אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו בונסאי ? איך אפשר לגדל בונסאי בקלות עם הרבה הנאה

מהו בונסאי? 

הביטוי בונסאי פירושו עץ בקערה 

הרעיון הוא ליצור צמח עציץ ננסי שניראה כמו צמח גדול בוגר עם גזע וענפים עבים בני הרבה שנים מהטבע בצורה מוקטנת, להביא את העץ מהטבע בצורה ננסית אלינו לגינה הקטנה שלנו. 

הרעיון החל בסין והתפתח ביפן שם פיתחו סגנונות שונים, עם השנים התפתחה מסורת עם כללים וחוקים, מגדלים שונים פיתחו מסורת עם חוקים שונים וגם כיום יש מגדלים שדבקים במסורת זו או אחרת.

לדעתי חופשי אדם לעשות לפי ראות עיניו לגדל ולעצב את צמח הבונסאי שלו כרצונו ולא חייב להיצמד למסורת כזאת או אחרת.

האדם מגדל לעצמו עציץ בונסאי בכדי ליהנות מחדוות היצירה, זה לא צמח רגיל  שמגדלים ונהנים לראות את הצמח גדל מתפתח ופורח, בגידול בונסאי אדם מחליט ומעצב כראות עיניו איך יגדל הצמח ובזה יש הנאה כפולה מהגידול ועיצוב שזאת היצירה שלו.

אם החלטתם לגדל לעצמכם עציץ בונסאי יפה.

מהם הצמחים שניתן לעשות מהם עץ ננסי בונסאי, למעשה מכל עץ או שיח ניתן לעשות עץ ננסי בונסאי.

ישנם צמחים שבצורת הגידול הטבעי שלהם יותר מתאימים וקל יחסית לעצב מהם בונסאי, וישנם יותר קשים לגידול ולעיצוב, אני מכיר מגדלים שדווקא יתעקשו לגדל צמחים אלו בגלל האתגר שבהצלחה אשר גורמת הנאה וסיפוק רב יותר.

מרבית הצמחים שמתאימים לגידול בונסאי דורשים הרבה אור שמש ישירה במרפסת או בגינה, יש מעט סוגי צמחים שניתן לגדל בבית וחשוב ליד חלון במקום מואר היטב.

למגדל חדש אני ממליץ להתחיל עם צמח קל לגידול ולעיצוב ובהמשך לנסות צמחים נוספים לאחר שיצבור ידע וניסיון ובעיקר ביטחון.  

לוקחים קערה שטוחה יחסית בכדי לתת הרגשה של מרחב כמו בטבע ושהצמח יראה גדול יחסית בקערה, רצוי מקרמיקה שתיתן תדמית יותר טובה לצמח ולא עציץ פשוט.

 

אחד הצמחים שקל להתחיל בו זה הפורטולקריה. צמח חזק ועמיד קל לגידול ולעיצוב כרצונכם. אפשר להתחיל בייחור של ענף קטן. הענף משתרש מהר וצריך הרבה סבלנות ושנים בכדי להגיע לבונסאי יפה, אם ניקח ענף יותר עבה ההשרשה לוקחת יותר זמן אבל נרוויח שנים של גידול.

                            

מי שממהר יכול לרכוש בונסאי פורטולקריה, שניקרא בונסאי עץ הכסף מעוצב בכלי קרמיקה יפה ולהמשיך לגדל ולעצב כרצונו, חשוב לבחור צמח שמעוצב בבסיסו ודומה למה שראיתם בדמיונכם מתאים לעיצוב שרציתם. 

לפורטולקריה יתרון גדול קל לגידול וקשה לקלקל, הצמח יכול לעמוד בתנאים קשים, גם לאדם שאינו מומחה לגידול צמחים וגם אם נעשו שגיאות בעיצוב הצמח, ניתן לתקן לכן זה צמח מצוין למתחילים בגידול ועיצוב בונסאי.

 

לגדל את בונסאי עץ הכסף במקום עם שמש לפחות שעתיים ביום הצמח ישמח להיות בחוץ בשמש מלאה. משקים אחת לשבועיים שלושה, אחת לכמה שבועות לקטום את הענפים הצעירים ובמידת הצורך לגזום לפי העיצוב שבחרתם.

 אני בטוח שתצליחו לגדל לעצמכם בונסאי פורטולקריה יפה עם מעט עבודה וסבלנות והרבה הנאה.

לתת או לקבל מתנה בונסאי עץ הכסף תיתן הנאה רבה והוקרה,     

 

בהמשך הכתוב מאמרים נוספים על צמחים אחרים.

לכל המעוניינים אשמח לייעץ ולהדריך בכדי שיוכלו לגדל בהנאה כמוני.

 

ישראל רף

מחקר פיתוח וגידול צמחים מיוחדים חסכוניים במים.

בונסאי, עצים ננסיים, צמח הבריאות, אלוורה, קקטוסים וסוקולנטים

 

מייסד קבוצת רף משתלות

ייצור ושיווק בסיטונאות של עציצים למתנות

 

 


אודות מחבר המאמר

ישראל רף

מחקר פיתוח וגידול צמחים מיוחדים חסכוניים במים.

בונסאי, עצים ננסיים, צמח הבריאות, אלוורה, קקטוסים וסוקולנטים

 

מייסד קבוצת רף משתלות

ייצור ושיווק בסיטונאות של עציצים למתנות

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.