אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הגנה מהשמש לשמירה על בריאות העור

 

 

בישראל כמו באוכלוסיית העולם,  נרשם בשנים האחרונות גידול משמעותי בתחלואה בסרטן העור, יחד עם זאת שיעור התמותה ממלנומה קטן. כך נמסר ע"י האגודה למלחמה בסרטן בפתיחת שבוע המודעות למניעת סרטן העור וגילויו המוקדם. נציגי האגודה מסבירים את הירידה בשיעור התמותה, בעליה במודעות הציבור לחשיבות של בדיקות תקופתיות ואבחון מוקדם.

אבחון מוקדם של מלנומה מאפשר סיכויי ריפוי גבוהים ביותר, אולם, יש לחזק את דפוסי ההתנהגות בשמש והמודעות לחשיבות של הגנה מהשמש כבר בגיל צעיר ובכל ימות השנה. 

הגנה מהשמש לא רק בקיץ

היום כבר ידוע ומוכח מחקרית כי קרינה  אולטרה סגולית וקרני השמש UVB מהווים את הסיבה העיקרית לכל נזקי השמש לעור. רב נזקי השמש נגרמים בתקופת הילדות שבה עד גיל 18 מתבצעת 80% מהחשיפה לשמש, הנותנת את ביטויה ואת ההשלכות המזיקות בגיל מאוחר יותר.

רובנו טועים לחשוב כי הגנה מהשמש נחוצה רק בימי הקיץ ובזמן השהייה בשפת הים. השמש הישראלית מכה על ראשינו כל ימות השנה ובמרבית ימי החורף הישראלי עוצמת קרינת השמש מחייבת נקיטת אמצעי הגנה. 

חשיפה לשמש – כיצד ?

רצוי להמנע, עד כמה שניתן, מחשיפה לשמש בין השעות 16:00- 10:00, שהן שעות בהן עוצמת הקרינה היא מירבית. התנהלותו היום יומית מאלצת אותנו לחשיפה בלתי נמנעת לשמש

 ולכן חשוב לנקוט באמצעי ההגנה הבאים : 

ביגוד – לכסות את הגוף ככל שניתן בלבוש. הבדים המספקים את מירב ההגנה מפני קרני השמש הם בדים באריגה צפופה כשהמומלצים ביותר הם בדים בעלי מקדם הגנה מקרינה ובעלי תו תקן.

כובע – לחבוש כובע רחב שוליים שיגן על הפנים, העיניים, הצוואר והעורף מקרני השמש.

משקפיים – להרכיב משקפי שמש תקניים המסננים את מעבר הקרניים העל סגולות.

מסנן קרינה -  את אזורי העור שנותרו גלויים לשמש, למרוח במסנן קרינה עם מקדם הגנה 30 ואף יותר, כחצי שעה לפני היציאה. 

 

חשוב לדעת

א.  קרני השמש חודרות את שמשות הרכב ופוגעות בעורכם בזמן הנסיעה. חשוב להקפיד על אמצעי הגנה בזמן נסיעה ברכב וללבוש חולצה בעלת שרוולים ארוכים או שרוול ידיים יעודי להגנה מהשמש ולהרכיב משקפי שמש.

ב.  בנוסף לקרינת השמש הישירה לא ניתן להתעלם מתוספת של קרינה המוחזרת אלינו מהחול, מהמים מהבריכה או מהים ובמיוחד מהשלג בזמן סקי. גם דרך שמים מעוננים עוברת קרינה על סגולה במידה ניכרת. 

בגדים אופנתיים להגנה מהשמש

בעולם וגם בישראל, הולכת ומתחזקת המגמה של שימוש בבגדים חוסמי קרינת UV, כאמצעי הגנה מהשמש. ניתן כיום למצוא מבחר גדול של ביגוד חוסם קרינה המספק הגנה מלאה לכל חלקי הגוף והפנים, האוזניים, העורף ואפילו לאזור הצוואר. חברת SunWay  הישראלית, מייצרת כובעים, בגדי ים, בגדי ספורט, חולצות רכיבה וחולצות לשימוש יום יומי, כולם חוסמי קרינה בדרגת ההגנה המרבית +UPF50 . בגדים חוסמי קרינה הינם אוריריים, ועוברים תהליך מיוחד כך שינדפו זיעה ויתאימו לקיץ הישראלי המפורסם בחומו ובלחותו.

אין לנו ברירה  חייבים לשנות הרגלים ולהיות בשמש חכמים הגנה מהשמש עכשיו היא באופנה.

 


אודות מחבר המאמר

SunWay - בגדי הגנה מהשמש עם מקדם הגנה +UPF50

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.