אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה חשוב לשכור שירותים של גנן לכריתת עצים וגיזום עצים

גיזום עצים

עבודות גינון הן לא רק שתילת פרחים, השקיה וכיסוח הדשא. הקמת גינה היא תהליך הכרוך בהשקעה כספית, ולכן אי אפשר להרשות לעצמנו שלא לטפח ולשמור עליה לאורך זמן. גיזום עצים הוא חלק מהחבילה, ואי אפשר לוותר עליו. ברוב הגינות הפרטיות והחצרות ישנם עצים, גדולים וקטנים, שעם הזמן צומחים, גובהים, מתרחבים ומנשירים עלים וענפים. גיזום עצים נעשה על ידי גננים, והוא נועד לתחזק את העץ, לשמור על יציבותו, להבטיח את המשך פריחתו וכמובן - לשפר את המראה שלו. לא כדאי לגזום את העצים לבד, ובטח שלא לכרות אותם במידת הצורך. 

גיזום עצים - רק על ידי גננים

גיזום עצים הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו של גנן, שמכיר את התחום ויודע בדיוק מתי יש לגזום את העץ, מתי יש לחזק אותו וכיצד לשמור על המראה הבריא והנכון של העץ. משימה זו לא נועדה לחובבנים ולאלה שאינם אנשי מקצוע, ונשאלת השאלה מדוע. התשובה הינה פשוטה, מי שלא מכיר את המלאכה, יכול לפגוע בעץ ולהביא למטרה ההפוכה. גיזום לא נכון יכול להביא לצמיחה של ענפי העץ לכיוונים לא נכונים, שיכולים ליצור בעיות עם השכנים. יותר מכך, אם גוזמים את העץ באיזון לא נכון בין כל צדדיו, העץ יכול לנטות לכיוון אחד ולאבד מיציבותו. כך שבכל הקשור לגיזום, אל תתפשרו על פחות מאיש מקצוע מוסמך, ותיק ומנוסה.

כריתת עצים

רבים מאיתנו לא מבינים את החשיבות של כריתת עצים, לא מבינים מדוע נדרש איש מקצוע לשם כך ובוודאי לא מתי לעשות זאת ומהו התהליך הנכון. עצים הנמצאים בסכנת קריסה או התמוטטות מהווים סכנה ממשית לסביבה. לעיתים, בגלל מזג אויר קיצוני או בגלל שחיקת העץ ורטיבותו, ישנו סיכוי כי העץ ייפול בעוצמה רבה על הקרקע, ובמקרה הגרוע יותר יפגע בדרך בבני אדם או ברכוש. מי שאינו גנן ואינו מנוסה בתחום, קרוב לודאי לא ידע לזהות את הרגע בו כריתת העץ נדרשת, וכאמור, זה יכול להיות בעייתי מאוד ומסוכן.

הקשר בין גיזום לכריתת עצים

גיזום עצים משמר את איכות העץ, את כיוון צמיחתו ואת היציבות שלו. במרבית המקרים, אם נגזם העץ לעיתים קרובות במהלך השנים - סביר להניח כי לא נצטרך לכרות אותו. כריתת עץ מתרחשת אך ורק כאשר העץ מהווה סכנה לסביבה. גנן מומחה שמטפל בעץ במשך שנים יוודא כי אין סכנה, וכי העץ צומח בכיוונים הנכונים ואינו נוטה ליפול.

 

 


אודות מחבר המאמר

 

אילן ופרח

תכנון גינות, הקמה ותחזוקה

054-5386571, 077-5386571

http://ilan-vaperach.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.