אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

7 כללים בסיסיים בהזמנת בעלי מקצוע

. כלל ראשון – נסו לאתר את בעל המקצוע באמצעות חברים ממליצים. במידה ולא מצאתם בדרך זו, היכנסו לגוגל וחפשו בהתאם לסוג המקצוע. לאחר שזיהיתם מספר בעלי מקצוע מתאימים חפשו התייחסויות לגביהם ברשת כמו למשל: תלונות על....

2. לאחר שאיתרתם לפחות 3 בעלי מקצוע שנראו מתאימים צרו איתם קשר וקבלו מהם את מירב הפרטים הדרושים לכם כולל ממליצים. התקשרו לממליצים ובמידה ומדובר בעבודה גדולה מאד בקשו להגיע לראות את עבודתם.

3. קיבעו פגישה עם שלושה בעלי מקצוע, בנפרד, הציגו את דרישתכם לעבודה וקבלו מכל אחד מהם הצעת מחיר.

4. הצעת המחיר חייבת לכלול לוח זמנים מחייב, אחריות על העבודה, סוגי ואיכות החומרים, עלויות ומה כוללות העלויות.

5. תשלומים – יש לקבוע כי התשלום לעבודה יקבע בהתאם להתקדמותה. על כל שלב בהתקדמות העבודה ישולם הסכום היחסי. במידה ומדובר בתשלום בצ'ק כדאי מאד שהצ'ק יהיה למוטב בלבד ולא לשכוח לקחת חשבונית. את הצ'ק האחרון לתת לחודש אחרי סיום העבודה כך שבמידה ויוצר הצורך לתיקונים יהיה לכם עם מי לדבר.

6. כדוגמא למשל בהסכם לשיפוץ דירה חשוב לוודא מראש לוח זמנים מדויק, סוגי החומרים בהם ישתמשו מאחר וישנם סוגים שונים של חומרים לעבודות שיפוצים ובמידה והשתמשו בחומרים זולים תוך מספר שנים יתחילו לצוץ בעיות מבעיות שונות. גם במקרה של החלפת צנרת המים יש לוודא כי הצנרת היא מחברה מוכרת ובמידה ומקימים מרכזיה לצנרת חייבים למקם אותה באופן שיהיה נוח להגיע אליה. במידה ומחליפים מרצפות, יש לוודא כי מדובר במרצפות איכותיות תוך שימוש בדבק איכותי ולא בדבר זול שתוך כמה שנים יתחיל להתפרק. בקירות גבס למשל יש להתאים את סוג הקיר למטרת השימוש. האם מדובר בקיר בסלון או בקיר בחדר אמבטיה. קיימים הבדלים מהותיים ביניהם.

7. לסיכומו של הנושא – בדקו היטב את בעלי המקצוע, בדקו היטב את החוזה שאתם חותמים עליו. לא חוזה על פיסת נייר אלא חוזה מסודר ורציני, בדקו מחירים אך לא תמיד כדאי לקחת את המחיר הזול ביותר. זה עוד עלול לעלות בסופו של דבר ביוקר.גם בעלי המקצוע רוצים להתפרנס בכבוד.


אודות מחבר המאמר

המוקד לדייר מבית פורטל בית משותף הינה מערכת המספקת בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים מקצוע עבור דיירים בבתים משותפים וועדי בתים משותפים בכל הארץ. המוקד לדייר מספק לדיירים ולוועדי הבתים בעלי מקצוע במגוון תחומי הבית והבית המשותף.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.