אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדק בית: לעבור דירה בשלום

מעבר דירה יכולה להיות חוויה מתישה ולא נעימה. כביכול קניית דירה חדשה היא מאורע משמח בחיים. מאורע המסמל מעבר לתקופה חדשה, לדירה גדולה יותר או לדירה בה תוכל המשפחה להתרחב. בפועל המעבר כרוך בחששות רבים- האם עשיתם את ההחלטות הנכונות? האם החלטתם על דירה שאתם יכולים להגיד בפה מלא שהיא הדירה הטובה והמתאימה עבורכם?

עריכת בדק בית בשלב הקנייה והבדיקה יכולה לחסוך מכם התלבטויות בהמשך. במהלך בדק בית חברה המתמחה בנושא בדק בית תבדוק את מצב הדירה, הבניין, תפיק לכם דוח עם הדברים הדרושים לשיפור ותכין אתכם לקראת הבאות. זה לא אומר שאם הדוח של החברה המבצעת בדק בית אינו מחמיא עליכם לוותר על קניית הדירה. אך כדאי לדעת למה אתם נכנסים ולערוך בדק בית כדי להימנע מהפתעות.

מעבר לדירה חדשה יכול להיות חוויה מלחיצה. ברגע שהתגברתם על המכשולים הבירוקרטים כמו חתימה על חוזה מול עורך דין והעברת הרישום, תצטרכו לתכנן את המעבר עצמו. קודם כל אתם צריכים לשאול את עצמכם האם תהיו זקוקים לחברת הובלה. אם אין לכם הרבה רהיטים או חפצים והדירה שממנה אתם עוברים קטנה, אולי שווה לכם לערוך בדק בית ולהיעזר במשפחה ובחברים, ולא להזמין חברת הובלות שיכולה להיות יקרה ולסרבל את תהליך המעבר. אם אתם סומכים על מכרים, קחו בחשבון שחלק מהחפצים יכולים להיות כבדים ולא כל אחד יכול להרימם וליטול חלק במעבר. אפשרות אחרת היא להשכיר רכב שבו תוכלו להעביר את הדירה, גם ללא שימוש בחברת הובלות מקצועית.

 אם הבית שלכם מלא בחפצים, וחלקם גם יקרים לליבכם ועלולים להישבר או להינזק- כדאי לפנות למקצוענים! חברת הובלות מקצועית יכולה להקל מאד על המעבר ולבצע אותו בצורה היעילה ביותר והמהירה ביותר. חלק מחברות ההובלות מציעות שירותי אריזה. ערכו בדק בית בשלב האריזה ובדקו שאינכם שוכחים דבר. אנו ממליצים לכם להשוות בין כמה חברות הובלה ולקבל המלצות ממכרים, לפני שאתם בוחרים עם איזו חברה לעבוד. עברו גם על החוזה מול חברת ההובלות, חלק מהחברות לא מוכנות לקחת אחריות על נזקים שיגרמו, וכדאי לכם לקחת זאת בחשבון. בדקו גם שהמובילים לא גורמים לכם לנזק בבית, אינכם רוצים חבלות בקירות שעלולים לגרום לדיירים שיבואו אחריכם לגלות דברים לא רצויים כאשר הם יבצעו בדק בית לאחר המעבר.

כדאי מאד לערוך רשימה מסודרת של כל החפצים ולעבור עליה כאשר אתם מוציאים את החפצים מהבית. בדרך זו דבר לא יישכח מאחור או יינזק. כך גם תדעו היכן ארזתם כל חפץ. אינכם רוצים להיזכר לפתע בחפץ שאינכם משתמשים בו ולגלות שהוא נשבר או אבד במהלך הבלאגן כתוצאה ממעבר הדירה. כדאי גם לעדכן את חברת ההובלות מראש כדי שיוכלו להיערך בהתאם: כמה רהיטים אתם מעבירים? כמה קופסאות ארזתם? היכן ממוקמת הדירה הישנה? האם היא נמצאת בבניין ללא מעלית? האם הדירה החדשה ממוקמת במיקום נוח? האם קיים מקום חניה מסודר בשני המקומות? בדקו איתם את שעות ההגעה וודאו שהכול הוסכם מראש, כדי להימנע מלחצים. זכרו, יום המעבר הוא גם כך יום לחוץ וחבל להכביד עליו עוד יותר.

ולבסוף, אם לא פניתם לחברה במועד, לפני קניית הדירה, ולא ביצעתם עדיין בדק בית מקיף בדירה שאליה אתם עוברים. ייתכן שעכשיו כאשר המעבר מאחוריכם זהו הזמן המתאים ביותר לביצוע בדק בית. כדאי שתדעו את החסרונות והמגרעות של הדירה שלכם. אין זה אומר שאתם צריכים לייגע את עצמכם בהחלטה שלכם, ראו בבדק הבית דרך לדעת מה עליכם לשפר בדירה החדשה כדי להטיב את המגורים בה. אחרי הכול כבר השקעתם בה כל כך הרבה כסף, לא כדאי שחוויית המגורים שלכם בה תהיה מושלמת? 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.