אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אטרקציות באילת : לא רק חוף ים

 

אנשים רבים, בישראל ובעולם מאמינים כי אילת היא אתר הנופש הטוב ביותר של ישראל. מוקדי המשיכה העיקריים בה הם ים סוף וחופו, תנאי אקלים נוחים בעונת החורף ונוף המפגיש בין מדבר והרים. בהשוואה למוקדי תיירות בעלי אופי דומה המצויים בחופי אוסטרליה ואמריקה התיכונה, אילת נמצאת במרחק קצר מיבשת אירופה ולכן תיירים רבים מיבשת זו מעדיפים אותה על פני מקומות אחרים. באילת יש אטרקציות רבות, חלקן קשורות לים וחלקן לא.

כיום כאשר ישנן חבילות נופש זולות, טיסות זולות וכו', נופש באילת נשמע מפתה מתמיד. להלן חלק קטן מהאטרקציות שניתן ומומלץ לנסות במהלך נופש באילת:

המצפה התת ימי

במצפה התת ימי הנמצא מדרום לאילת ניתן לצפות בדגים, אלמוגים, כרישים, חתולי ים, צבי ים ועוד. כמו כן, באיזור המצפה יש מרכז מסחרי, חנויות תכשיטים ומזכרות, מסעדה, בר-קפה וקפה. בין הפעילויות במצפה התת-ימי יש גם האכלת בעלי החיים בים תוך כדי צלילה. אטרקציה מומלצת בחום.

פארק תמנע

בקעת תמנע היא בקעה בשוליים המערביים של הערבה הדרומית, כ-25 קילומטר מצפון לאילת. הבקעה, שלה צורת פרסה, משתרעת על פני שטח של כ-60 קילומטר רבוע, ותחומה במצוקים תלולים משלושת צדדיה. היא מנוקזת על ידי נחל תמנע בצפון ונחל נחושתן בדרום, הזורמים לערבה שממזרח לה. במרכזהּ מתרומם הר תמנע. באזור שורר אקלים מדברי קיצוני.

בפארק תמנע תהנו מנופים מיוחדים, תצפו במיכרות נחושת עתיקים, תלמדו על המיטולוגיה המצרים ועוד. כמו כן, יש בפארק פעילויות כגון: מילוי בקבוקים בחול צבעוני, שייט בסירות פדלים, אוהל מועד - שחזור  של המשכן, סיורי שקיעה וסיורי לילה, רכיבה על אופני הרים, לינת שטח, מסלולי טיול ועוד.

הקניון האדום

הקניון האדום, המרוחק כעשרים דקות נסיעה בלבד מאילת, הינו חלק מנחל הבנוי מאבן חול אדומה. השיטפונות שעברו בנחל חתרו באבן החול ויצרו נקיק צר ונהדר בצבע אדום עז שאורכו כ- 200 מטר ועומקו כמה עשרות מטרים. אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר בישראל הוא הקניון האדום. זהו מסלול הליכה לכל המשפחה, המשלב אווירה מדברית שקטה עם קניון מלא בהפתעות. הקניון נמצא בגובה 700 מטר מעל פני הים ולכן מתאים לטיול גם בקיץ, בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחרי הצהריים.

טיולי שטח בשמורת הרי אילת

ישנן חברות המציעות אטרקציה מלהיבה וסוחפת של נהיגה ברכבי שטח במסלולים מדבריים מדהימים בתוך הנופים עוצרי הנשימה של הרי אילת. הנסיעות בדרך כלל מתבצעות ברכבי שטח בטוחים שכל אדם בעל רישיון נהיגה יכול לנהוג בהם לאחר תידרוך קצר. משך הטיולים הוא בדרך כלל שעה עד שעתיים.  


אודות מחבר המאמר

נופש ישיר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.