערב היתה ב-16 בספטמבר, אז הקפיץ פישר את הדולר עד לרמה של 3.76 שקלים, זאת לאחר שרכש סכום של 100-200 מיליון דולר. לאחר מכן טיפס הדולר עד לרמה של 3.77 שקלים (בסוף ספטמבר), אך מאז הוא נחלש.

הדולר ממשיך את ההתחזקות שלו מול הפאונד זה יומו החמישי, בעקבות התבטאויות של נגיד הבנק המרכזי בארה"ב הקוראות להעלאת הריבית מוקדם ככל הניתן בכדי לעודד דרישה לנכסים של ארה"ב.

הבנק המרכזי של אוסטרליה הצטרף לבנק ישראל והיה לבנק המרכזי השני בעולם להעלות את הריבית לאור ההתאוששות הכלכלית.

הבנק העלה את הריבית ב-0.25% ל-3.25% בניגוד לתחזיות המוקדמות, שכן רבים בשוק ציפו כי הוא יותיר את הריבית על כנה. הבנק חתך את הריבית מרמה של 7.25% בספטמבר 2008 לשפל של 3% בלבד באפריל האחרון.

מחר תתקיים החלטת הריבית בגוש האירו ובבריטניה, כאמור, הציפייה הינה שהריבית תישאר על כנה. אולם לאחר ישראל, גם אוסטרליה החלה לעלות את הריבית במדינה, בכדי לצמצם לחצים אינפלציונים.

מסחר בדולר. על אף ההתחזוקת מול הפאונד, הדולר עדיין סובל ממגמה שלילית. ההכרזה המפתיעה מאתמול, לפיה סין, מדינות ערב וגם צרפת, מציעות שלא להצמיד את מחירי הנפט ל-USD. מדובר בסממן נוסף לשקיעות המטבע הירוק ולנגיסה במעמדו.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שוקל תמהיל של תוכניות תמרוץ וקיצוצי מס בתגובה להתרחבות האבטלה, "אך ההיקף אינו מגיע לרמה של תוכנית חילוץ נוספת, שנייה במספר", כך אמר הערב דובר הבית הלבן, רוברט גיבס.

הדובר אישר כי אובמה ידרוש מהקונגרס להרחיב את תוכנית הטבות המס בסך 8,000 דולר למי שרוכש לראשונה בית בארה"ב, תוכנית שצפויה להסתיים בסוף נובמבר ומהווה תוכנית מפתח של הממשל לתמיכה בשוק הדיור בארה"ב.

אובמה ידרוש גם להאריך את תוכניות הסובסידיה לדמי האבטלה ולביטוח הרפואי למובטלים. גיבס הוסיף כי צוות הכלכלה של אובמה בוחן באופן נרחב את החלופות האפשריות לשם עידוד הפעילות הכלכלית בארה"ב.

מחיר הזהב הגיע לשיא חדש אתמול במהלך המסחר כאשר נגע במחיר של 1,045 דולר לאונקיית זהב. החוזים על הזהב ננעלו בשיא של 1,039.7 דולר לאונקיה. השיא הקודם עמד על 1,033.9 דולר, והוא נקבע במארס 2008.

הסיבה לקפיצה ההיסטורית במחיר המתכת היקרה היא בעיקרה חששות המשקיעים מפני אינפלציה, על רקע תוכניות התמריצים של ממשלות שונות. גם תהליך החלשות הדולר משפיעה על מחיר הזהב.


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במטבע חוץ, פורקס, חוזים עתידיים, מסחר בזהב, אופציות ומט"ח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.