אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נקודות מפתח בנושא עיצוב אתרים

 

עיצוב אתרים נוגע יותר לבניית אסטרטגייה מאשר ליצירת גרפיקה מנצנצת או סיסמאות פרסום קליטות. הדבר החשוב ביותר לגבי עיצוב אתרים הוא להבין מהן המטרות שהאתר צריך להשיג, ואיך אפשר להגיע אליהן. קל יחסית למצוא אמנים וכותבים בשביל להכין תכנים עבור אתר אינטרנט, אך חשוב יותר לדעת מה לדרוש מהם, ואיך להגיע למצב של עיצוב אתרים מוצלח. הנה כמה נקודות חשובות שיש להתייחס אליהן:

1. התאמת האתר למנועי חיפוש: זוהי אסטרטגיה אשר מטרתה להפוך את האתר לקל יותר למציאה במנועי החיפוש. על ידי כלילת ביטויי מפתח בתוך הטקטסט של האתר, מנועי החיפוש יכולים למצוא אותו בקלות רבה יותר, להציג אותו בעמוד התוצאות הראשון וכך להביא אותו לתשומת ליבם של הגולשים המחפשים משהו במנוע החיפוש. אנשים העוסקים בתחום של עיצוב אתרים יכולים לכתוב מאמרים בעצמם, או להשתמש בשרותיהם של כותבים מקצועיים המתמחים בכתיבת מאמרים שיש בהם ביטויי מפתח החוזרים מספר פעמים, אך בדרך טבעית, קולחת ומנוסחת היטב. כאשר עורכים עיצוב אתרים המשתמש באסטרטגיה הזאת, מובטח שמנועי החיפוש יסמנו את האתר שלכם כיותר רלוונטי ומוצלח מאשר אתרים אחרים המתעסקים באותו הנושא.

2. סיגנון: אחד העקרונות החשובים בתחום של עיצוב אתרים הוא העיקרון האומר שהעיצוב של האתר צריך לשקף את המסר שהוא מנסה להעביר ואת הנושא בו הוא מתעסק. שימוש באנימציית פלאש למשל יכולה לגרום לאתר להראות מאוד מקצועי וצעיר, וכך להביא אליו גולשים נוספים. ישנן תוכנות שבעזרתן ניתן לערוך אנימציה של עיצוב אתרים באופן עצמאי, אך הן פחות מוצלחות מאניציות של מעצבי אתרים מקצועיים. כמובן שאם האתר שלכם עוסק בנושא רציני וכבד ראש, כמו אתר חדשות למשל, אנימצייות שכאלו יתאימו פחות. בחרו בתבונה את הצבעים, הגדלים והפונטים המתאימים לרוח הכללית שאתם מנסים לשוות לאתר.

3. המטרה של האתר: כאשר עוסקים בתחום של עיצוב אתרים, חשוב להביא בחשבון את המטרה שלשמה האתר ישמש. האם זהו אתר אישי, עיסקי או אינפורמטיבי? אם זהו אתר אישי, חשוב שהמידע הכלול בתוכו ייצג כיאות את האדם שמאחורי האתר, מכיוון שהרושם שהאתר יוצר נשאר בתודעת הקוראים לנצח. אם זהו אתר עיסקי, חשוב להגדיל את החשיפה שלו ככל הניתן על ידי שפה המתאימה לאלגוריתם של מנועי החיפוש ופירסום באתרים אחרים, כדי להגיע לכמה שיותר גולשים. אם האתר הוא אינפורמטיבי, חשוב מאוד שהמידע בו יהיה מבוסס ונכון.

4. תחזוקה: כאשר מדברים על עיצוב אתרים, כדאי לדעת שחשוב מאוד לשים לב לתחזוקת האתר, וכדאי לקבוע מראש- מי יתחזק אותו לאורך זמן. שאלו את עצמכם מספר שאלות כדי לקבוע עקרונות חשובים בנושא התחזוקה: האם אנו זקוקים למנהל אתר יחיד, או למספר גדול של מעצבי אתרים? כמה זמן מיועד האתר הזה להיות ברשת- האם זהו אתר שעולה במיוחד לצורך מבצע מסויים וירד עוד כמה שבועות או חודשים, או שזהו אתר שמטרתו להישאר ברשת לנצח? האם החברה שלנו מתעתדת לגדול בעתיד הנראה לעין, ואם כן- האם האתר יוכל לעמוד בעומס או שיהיה צורך להגדיל גם אותו? האם זהו אתר שמתחדש באופן תדיר, ואם כן- כל כמה זמן יש להזין אליו מידע חדש? ערכו רשימה מפורטת עם כל הפרטים שברצוכם לדעת, ואל תניחו אותה עד שתמצאו תשובות לכל השאלות.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.