אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות חינמי לחו"ל – כדאי או לא?

 

כשאתם נוסעים לחו"ל לפני עלייה למטוס כדאי לכם לבדוק כי לא שכחתם לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל היות שמעתה והלאה רשויות המדינה – ביטוח לאומי וקופות החולים מסירים מכם אחריות וכל ההוצאות הרפואיות מעכשיו ועד לחזרתכם ארצה מונחים לפתחכם בלבד היות וגם מדינת היעד לא מכירה באחריותה כלפיכם.

אם אתם בעלי כרטיס אשראי בינלאומי הינכם זכאים לשירות ביטוח נסיעות לחו"ל בחינם הניתן לכם כהטבה ללקוחות חברות האשראי. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם מוקד השירות הטלפוני ולבקש להפעיל את ביטוח הנסיעות. אין ספק כי מדובר בהטבה ללקוח אך מאיפה נובע הרווח לחברות כרטיסי האשראי – הרי אנו חיים בעולם עסקי ואין מתנות חינם. ראשית צריך להביא בחשבון כי מדובר בביטוח נסיעות לחו"ל בסיסי ביותר שאינו כולל הרחבות כמו איתור והצלה, ספורט אתגרי ומחלות כרוניות קיימות, אם אתם אנשי עסקים או נופשים היוצאים לבילוי רגוע בקלאב באנטליה – ביטוח הנסיעות החינמי תואם את צרכיכם.

אך אם זהו אינו המקרה ותרצו להרחיב את ביטוח הנסיעות תיווכחו לגלות כי עליכם להוסיף תוספת ניכרת לפרמיה היומית, סכום גדול יותר מאשר אם הייתם רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל מראש דרך חברת ביטוח. מעבר לכך נניח כי אופי הטיול תואם לביטוח החינמי אך קרה הדבר ונדרשתם להפעיל את ביטוח הנסיעות לחו"ל, תתאכזבו לגלות כי מדובר בביטוח המגביל אתכם בהוצאות הרפואיות שלדמי אשפוז יומי וכן כללי ובנוסף כי דמי ההשתתפות העצמית הנדרשים מכם כפולים מאשר ביטוח נסיעות אחר.

חסרון נוסף של ביטוח נסיעות לחו"ל הניתן בחינם הוא במקרה ובו תרצו להרחיב את הביטוח מעבר לביטוח הבסיסי ולהוסיף לדוגמא הרחבה על מחלה כרונית קיימת או איתור והצלה. במקרה זה תופתעו לגלות את בסיכומו של דבר לאחר ההרחבות הסכום אותו תידרשו לשלם יהיה גבוה יותר מאשר אם הייתם עושים ביטוח נסיעות לחו"ל מראש אצל חברות הביטוח. מדובר בתוספת משמעותית לפרמיה היומית, בכפוף כמובן למעמדכם בקרב חברת האשראי. לקוחות משודרגים כגון מחזיקי כרטיס אשראי פלטניום יהיו זכאים למחירים טובים יותר מאשר לקוחות רגילים. כמו כן אם תחפצו להאריך את שהותכם בחו"ל תופתעו לגלות כי נדרש מכם להוסיף סכום מכובד לפרמיה היומית – אתם כבר שבויים של חברת האשראי ולא יכולים להתקשר עם מישהו אחר היות ואתם כבר מחוץ לגבולות המדינה ועשיית ביטוח נסיעות לחו"ל ניתנת רק בטרם יציאה מהארץ.

בנוסף עליכם לבדוק את חברת האשראי מכסה מקרים של ביטול טיסה או דחייה. חשוב להבין כי ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל הרחבה זו מכסה אותה אך ורק במקרה והביטוח נעשה בטרם לביטול או דחיית הטיסה ולא תקף רטרואקטיבי כך שגם אם ביטוח הנסיעות החינמי כולל בתוכו ביטול טיסה עליכם להפעילו עם רכישת כרטיס הטיסה ולא לחכות לרגע האחרון בטרם יציאתכם מהארץ. ביטול טיסה מכוסה במקרים של מוות במשפחה מדרגה ראשונה או תאונה אישית או אשפוז כך שאין באפשרותכם לטוס וחברת התעופה דורשת מכם דמי ביטול – הגוף המבטח יכסה את דמי הביטול שלעיתים מגיעים עד למלוא עלות כרטיס הטיסה בהפחתת דמי השתתפות העצמית הקבועים בפוליסת הביטוח. לסיכום התאימו את ביטוח נסיעות לחו"ל לאופי טיולכם ולמצב בריאותכם והזמינו את ביטוח הנסיעות שיספק לכם את התמורה הטובה ביותר עבור המחיר.


אודות מחבר המאמר

אריק משה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.