אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה בגובה – הכול אודות החוק החדש

יש לא מעט חוקים ותקנות במדינת ישראל אך לעתים יש צורך ברענון חוקים מסוימים בכדי להתאים אותם למצבים חדשים ולשינויים הפוקדים תחום מסוים. בכל הקשור לנושא של עבודה בגובה אנו יכולים לראות כי החוק מנסה להתאים את עצמו לשיטות עבודה מתוחכמות ומפותחות יותר, בכדי להמשיך ולשמור על בריאותם של מבצעי עבודה בגובה.עבודה בגובה אסורה על פי החוק עבור מי שלא עבר הכשרה או קורס מסוים ולא קיבל הסמכה לכך. המדינה מטילה קנסות ומחמירה בעונשים של אלו המבצעים עבודה בגובה ללא אישורים. מסיבה זו שולחים המעסיקים את מי שאמור לבצע עבודה בגובה בחברתם אל קורסים מתאימים, מאחר והם יודעים כי האחריות לנושא זה אינה רק על העובד אלא במיוחד על המעביד.

מה נחשב לעבודה בגובה

 

כיצד מגדיר החוק את הנושא של עבודה בגובה? ההתייחסות של עבודה בגובה מגיעה בכך שהחוק רואה כל מקום שממנו אפשר ליפול, ולסכן בכך את העובד, כמקום גבוה. החוק מציין כי עבודה בגובה של 2 מטרים, במקום שבו נפילה הינה דבר אפשרי מעל משטח שאינו רצפה מגודרת או בעלת מעקה תקני, כעבודה מסוכנת הדורשת הדרכה מתאימה והגנות שונות.גם עבודה על הקרקע במקום שבו יכול העובד ליפול אל בור או כל מתחם תת קרקעי בעומק של יותר מ-2 מטרים, נחשבת עבודה בגובה מבחינת החוק. החוק מציין כי בהתאם לרמת הסיכון יש להכין את כל האמצעים הנדרשים ולבדוק את השטח היטב בטרם מבצעים כל עבודה בגובה. החוק מתייחס גם להכנה של אמצעיי טיפול וציוד קשר בכדי לסייע לעובד שנפגע.

הסיכונים שמהם יש להימנע

חוק עבודה בגובה מתייחס גם לפריטים ספציפיים ולמכשור מיוחד שבו נעזרים אנשי מקצוע שעבודה בגבהים היא מנת חלקם היומית, אך גם עבור מי שבשבילו עבודה לגובה היא פרויקט יחיד שאינו נעשה בצורה שוטפת וקבועה. החוק קובע כי שימוש בסולם יהיה חייב להיות רק לאחר בדיקתו והתאמתו למשטח העבודה שמסביב (יחד עם תו תקן היצרן במידת הצורך).עבודה לגובה שבה נעשה שימוש בבמות הרמה מקצועיות חייבת להתבצע תוך התייחסות לסביבה שבה קיימים קווי חשמל או סיכונים אחרים. החוק שם דגש על הצטיידות במיגון אישי ו"סביבתי" גם יחד, כך שכל האזור שבו מתבצעת עבודה בגובה חייב להיות כזה שבו כל סיכון מסוים מוסר או מקבל התייחסות מיוחדת בכדי למנוע כל מגע עמו.

סיוע בהבנת ויישום החוק

 

ציינו לעיל כי החוק מחייב כל מי שמבצע עבודה בגובה וכל מי שמעסיק אותו להכיר את החוק ולקבל הדרכה מתאימה בנושא. בכדי לאפשר לבעלי מקצוע, מעסיקים, מנהלים, ולעובדים עצמם להבין את משמעות החוק ולעשות הכול בכדי למנוע מעצמם עוגמת נפש וסיכונים מיותרים, ישנן חברות בעלות הסמכה להדרכה מקיפה בכל מה שקשור לחוק עבודה בגובה.המדריכים הינם אנשי מקצוע מוסכמים שיודעים כיצד לתאר כל מצב של עבודה בגובה שיכול לסכן את העובד ואת מי שנמצא בסביבת העבודה. מדריכים אלו נעזרים בהדמיות שונות, כמו מצגות, סרטונים ולא מעט הרצאות המנסות להקיף את הנושא בצורה מושלמת. רק מי שמסיים את ההדרכה ומקבל אישור הסמכה, מורשה לבצע עבודה בגובה מעל 2 מטרים כאמור בחוק החדש.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.