אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חיות מחמד - מה יכול לפגוע בהם?

ישנם המון מאכלים אשר טעימים ובריאים עבור בני האדם, אך יכולים לפגוע בצורה הרסנית בחיות מחמד. בהרבה מקרים, מה שיכול להיות בריא ומזין עבורך יכול לפגוע משמעותית בחיית המחמד שלך. על כן, חשוב מאד לדעת מה אתה מאכיל את חיית המחמד שלך. במאמר זה אציג חלק מהדברים אשר מסוכנים עבור חיות מחמד.

חיות מחמד ואלכוהול- לא הולך ביחד

אלכוהול יכול להיות קטלני עבור בני אדם ועל אחת כמה וכמה הוא יכול להיות הרסני עבור חיות מחמד. מכיוון שמימדי הגודל של חיות מחמד בדרך כלל קטן יותר מאשר בני אדם, ההשפעה של אלכוהול מסוכנת יותר אצלם. גם כמויות קטנות של אלכוהול יכולה להשפיע אצל חיות מחמד בצורה משמעותית. על כן, עליך לנהוג בצורה זהירה עם האלכוהול שלך בקרבת חיית המחמד שלך. ישנם מספר סימנים המעידים על כך שחיית המחמד שלך בלעה אלכוהול:

הסימן הראשון, הוא בעיה בשיווי המשקל של חיית המחמד. אם אתה רואה כי הכלב או החתול שלך הולך בצורה לא מאוזנת, מתנדנד או נתקע בחפצים, סביר להניח כי הוא בלע בדרך כלשהי אלכוהול. הסימן השני, הוא דיכאון. אם אתה מבחין שינוי בהתנהגות אצל חיית המחמד שלך, חוסר התלהבות, כלבך לא מכשכש בזנב או ישן רוב היום סביר להניח כי הגיעה לפיו מנת אלכוהול. גם ירידה בדופק, השתנת יתר התרגשות יתרה ואפילו מוות יכולים להצביע על כך. לכן חשוב ביותר למנוע מחיית המחמד שלך משקאות חריפים.

חיות מחמד ושוקולד- מתוק מדי

בשבילך שוקולד הוא ממתק טעים מאין כמוהו, אך בשביל חיית המחמד שלך הוא יכול להיות הרסני. השוקולד מכיל כמות גבוהה ומרוכזת של שומן אשר יכולה לפגוע בחיית המחמד. מלבד היותו משמין, השוקולד מעורר אצל חיות המחמד את מערכת העצבים. כמות השוקולד המרוכז יכולה להשתנות בין שוקולד לשוקולד, אך כמות מופרזת יכולה לפגוע בחיית המחמד שלך ולעשות נזק בלתי הפיך. כדי לדעת אם חיית המחמד שלך צרכה כמות גדולה של שוקולד יותר מהמותר, ישנם כמה סימנים לכך: שלשול יתר. כלבים או חתולים המבלים זמן רב בשלשולים, כנראה צרכו כמות גדולה של שוקולד. היפאראקטיביות, שריר מתעוות, הגברת לחץ הדם והתנשפות יתר יכולים להעיד על אכילה רבה מדי של שוקולד.

חיות מחמד וקפה- מעורר יתר 

קפה מכיל כמות גבוהה של קפאין ויכול לגרום לאותם סימנים כמו השוקולד. לכן כדאי להשתדל להרחיק את כל סוגי הקפה מחיות המחמד שלך. 


אודות מחבר המאמר

רותם שי- אולה הקניון הוירטואלי הגדול של ישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.