אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדק בית: טיפים לרכישת דירה

רכישת דירה היא הנושא החם עכשיו בישראל. כולם מדברים על קניית דירה, על המחירים ההולכים ועולים של הדירות בישראל, על הדרישות הגבוהות של הצעירים בני ימינו שמבקשים לרכוש לעצמם דירות פאר או על שר השיכון המנסה לפעול כנגד השוק לטובת המגזר החרדי ומיעוטי היכולת. על דבר אחד כולם מסכימים: בכל הקשור לנושא הנדל"ן- ישראל צריכה לערוך בדק בית יסודי!

בכל מקרה נדמה שבמצב הנוכחי זוגות רבים כל כך נואשים מחיפושי הדירה, שעד שברגע שהם מוצאים דירה העונה לחלק מדרישותיהם, הם ממהרים לרכוש אותה בלי לבצע בדק בית יסודי ואמיתי ובלי לפנות לחברה המתמחה בבדק בית. בקטע הבא נחלוק עימכם כמה טיפים לבדיקת דירה אותה אתם מבקשים לקנות, בתקווה שהכתוב יעזור לכם בחיפושיכם. כמובן שטיפים אלו אינם מהווים תחליף לבדק בית רציני ואיכותי.

קודם כל לפני כל בדק בית, עליכם להחליט על האזור שבו אתם מעוניינים לגור. אם אינכם מכירים את האזור, ואינכם גרים כבר בסמוך אליו, התייעצו עם מישהו שאתם מכירים וגר בסביבה והשתדלו לבלות כמה שיותר זמן באותו האזור, במקומות הבילוי, בחנויות, בבדיקת מוסדות החינוך או סתם בשיטוטים ובטיולים להכרת הסביבה. רצוי לחפש כמה שיותר אזורים שמתאימים לדרישתכם, על מנת שתוכלו להיות כמה שיותר בררנים ולבחור עבורכם את הטוב ביותר. אל תשכחו גם לבדוק את הקרבה של האזורים לעורקי תחבורה ראשיים, בתי חולים, חדרי כושר, קניונים, קומפלקסים של בתי קולנוע ובילוי ועוד.

לפני שאתם מחליטים על מחיר, בצעו בדק בית במונחים של חקר השוק של האזור שבו אתם קונים, השוו מחירים, שוחחו עם מומחי נדל"ן והשתדלו לקבל את כל המידע שאתם זקוקים לו על מנת להגיע להחלטה נכונה ומחושבת.

כדאי לערוך בדק בית לדירות שמצאתם בשעות שונות של היום. הגיעו לאזור בבוקר ובערב ובדקו האם האזור רועש. נסו לשוחח עם כמה שיותר דיירים בבניין ולבדוק האם הדיירים בבניין תורמים לוועד הבית ולאיכות החיים במקום.

בדקו גם כמה ישן הבניין. לעיתים מוכר הדירה או סוכן הנדל"ן לא יספקו לכם פרטים נכונים ואמיתיים לגבי גילו של הבניין. כדי לברר את גילו האמיתי של הבניין בעירייה או באמצעות חברה המבצעת בדק בית שתוכל לתת לך דוח מדויק לא רק לגבי גילו של הבניין אלא גם לגבי מצבו ביחס לגילו ולרמת תחזוקתו.

כדאי גם לקחת בחשבון אמצעי ביטחון- האם הדלת לבניין נעולה כהלכה, האם הבניין מנוהל על ידי חברה חיצונית, האם קיים בבניין מאבטח, שוער או איש תחזוקה שמפקח על הנכנסים לבניין? אמצעי ביטחון אלו כרוכים כמובן בעלויות נלוות ובמחיר גבוה יותר של תשלום לוועד הבית. אך אם אתם משקיעים בדירה יקרה, חשוב לבדוק אותם.

חשוב גם לברר האם הדירה היא עורפית או חזיתית, האם היא פונה לכיוון עורק תחבורה ראשי, או לרחוב ראשי מלא בחנויות? האם הנוף הנשקף מהחלון הוא נוף של בניינים צמודים, או נוף פתוח יותר? ואם מול הדירה נמצא שטח לא בנוי, כדאי שתבררו מה תוכניות העירייה לגביו. ייתכן והמרחב כרגע קוסם לכם אך בעוד מספר שנים על שטח זה יבנו כמה בניינים גבוהים שיחסמו לכם את הנוף. אל תראו שום דבר כמובן מאליו, הדברים הקיימים בשטח עכשיו, ישתנו בעוד חמש או עשר שנים. לכן כדאי לעשות בדק בית במיוחד אם אתם מתכננים על הדירה הזו לטווח הרחוק. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.