אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איפה ללמוד לימודי טווינא (טווינה)?

החלטתם שאתם מעוניינים ללמוד עיסוי בעל אוריינטציה רפואית, ואתם שוקלים את לימודי טווינא? במאמר זה נברר נעבור מה זה בדיוק טווינא, מה כוללים הלימודים ואיך בוחרים את המקום ללמוד אותם.

 

עולם העיסוי

עיסוי קיים אלפי שנים ומקורו במזרח, בעיקר בסין ובהודו. העיסוי במדינות אלה איננו רק לשם הנאה, אלא מהווה חלק משמעותי מהפילוסופיות המקומיות, שמחברות בין גוף לנפש בשורה ארוכה של אופנים. עיסוי הוא רק אחד מהם.

כחלק מהנדידה של התרבות המזרחית למערב וההבנה כי עיסוי תורם לבריאות הגופנית והנפשית הפכו הסוגים השונים של העיסוי לפופולריים גם בישראל. בשנים האחרונות פועלים מכוני עיסוי רבים, ובתי ספר לעיסוי רבים לא פחות מלמדים סוגי טיפול שונים, בין היתר לימודי טווינא, ומכשירים מעסים ומטפלים בסוגים ובאסכולות השונות הקיימות בתחום.

 

למה לימודי טווינא?

לימודי טווינא היו מלימודי העיסוי המוכרים פחות עד לאחרונה, אולם כיום מצב זה משתנה במהירות ורבים מעוניינים להכיר לעומק את העיסוי הטיפולי הזה. טווינא היא חלק מעולם הרפואה הסינית ושיטות רפואיות סיניות אחרות, כמו טאי צ'י, דיקור, צמחי מרפא ועוד. אמנם יוגה ושיאצו פופולריים יותר, אך טווינא היא שיטה ייחודית בעל ערך עצום.

במסגרת לימודי טווינא בתמורות לומדים שיטת טיפול שכוללת הרבה מגע, ומטרתה לכוון ולהזרים את אנרגיית החיים של המטופל, שנקראת צ'י. הצ'י עובר לאורך גופנו בערוצי אנרגיה קבועים (מרידיאנים), אותם ערוצים שמטופלים בשיטות רפואיות סיניות אחרות. בלימודים לומדים את המשמעות של כל מרידיאנים ואת מיקומו, כדי שהמטפל יידע באיזה אזור ללחוץ ומתי.

 

לימודי טווינא ברמה גבוהה

מכיוון שמדובר בשיטה טיפולית מורכבת ובעלת רבדים רבים, חשוב לבחור בבית ספר לעיסוי בו מועסקים מורים בעלי ידע רב בטיפול בשיטה זו בבעיות שריריות כרוניות וחמורות או בבעיות רפואיות אחרות. עליכם לבדוק עד כמה הם מנוסים והיכן למדו טווינא לפני שאתם מקבלים החלטה. על מורי טווינא להכיר את כל שיטות הטיפול של התחום ברמה גבוהה מספיק כדי שיוכל ללמד אותה אחרים.

 

מה לומדים ?

מתחילים מלימודים תיאורטיים: היכן עוברים המרידיאנים, מה המשמעות שלהם, מהו צ'י וכיצד הוא פועל. לאחר מכן לומדים על הדרכים לגרות את המרידיאנים, על ידי עיסוי, מגע, ליטוף וכדומה. המטרה היא ללמד את התלמידים כיצד מאפשרים לאנרגיה לזרום בצורה חופשית ולמנוע חוסר איזון בגוף, שיוצר תחלואים שונים.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה מוגש מטעם צוות מכללת תמורות - לימודי רפואה סינית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.