אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום אתרים אורגני, מול ממומן

קידום אתרים אורגני וממומן

קידום אתרים בכלל, הוא תהליך מאוד ידוע כיום והמון בעלי אתרים רוצים להיות במעלה תוצאות החיפוש של התחומים הרלוונטיים אליהם. ישנן 2 דרכים לעשות זאת, הראשונה היא קידום ממומן, אז נמצאים במכרז מתמיד (גם כאן ישנם פרמטרים של רלוונטיות וכו'), ומשלמים לפי לחיצה. וישנה את הדרך של קידום אתרים אורגני, שאלו בעצם התוצאות האורגניות במנוע החיפוש גוגל. במאמר הבא נסביר על 2 סוגי הקידום הללו.

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן היא בעצם דרך בה משלמים לפי לחציה. אם הגולש הקליק על המודעה אותה מפרסם בעל העסק, רק אז גוגל מחייבת את המפרסם בתשלום. וכיצד נקבע התשלום?

התשלום נקבע על 2 פרמטרים עיקריים – רלוונטיות המודעה והמחיר לקליק. בצורה זו, נמצאים כמו במכרז מתמיד, על מנת לשמור על המקומות העליונים.

אחת היתרונות הגדולים של דרך זו, היא כמובן העובדה שתוך 10 דקות אפשר להרים קמפיין ולהגיע לראש התוצאות של הקידום הממומן. החיסרון הוא, שכל לחיצה עולה כסף ולפעמים מדובר על סכומים גבוהים מאוד, וגם כאן מדובר על תחרות לא קטנה בתחומים רבים. עוד חיסרון הוא שאם לא מדובר על שלושת התוצאות העליונות, אחוז הלחיצות הוא נמוך ביחס לאורגני.

קידום אתרים אורגני

בעצם דרך של קידום אתרים בגוגל (SEO), המדברת על התוצאות האורגניות. בצורה זו כל עוד מגיעים לתוצאות העליונות וממשיכים לבצע קידום לאתר, אין צורך לשלם לפי לחיצה ופעמים רבות מדובר על הוצאה קטנה יותר מאשר קידום ממומן. החיסרון הבולט של דרך זו, היא כמובן העובדה שקידום אתרים אורגני לוקח זמן רב יותר, עד שרואים תוצאות. היתרון של דרך זו, היא שהאתר מקבל כניסות רבות יותר מהמפרסמים בקידום ממומן, מלבד שלושת התוצאות הממומנות, המופיעות בראש העמוד.

אז מה יותר מומלץ?

בין 2 צורות הפרסום הללו, אין מומלץ יותר ומומלץ פחות. כל קמפיין יכול להביא גולשים ולרוב ניתן לשלב בין ה-2. פעמים רבות הקידום האורגני מתבצע במקביל לקידום הממומן, או שמעלים קמפיין של קידום ממומן עד שמגיעים לתוצאות מספקות בעזרת הקידום האורגני. יש לא מעט דרכים לשלב בין ה-2, וניתן להגיע לרווחיות גבוהה יותר.


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.