אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה גברים כל כך אוהבים שולחנות משחק?

אם אנחנו צריכים לעצור לרגע ולחשוב על המושג גבריות, נוכל לדמות מצרף של התנהגויות ותכונות שונות המסמנות אותה. המושג גבריות ממש כמו מושגים רבים ואחרים הינו תלוי נסיבות וגיאוגרפיה. ברור ש"להיות גבר" בתרבות אחת אינו שווה ערך ל"להיות גבר" בתרבות אחרת.ובכל זאת, אם נתבקש להצביע על מספר פרמטרים אופייניים היינו בוודאי מציינים תכונות כמו חוזק, תחרותיות, אגרסיביות, דומיננטיות, רציונאליות, בטחון עצמי וכיוצא בזאת. הפרמטרים האלה מתיישבים היטב עם המציאות בה אנו עדים לחיבה המיוחדת שרוכשים גברים לתחרויות, שולחנות משחק ולשעשועים ספורטיביים אחרים.

שולחנות משחק ככלי להוכחת הגבריות

האגו הגברי, כך נראה, נמצא תמיד בסכנה ותמיד צריך להגן עליו. אנו, הגברים, שואפים במודע או שלא במודע, להיות מובילים, ראשונים ולדעת שהצלחנו לגבור על הקשיים שבדרך. שולחנות משחק רבים כמו סנוקר או כדורגל כמו גם שולחנות משחק של פינג פונג, הוקי או טניס הם מקום בו שני גברים יכולים להתחרות זה בזה.השימוש בבמה המעניקים שולחנות משחק כדי להתחרות עם הפרטנר מעודדים את הצורך הגברי להיות זה שינצח. שולחנות משחק במקרה הזה פשוט מזכירים לנו במידת מה את משחקי הילדות שלנו ואת האופן בו ניסינו לגבור על חברינו.

שולחנות משחק כפורקן של אגרסיות

גברים באופן הסטריאוטיפי של המחשבה, מועדים יותר לרצות לפרוק אגרסיות. בחברה שלנו אגרסיביות אינה נחשבת לתכונה מבורכת והיא מדוכאת באמצעות חוקים, כללים וסנקציות שליליות רבות. כשלא ניתן לפרוק אגרסיות, אנו פשוט מתעלים אותם לכיוונים אחרים הנחשבים כחיוביים.שולחנות משחק, במקרה הזה, מאפשרים לנו "לכסח" את היריב באופן עקיף ו"להראות לו מה זה" על ידי כך שנתחרה בו ללא רחמים ובסוף גם נביס אותו. שולחנות משחק הם למעשה הדרך שלנו להוציא כעסים, תסכולים שהצטברו ושאר עניינים לא פתורים שחוקי המציאות לא מאפשרים לנו.

שולחנות משחק כחיזוק לזהות הגברית

שולחנות משחק מאפשרים לנו לחבור לפרטנר שאיתו אנו משחקים וליצור לכמה רגעים אחווה גברית משותפת. החיבור עם גבר אחר מקנה לנו, באופן לא מודע, תחושת שייכות לזהות הביולוגית שלנו. במהלך המשחק אנו יוצרים התקשרות גברית עם חבר אחר, מאשרים את גבריותו והוא במקביל מאשר את גבריותנו.אנו מעוניינים לשחק טוב ככל שניתן ולא בכדי אנו נעלבים כשהפרטנר זורק לעברנו משפטים כמו "אתה משחק כמו בחורה". שולחנות משחק הם דרך עקיפה לבסס ולחזק את תחושת הגבריות שלנו ולאשר אותה בכל פעם מחדש.

שולחנות משחק ככלי להנאה גדולה

מעל כל הטיעונים הללו, ישנו כמובן אספקט חשוב המסביר מדוע גברים אוהבים כל כך שולחנות משחק. שולחנות משחק, באופן הפשוט ביותר, פשוט מסבים לנו הנאה רבה. אנו נהנים להתחרות, אנו אוהבים ספורט ולכל אחד מאיתנו יש את קבוצת הכדורגל או הכדורסל המועדפת עליו.שולחנות משחק נותנים לנו את ההרגשה לפעמים כאילו שאנו ממש מתחרים כמו או בשם הקבוצה שאנו אוהדים. נראה כי שולחנות משחק, תורמים לנו, בדרך ישירה או עקיפה, ביודעין או שלא, לכמה תחושות בסיסיות שהוזכרו. אך מעל כל אלה, שולחנות משחק פשוט פועלים על פי עיקרון אנושי מוכר המעוניין בהנאה ובהימנעות מכאב, ואת זה הם עושים יותר טוב מכל דבר אחר.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.