אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דודי שמש שינו את פני ההיסטוריה

דודי שמש הם המצאה גאונית ששינתה את פני ההסטוריה בזכות דודי השמש הכל נראה קל יותר ונעים יותר.

ההסטוריה של דודי שמש החלה בשנת 1777. ובעצם הפיתוח התחיל כקופסא מעץ שמטרתה היתה  להוות פתרון לחימום מרק. אט אט התחילה והתפתחה המצאה זו והשתדגה לדודי השמש שאנו מכירים כיום.

דודי שמש בימינו

דודי שמש מורכבים מקולט שמש וממיכל לחימום מים המיכל הוא גלילי. מיכל המים עשוי מפלדה אל חלד. הגליל עמיד בפני לחץ .

דודי שמש בפעולה!

צינור המחובר מצינורות הבית, מחובר לקולטי שמש. הקרנים של השמש פוגעת בקולט. קולטי השמש הינם כהים ובשל צבעם הכהה הופכות קרני השמש לאנרגייה. רוב האנרגיה נשארת בתוך קולטי השמש. המים הנמצאים בתוך הצינורות מתחממים ומגיעים לדודי השמש.

דודי שמש רבים מכילים גם גוף חימום חשמלי כאשר קולטי שמש אינם מספיקים לחימום המים. גוף זה נקרא ומוכר בשם "מאיץ חום".

דודי שמש חוסכים כה הרבה אנרגיה ובזבוז כספי מיותר. אם אפשר להשתמש באנרגיה סולארית ולהרוויח מכך אז למה להשתמש באנרגיה סנטטית. דודי שמש איכותיים יהפכו את חשבון החשמל לזול יותר.

דודי שמש במדינתנו...

בשנת 1976 יצא חוק בארץ ישראל המחייב כל דירה שנבנית חובה להתקין דודי שמש על הדירות. יש דירות בביתים ארוכים וגבוהים מאד שבהם שטח הגג קטן ואיננו מספיק לכל הדירות. השכונה החריגה בישראל- הרובע היהודי, שם חל איסור להתקין גופים שונים על הגגות ובכללם גם דודי שמש. עוד חריגים הם מפעלים שונים שהם לא מחוייבים לחמם בעזרת קולטי שמש.

בכדי שדודי שמש יפעלו כראוי ובצורה הטובה ביותר יש לדאוג למספר דברים. דבר ראשון יש לדאוג שקולטי השמש מופנים כלפי השמש אך מצד שני אין בשום פנים ואופן שיעמדו בצורה מאוזנת. יש הבדל בין קליטת החום הקיץ לבין קליטת החום בחורף. ולכן ישנה אפשרות לשנות את הזווית של דודי שמש המוכרים בגירסה הנוכחית פיתח צבי תבור לפני יותר מ-50 שנים.

היום לא ניתן להבין כיצד ניתן להסתדר ללא דודי שמש. מה שכן שהמדינה מחייבת להתקין דודי שמש על גגות הדירות והבתים. וכמובן שדודי השמש של ימינו כוללים קולטי שמש.

 


אודות מחבר המאמר

דודי שמש- טל סחר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.