אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

20 שאלות ותשובות על דיקור סיני

1.      מהו דיקור סיני? דיקור סיני הינו טיפול הוליסטי המתייחס לאדם כמכלול של גוף ונפש ורואה את גוף האדם כיחידה שלמה ולא כאוסף איברים. רופאים סיניים עתיקים השאירו לנו את תרשימי זרימת האנרגיה בגוף האדם וסימנו עליהם את נקודות הדיקור. כך נולד טיפול באמצעות דיקור סיני. 

 

2.      מהן העקרונות של דיקור סיני? מילת המפתח בדיקור סיני הינה אנרגיה. אנרגית החיים שמחייה את האדם ומגנה עליו מפני מזהמים נקראת אנרגית Qi - צ'י. כמות מספקת וזרימה ללא הפרעות של הצ'י, הינן ערובות לבריאות תקינה. חוסר צ'י יגרום לחולשה, עודף - לעליה בחום הגוף, כעס או בעיות נפשיות. זרימה לא תקינה או חסימה בזרימת הצ'י הינן סיבות להופעת כאבים. גם רגשות מהווים סוג של אנרגיה. קיים קשר אנרגטי בין הגוף והרגשות. רפואה סינית רואה את החולי כהפרה כלשהי במצב האנרגטי התקין והמאוזן.

 

3.      מהם הכלים בדיקור סיני? במדינות המערב ובישראל משתמשים במחטים חד פעמיות דקות ועדינות. המחט הקטנה והדקה, בידיו המיומנות של המטפל, הופכת למווסת הגדול והחזק של כל המערכות בגוף האדם.

 

4.      היכן דוקרים את המחטים?  הדיקור הסיני מתבצע בנקודות דיקור על גבי גוף האדם. ישנן מאות נקודות דיקור. לכל נקודה השפעה פיזיולוגית מיוחדת משלה. הנקודות פרושות על גבי "מרידיאנים" – מסלולי זרימת אנרגיה בגוף. כל מרידיאן מייצג איבר פנימי כלשהו ורשת המרידיאנים מתייחסת לגוף כולו. 

5.      האם דיקור סיני הוא טיפול "מדעי"? מעניין שלגבי דיקור סיני הגבול בין מדעי ולא מדעי מטושטש. בדיקור סיני המדע משתלב יפה מאוד עם האינטואיציה של המטפל והניסיון הקליני המצטבר שלו ושל אחרים לאורך אלפי שנים.

6.      האם דיקור סיני באמת עובד? בהחלט כן. יש לציין שדיקור סיני זוכה לאחרונה להוקרה ויישום נרחב ביותר במוסדות רפואיים ולמחקר מדעי יוקרתי בארץ ובעולם.

 

7.      דיקור סיני ורגשות. האם קיים קשר? דיקור סיני נבדק והוכח כיעיל בהתמודדות עם מצבי דיכאון, עצבות, רגזנות, פחד ושינוים במצבי רוח. דיקור סיני מרגיע, מאזן וגורם לשחרור אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח. 

 

8.      דיקור סיני נגד כאב. דיקור סיני מצטיין בשיכוך כל סינדרומי הכאב, כאב אקוטי וכרוני. במיוחד כאבי גב, צוואר ופרקים. כאבי שרירים וכאבי ראש. 

 

9.      דיקור סיני נגד בעיות נשים. דיקור סיני מומלץ לוויסות המחזור החודשי, לכאבי מחזור ותסמיני גיל המעבר.

 

10.   דיקור סיני נגד בעיות הורמונליות. דיקור סיני מצוין במצבים של תת פעילות בלוטת התריס והפרעות אחרות בתפקוד בלוטת התריס, טרום סוכרת, סוכרת והפרעות במערכות הורמונלית אחרות

 

11.   דיקור סיני נגד מחלות פנימיות. טיפול בדיקור סיני מתאים במקרים של הפרעות בתפקוד איברים פנימיים כגון כבד, קיבה, מעיים, לב, ריאות, כליות, שלפוחית השתן, לבלב ועוד.

 

12.   דיקור סיני ומערכת החיסון. ניתן לחזק את מערכת החיסון ע"י דיקור סיני בהתמודדות עם מחלות זיהומיות.

 

13.   דיקור סיני והרזייה. דיקור סיני מסוגל לאזן ולחזק את מערכת העיכול לשפר את חילוף החומרים ואף להפחית תיאבון.

 

14.   דיקור סיני ופוריות. באמצעות דיקור סיני ניתן לטפל בהצלחה בבעיות פריון הן בנשים והן בגברים.

 

15.   דיקור סיני זה כואב? המחטים דקות ולרוב לא מורגשות כלל. לפעמים יש תחושת כאב מסוימת המצביעה על הגעת האנרגיה למחט ומהווה סימן שהטיפול משפיע.

 

16.   דיקור סיני זה בטוח? דיקור סיני נחשב לטיפול בטוח ביותר, תופעות הלוואי נדירות.

 

17.   האם דיקור סיני סטרילי? המחטים שבשימוש הינן סטריליות וחד פעמיות.

 

18.   האם ניתן לשנות את מצב האנרגטי של הגוף? באמצעות הדיקור הסיני ניתן לווסת את זרימת האנרגיה, לגרום להגברת האנרגיה וכן להוריד עודף ולהרגיע את האדם.

 

19. כיצד מאבחנים ברפואה סינית?

 אבחון מחלות לפי דופק. שיטת אבחון עתיקת ימים מדויקת להפליא

 אבחון לפי הלשון משלים את האבחון לפי הדופק 

מה רואים בלשון? כיצד ניתן לפענח את הסימנים? לאזורים שונים בלשון יש קשר לכל האיברים הפנימיים. מומחה לרפואה סינית יודע לשייך את הסימנים על גבי הלשון להפרעות באיברים. יש חשיבות רבה לצורת הלשון וצבעה.

 

20.   כיצד בוחרים מטפל בדיקור סיני? כחלק אינטגרלי מהרפואה הסינית דיקור סיני הינו שיטה מורכבת ודורשת הכשרה מיוחדת. יש לבחור בקפידה מטפל מנוסה ומוסמך כדין. המטפל חייב להיות חבר באגודה לריפוי סיני מסורתי. מומלץ לבחור במטפל בעל ניסיון קליני מוכח. 

רפאל רוזנסקי (M.Sc.,Dip.Ac.) - מטפל ברפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל לרפואה משלימה. סניפים בתל אביב וראשל"צ. חייגו עכשיו 054-5721258


אודות מחבר המאמר

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מטפל ברפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל לרפואה משלימה. בטיפולים משלב מגוון שיטות ריפוי טבעיות. פיתרון לבעיות גוף ונפש, כל סוגי הכאב, עייפות, דיכאון, בעיות נשים, פוריות, הרזייה ועוד. למרפאת רפאל סניפים בתל אביב וראשל"צ. חייגו עכשיו: 054-5721258 , info@rafaclinic.co.il

 http://www.rafamed.co.il

http://www.rafaclinic.co.il

http://www.medportal.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.