אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קלנועית – לשיפור באיכות החיים

רכישת קלנועית אינה דבר של מה בכך – מדובר במוצר לא זול, שיעילותו מובטחת רק בתנאים מסוימים מאוד. עם זאת, יתרונותיה רבים: מדובר בכלי רכב שקט, חשמלי – ועל כן אינו דורש תדלוק ואינו מזהם את הסביבה, המתאים לנסיעה בשטחים אליהם כלי רכב רגילים אינם יכולים להגיע – שבילי הליכה, מדשאות, חצרות וכדומה. בנוסף, אין צורך ברשיון נהיגה בכדי לנהוג בו, והוא אינו דורש טסט. בתנאים הנכונים, קלנועיות יכולות לשפר משמעותית את איכות החיים של בעליהן.

פלח האוכלוסיה הגדול ביותר העושה שימוש בקלנועיות הוא  קשישים או נכים המתקשים בהליכה. בהקשר זה, צריך לזכור שקלנועית אינה מתאימה לנכים הממונעים בכסאות גלגלים, אולם יכולה להתאים מאוד לקשישים המסתייעים במקל או בהליכון, ויכולים לגמוע בעזרתה מרחקים שאינם בטווח ההליכה הקלה, אולם אינם מצריכים נסיעה ברכב – אם זה למכולת, לחברים, לבית הקפה השכונתי, לקופת חולים או לבית הכנסת. בנוסף, קלנועית יכולה להתאים לאנשי תחזוקה במפעלים, לחקלאים בקיבוצים ובמושבים, ואפילו להורים ביישובים שאינם עירוניים, שיכולים לנצל אותה ככלי רכב שני, המתאים בדיוק כדי לעשות קניות בסופר, או להקפיץ את הילדים לחוגים.

בשוק קיימות היום מגוון של קלנועיות, המתאימות לשימושים שונים: חד מושביות או דו מושביות, עם או בלי ארגז מטען, קלנועיות לשטחים עירוניים וקלנועיות לשטחים כפריים, קלנועיות המיועדות לשימוש בשטח הפתוח, וקלנועיות המיועדות לשימוש בחללים סגורים. חברות מסוימות אפילו מציעות קלנועית מתקפלת, כזו היכולה להיכנס בקלות לתא המטען של הרכב. לפני שאתם רוכשים קלנועית – כדאי שתבדקו היטב מה הצרכים שלכם, ואיזה קלנועית עונה עליהם בצורה הטובה ביותר. בנוסף, ניתן למצוא היום בשוק מגוון של קלנועיות יד שנייה, והדבר עשוי להוזיל משמעותית את עלות הרכישה. עם זאת, אם אתם שוקלים רכישה של קלנועיות יד שנייה – בדקו היטב שהיא בטוחה, ושיש לה שירות תיקונים פעיל שזמין לכם.

בנוסף, כדאי לבדוק את נושא האביזרים המגיעים עם הקלנועית. ניתן להוסיף לקלנועית גגון שמש, כיסוי חורף, מתקנים לקביים או למקלות הליכה, סל אחורי, פיקוד שבת, ועוד. בכל פונקציה של מה חשוב לכם, וכמה אתם מוכנים לשלם. בנוסף, ניתן להוסיף לקלנועית מנגנון הגנה ואיתור – תוספת מומלצת ביותר, בהתחשב בכך שקלנועית היא אחד מכלי הרכב הגניבים ביותר שבנמצא, ובכדי להעלים אותה לבלי שוב כל מה שצריך זה שני בחורים זדוניים, וטנדר.

קלנועית, לסיכום, היא כלי עזר רב עוצמה, שמגביר עד מאוד את העצמאות ואת הניידות של אלו העושים בה שימוש. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את הקלנועית המתאימה ביותר לסגנון החיים שלכם, להוסיף לה את התוספות שלהם אתם זקוקים, ולדאוג למגן אותה. את השיפור באיכות חייכם אותו מביאות עמן קלנועיות תוכלו לראות באופן מיידי.


אודות מחבר המאמר

רוני מיכאל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.