אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בריכות ספא כתחליף לבריכת שחיה

 

בריכה פרטית בחצר הבית תמיד הייתה, וכנראה גם תמיד תישאר, מושא לקנאה וסמל לאמידות כלכלית ולמעמד. ואכן, לא כולנו יכולים להרשות לעצמנו בריכה פרטית, אך כיום ישנו טרנד המפצה על כך במידה מסויימת. הן זולות יותר, תופסות פחות מקום וניתן להכניס אותן אל תוך הבית ולהנות מטבילה מפנקת בתוכן. אנו מדברים, כמובן, על בריכות ספא. אז נכון, היא לא מעניקה בדיוק את אותה חוויה כמו בריכה, מעצם העובדה שניתן רק לטבול בה ולא לשחות. אך תאמינו או לא, אנשים רבים מעדיפים את חוויית הספא. ובכל מקרה, נדיר לשמוע אנשים מתלוננים לאחר שהייה בתוך בריכות ספא...

בואו נתמקד, קודם כל, באטימולוגיה. המילה "ספא" היא שמה של עיר בבלגיה הידועה כ "עיר המים" משום שהיא עשירה במעיינות מינרלים חמים בעלי יכולת ריפוי, כך ע"פ המאמינים. ואכן, כאשר אנו מדברים על בריכות ספא או על טיפולי ספא, בכל מקום בעולם, אנו מתכוונים פחות או יותר לאותו הדבר: טיפול שהוא גם מפנק ומהנה אך בעיקר טוב לבריאות ותורם לאורח החיים.

כחלק מהטרנד של בריכות ספא ביתיות, המבחר גדל ותפח בשנים האחרונות, וכיום ניתן כיום למצוא בריכות ספא בגדלים שונים, בצבעים שונים ובעיצובים שונים, כך שניתן להתאים לכל קהל יעד ולכל בית כמעט את הבריכה שתשרת אותו בצורה המיטבית. חלק מהאנשים אף מגדילים לעשות ובונים לעצמם את בריכה הספא, אך יש לציין כי הבחירה לעשות זאת חייבת לבוא מתוך אהבה לעבודות מסוג זה וגם מתוך הימצאות הכישרון לעשותן, ולא מתוך שיקולים של חיסכון בכסף. חשוב לזכור גם כי בריכות ספא קנויות עדיפות במקרה שאתם חושבים לעבור דירה בקרוב ולהעביר איתכם את הבריכה.

כמה דגשים בסיסיים שחשוב להפנים בטרם משתמשים בפעם הראשונה בבריכת הספא: בריכות ספא יכולות להכיל עד שבעה אנשים ולא יותר. אסור להכניס שמפו, סבון ושלל נוזלי רחצה אחרים. רצוי לטבול בספא אחרי מקלחת.

בריכות ספא מגיעות עם מערכת צינורית מובנית, כך שאין שום צורך באינסטלציה. אין גם צורך במקור מים מיוחד, שכן במערכת עצמה כבר קיימים מסננים, כך שניתן למלא את הבריכה בצינור רגיל. המים עצמם מוחלפים כל שישה חודשים בערך. במקרה ששאלתם את עצמכם מה קורה למים המוחלפים והאם הם מתבזבזים, דעו לכם שבמים האלה ניתן לעשות שימוש חוזר ("מים אפורים") ולנתב את הצנרת כך שתעביר את אותם מים להשקיית גינות, למשל.

ונחזור לרגע למימד הבריאותי של בריכות ספא: כיום בריאותן של בריכות אלה אינה רק עניין של אמונה. מחקרים לא מעטים מצאו כי יש קש רבין טבילה תכופה בתוך בריכות ספא לבין איזון גופני ונפשי, ירידה בלחץ הדם והפחתת לחץ. גם גורמים דתיים מסויימים השמיעו סברות לפיהן המקווה הוא למעשה גלגול קדום של אותן בריכות ספא מודרניות, וכי דרכי הפעולה של שניהם דומות מאוד.

אז אם אתם רוצים חוויית רחצה מפנקת ובריאותית, וגם אם אין לכם חצר בבית, שיקלו רכישת בריכה שכזו לעצמכם ולמשפחתכם. דברו עם חברים שאתם יודעים שמחזיקים בריכות ספא ושאלו אותם היכן כדאי לקנות, איזה יצרן וכו'. רוב הסיכויים שלא תתאכזבו מן הקנייה הזאת.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.