אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קרן נאמנות - רשת חברתית פיננסית

במסגרת הקומבינות הידועות של הישראלי הנורמטיבי, קיימת גם נורמה של שיתוף פעולה בין מספר חברים או בעלי עניין לצורך השגת יתרון או מוצר בר קיימא כלשהו, החל מהתאגדות של מספר חברים אוהדי כדורגל לצורך רכישת טופס טוטו עם מספר טורים גדול יותר שיעלה את הסתברות הזכייה, דרך התארגנות קבוצת רכישה למגרש או לנכס וכלה במה שנקרא קרן נאמנות, שהיא מעין הסדר בין מספר אנשים לא קבוע ומשתנה לצורך השקעה באפיקים פיננסיים מסוגים שונים כמו אגרות חוב, ניירות ערך או מניות והשגת רווחים משמעותיים יותר בשל היקף ההשקעה הגדול יותר. בשוק ההון, ככל שסכום ההשקעה גדול יותר, כך מתח ופוטנציאל הרווחים או ההפסדים עולה.

קרן נאמנות נוצרת על ידי גוף פיננסי רשמי, הנקרא מנהל קרן נאמנות, המחזיק ברישיון חבר בורסה ובאישור משרד האוצר, וחייב להתלוות אליו נאמן שתפקידו לוודא כי אותה קרן נאמנות עומדת בתנאי החוזה וההסכם עם ציבור המשקיעים בכל הנוגע לאופי ההשקעות ולחלוקתן בין האפיקים האפשריים על פי המוסכם. מנהל הקרן והנאמן נהנים מעמלה שנקראת דמי ניהול המופרשת מכספי הקרן במשך כל תקופת קיומה, ללא קשר לביצועיה השוטפים. המשקיעים, אם זאת, יכולים לצאת מחברותם בקרן בכל פרק זמן על ידי מכירת החזקותיהם לשותפים אחרים או חדשים.

כאשר משקיע פרטי מעוניין להצטרף ולהשקיע בכל סוג של קרן נאמנות שהוא, עליו לבדוק מספר פרמטרים חשובים שיוכלו להשפיע על החלטתו ועל הגשמת ציפיותיו וחזונו לתוצאות השקעתו בקרן. על המשקיע לבדוק היטב את מרכיבי ההשקעה של אותה קרן נאמנות אופציונאלית, בהתאם לנכתב בהסכם הקרן, האם מדובר על השקעות במטבע חוץ או סחורות הנתונות יותר לסיכונים וספקולציות, אך גם יכולות להניב רווחים משמעותיים בטווח זמן קצר, או שמא מדובר על קרן נאמנות המשקיעה באגרות חוב או במניות לטווח ארוך, המניבות רווחים סולידיים יותר אך עם פחות סיכונים ופוטנציאל התרסקות. דבר נוסף שעליו לבדוק בעת בדיקת כדאיות הצטרפות לקרן נאמנות הוא העלות הכלכלית של אותה הצטרפות. בחינת דמי הניהול השוטפים מאחוז ההשקעה, דמי ההוספה השונים הנדרשים מכל משקיע ועד כמה פוטנציאל הרווח, לאחר אותן הוצאות, מצדיק את ההשקעה. חשוב לדעת כי לגודל, במקרה הזה, יש גם חסרונות מובנים, ומנהלי קרן נאמנות בהיקף גדול פחות גמישים בהחלטותיהם ובניהול הקרן. דווקא לקרן נאמנות קטנה יש יתרון על פני רעותה הגדולה והמפורסמת יותר. דבר שלישי, וחיוני לכל תחום בחיים, הוא הצורך בבדיקה אמיתית ולימוד החומר לפני ההשקעה. בחינה פשוטה של ביצועי אותה קרן נאמנות על פני אחרות דומות לה מבחינת היסטוריית ההשקעות והוכחת יכולות רווח לאורך השנים, היא מדד רלוונטי להחלטה הסופית באשר להשקעה בקרן נאמנות אחת או אחרת.

ברור שאין דין השקעה בטופס טוטו כדין השקעה בקרן נאמנות, אך הבסיס הוא אותו בסיס- אמונה כי בחירה נכונה בחברים הנכונים יכולה להביא את הכסף הגדול ואת הגשמת החלום.


אודות מחבר המאמר

קרנות נאמנות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.