אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מטרות ייעוץ זוגי

לצערנו, כל זוג חווה במהלך חיי הזוגיות שלו משבר זוגי כלשהו. ישנם זוגות החווים משבר עמוק ומשמעותי ועדיין מצליחים להתגבר עליו ולהמשיך לחיות יחדיו במערכת החיים הזוגית למרות הפגיעה, ואילו יש זוגות שלא מצליחים להתמודד עם גודל המשבר, מאבדים את האמון בקשר ובבן הזוג ומסיימים את מערכת היחסים. למזלנו, כיום קיימים שלל טיפולי ייעוץ זוגי שונים המסייעים לבני זוג להתמודד עם משברים שונים הנקרים במערכת היחסים הזוגית שלהם ומאפשרים לבני הזוג להתגבר על הבעיות ולא להרים ידיים ולוותר.

ייעוץ זוגי במטרה לשקם את הקשר לאחר משבר

אחד ממטרות טיפול ייעוץ זוגי היא כמובן השאיפה לשקם קשר שעבר משבר כלשהו. היות וכל מערכת יחסים מורכבת מעליות ומורדות לא פעם בני הזוג נקלעים למשבר רציני בקשר הזוגי שלהם. המשבר יכול להיות משבר כתוצאה מבגידה של אחד מבני הזוג, או כתוצאה מחוסר אמון בבן הזוג, ולעיתים אף בעקבות מחלה של אחד מהם. כל אחד מהמצבים האלו גורם בדרך כלל לקרע משמעותי במערכת היחסים ולא אחת הם מביאים לתוצאה של גירושין או סיום הקשר הזוגי. דווקא במצבים קיצוניים כאלה שהמצב נראה גרוע ונדמה כי אין דבר שיוכל להחזיר את הגלגל לאחור ולהחיות את האהבה, רצוי לפנות לקבלת ייעוץ זוגי. ייעוץ זוגי לזוגות הנמצאים במצבי משבר מהווה טיפול זוגי מעולה אשר במהלכו בני הזוג יכולים לשוחח על הבעיות העיקריות בחיי הזוגיות שלהם, לרדת לשורשי המחלוקות ולהבין מה הביא למצבים שהם שרויים בהם. היועץ הזוגי מנחה את בני הזוג במהלך הייעוץ לפתיחות, הקשבה, וזיהוי דפוסי התנהגות אחד של השני, במטרה לפרוק את הרגשות, להבין את הצד האחר ולהכיר באופיו של הצד השני. לאחר שבני הזוג משתפים זה את זה, מקשיבים זה לזה ופורקים את כאבם ותחושותיהם בפני בן הזוג באמצעות שיח תקשורתי מבוקר ומכובד, הם מגבשים הבנות חדשות משפרים ומאחים את הקשר הזוגי.

ייעוץ זוגי כהכנה לפרידה

לייעוץ זוגי מטרות רבות ומגוונות החל מהשאיפה לשקם מערכות יחסים השרויות במצבי משבר או מחלוקת, וכלה במצבים בהם בני הזוג נמצאים בפני ההחלטה על פרידה. ישנם זוגות בדרום שבוחרים להיפרד ולסיים את מערכת היחסים שלהם ומעוניינים לסדר את כל העניין בצורה מתחשבת ונעימה ולכן הם פונים לקבלת ייעוץ זוגי בדרום שיאפשר להם לשוחח בצורה מכובדת אחד עם השני ולהעלות את כל הנושאים החשובים לביצוע הפרידה בצורה מוצלחת שלא תשאיר צלקות (במקרים בהם מעורבים הילדים ואף במקרים שבני הזוג ללא ילדים). היות וייעוץ זוגי מספק לבני זוג את האפשרות לנהל תקשורת טובה ולשפר את ההתנהלות הזוגית, גם בני זוג שמעוניינים לסיים את הקשר הזוגי שלהם, יכולים להיעזר בקבלת ייעוץ זוגי בכדי לנהל את כל תהליך הפרידה בצורה מכבדת ומתחשבת כאשר לכל אחד מהצדדים ניתנת האפשרות להביע את דעתו ואף להקשיב לדעת האחר. יתר על כן, מאחר ומסגרת טיפולי ייעוץ זוגי היא חיובית, שיתופית ולא מאיימת בני הזוג יכולים לשוחח בנינוחות על הנושאים החשובים שנגזרים כתוצאה מההחלטה להיפרד (דוגמת נושא ההורות או העתיד המשפחתי או הפיננסי שלהם) בליוויו של יועץ זוגי מוסמך שידע להנחות את השיח ולמנוע נסיגה והידרדרות מיותרת למקומות לא נכונים.

ייעוץ זוגי - סיכום

מטרת הליך ייעוץ זוגי היא לשפר את הקשר הזוגי תוך הקפדה על שיפור התקשורת בין שני בני הזוג, יצירת כבוד הדדי וההבנה בחשיבותו של השיתוף. הואיל ובמרכז התהליך ישנה חשיבות לזיהוי שורשי הבעיות והמחלוקות בין בני הזוג, תוך שימת דגש על שיח מתורבת בין שני הצדדים, דבר המאפשר פריקת מתחים, כאבים, מאווים, רצונות ואף אכזבות וקשיים, מבינים כי ייעוץ זוגי יכול לסייע הן לזוגות שונים השרויים במצבי משבר מגוונים והן לזוגות שמעוניינים להיפרד ורוצים לבצע את ההליך בצורה נינוחה.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.