אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול בגלי הלם: רוכבים על הגלים

ישנם כמה סוגים של מכשירים המשמשים במהלך טיפול בגלי הלם. הם כוללים מכשירים אלקטרו-הידראוליים, אלקטרו-מגנטיים ואחרים. כל המכונות האלו ממירות אנרגיה חשמלית לגלי הלם. טרם נמצא הבדל משמעותי ביעילותו של מכשיר זה או אחר מאלו המספקים טיפול בגלי הלם. מחלק התרופות האמריקאי אישר שימוש במכשירים מסוג אלקטרו-הידראולי עבור טיפול בגלי הלם לבעיות רפואיות רבות.

כאשר משתמשים בגלים מעגליים במסגרת טיפול בגלי הלם, דרוש מרווח זמן ארוך יותר בין טיפול לטיפול. נדרשת פחות הרדמה בזכות העוצמה הנמוכה יותר של הגלים- אשר גורמים לפחות כאב מאשר גלים מעוצמה גבוהה. רוב המחקרים בארצות הברית נערכו תוך שימוש בגלים מפוקסים, משום שהו המכשיר היחיד אשר מחלק התרופות אישר שם עבור טיפול לבני אדם, אולם באירופה נערכים טיפולים רבים בעזרת גלי הלם מעגליים.

על שימוש בגלים השונים עבור בעלי חיים

בשנים האחרונות, החלו היצרנים לפתח ראשים חדשים למכונות המספקות טיפול בגלי הלם, כדי לספק מגוון רחב יותר של אפשרויות טיפול עבור בעיות שרירים וגידים שונות. כיום, ישנם מכשירים אשר מאפשרים את השימוש גם בגלים מפוקסים וגם בגלים מעגליים, בהתאם לאזור אשר עובר טיפול באותו הרגע. לדברי היצרנים, גלים מעגליים גורמים לפחות כאב, ולכן אפשר להשתמש בהם ללא הרדמה.

מתמחים בבית החולים בטורונטו, קנדה, עורכים לסוסים טיפול בגלי הלם כבר שמונה שנים. אחת הוטרינריות החלה להתעניין בשימושו האפשרי של הטיפול גם עבור כלבים, לאחר שקראה מחקרים שונים. בעזרת הרופא הראשי של בית החולים החלה אותה וטרינרית לבנות פיילוט לפרויקט בו מכונות המספקות טיפול בגלי הלם הוצבו במרפאות וטרינריות קטנות באזור. המרפאות הקטנות לא מיהרו לקבל את ההצעה, אך השמועה החלה לעבור מפה לאוזן וליצור מוטיבציה גדולה יותר להשגת הטכנולוגיה. במהרה החלו להתגלות אחוזי הצלחה גבוהים של הטיפול בקרב כלבים מכל המינים. לדברי הוטרינרית, טיפול בגלי הלם עשוי לגרום להם לכאב – גם בזמן מתן הטיפול וגם כמה ימים אחריו. לכן, היא ממליצה להעניק את הטיפול לבעלי חיים תמיד בליווי הרדמה או משככי כאבים. מניסיונה, הכאבים חולפים כעבור יומיים עד שלושה ימים, והכלבים שבים לרמת תפקוד כמעט נורמאלית תוך 10 ימים לכל היותר.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.