אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח רכב – כל מה שרציתם לדעת

המושג ביטוח רכב נשמע גדול ומפחיד ולכן במאמר זה ננסה לפשט לכם את העניינים. ביטוח רכב כולל בחובו מספר ביטוחים כאשר העיקריים והחשובים ביותר הם ביטוח חובה וביטוח מקיף.

ביטוח חובה

ביטוח חובה משתמע כבר משמו כי מדובר בביטוח שחובה עלינו לעשותו. כבר משנת 1975 נקבע בחוק כי חובה על כל בעל  רכב מנועי בין אם מדובר בכלי דו גלגלי או רכב לבטח את רכבו ביטוח חובה. אם רכבכם לא מבוטח בביטוח חובה אסור לכם חד משמעית לעלות איתו על הכביש. במידה ותעשו כן אתם עבריינים לכל דבר ומעבר לכך אתם חושפים עצמכם לסיכון כלכלי עצום.

ביטוח חובה מכסה במקרה של מעורבות בתאונה במידה ונגרם נזק פיסי או נפשי לכם, לנוסעים איתכם או לנוסעי רכב אחר שהיה מעורב בתאונה וכמובן הולכי רגל שנפגעו. תארו לעצמכם שאתם לא מבוטחים וכעת עליכם לכסות לא את הוצאות הטיפול שלכם אלא של כל שאר המעורבים בתאונה, כיצד תעמדו בזה מבחינה כספית, הדבר נראה כמשימה בלתי אפשרית. לכן הקפידו דבר ראשון לאחר רכישת רכב לבטחו בביטוח חובה, בנוסף עקבו אחר מועד פקיעת הפוליסה ודאגו לחדשה, זכרו אסור לנהוג ללא ביטוח חובה תקף, אל תתגרו בגורל – זה העתיד שלכם.

ביטוח רכב זה כמו גם ביטוחי רכב אחרים נקבע על סמך חישוב הסיכון לחברות הביטוח. חברות הביטוח משקללות מספר פרמטרים ובהתאם להם קובעות את גובה תשלום ביטוח רכב. לגבי ביטוח חובה נשקלים סוג הרכב, נפח המנוע, גיל הנהג וכו'. לפני רכישת ביטוח רכב מומלץ לעשות סקר שוק בין חברות הביטוח השונות ולהשוות מחירים. כיום משרד האוצר מאפשר לערוך הערכה שווי עלות ביטוח חובה וזאת באמצעות מחשבון הקיים באתר, כל שעליכם לעשות הוא להזין נתונים מסוימים ולקבל בהתאם הערכת עלות ביטוח מטעם חברות הביטוח.

ביטוח מקיף

סוג נוסף של ביטוח לרכב הינו ביטוח מקיף. ביטוח מקיף מכסה נזק רכוש ולא נזק גופני או נפשי כמו ביטוח חובה. במקרה של מעורבות בתאונת דרכים ביטוח מקיף יכסה נזק שנגרם לרכבכם או לרכב האחר שהיה מעורב בתאונה. מעבר לכך אתם יכולים לקבוע בפוליסת הביטוח כי ביטוח מקיף יכול גם לגבי גניבה, שריפה, התהפכות ועוד. ככל שהביטוח יכלול יותר דברים הוא יעלה יותר אך יפחית את הסיכון שלכם ותוכלו לנהוג בראש שקט ללא חשש.

אף אחד לא רוצה לקום בבוקר ולגלות שרכבו נגנב מתחת לבית בעת שהוא ישן במיטתו ושהכסף הלך לעולמים. במידה והרכב מבוטח בביטוח מקיף אתם זכאים לקבל את שווי הרכב בעת הגניבה בהתאם למחירון יצחק לוי. אך זאת רק במידה ופעלתם על פי הנחיותיו של סוכן הביטוח, לדוגמא אם סוכן הביטוח ביקש שתתקינו ברכב קודן או איתוראן ולא עשיתם כך והרכב נגנב לא תהיו זכאים לדבר או במידה והרכב נגנב כתוצאה מרשלנותכם – עצרתם לשנייה בקיוסק לקנות סיגריה והשארתם את המפתח בסוויץ', בא גנב והרכב נעלם לבלי שוב – תשכחו גם מפיצוי מהביטוח. אם רכבכם ניזוק בתאונה, שמאי מטעם חברת הביטוח יקבע את הנזק ואת גובה עלות התיקון ויהא עליכם להשתתף בגובה דמי השתתפות עצמית הקבועים בפוליסה.

 


אודות מחבר המאמר

אריק משה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.