אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שכר עבודה באנגליה

עבודה באנגליה נחשבת ותיקה בענף העבודות בחו"ל והיא נמצאת בצמוד לעבודה במדינות מובילות כמו ארה"ב. למעשה אנגליה נכנסה למשחק כשארה"ב ספגה את פיגוע מגדלי התאומים – אירוע שגרם האטה בכלכלה האמריקאית והעביר את מוקד הכוח מחדש לאנגליה. אלא שגם לפני כן, עבודה באנגליה הייתה הזדמנות מעולה להרוויח – אנגליה היא בין המדינות היציבות בעולם, בעלת מטבע חזק (לירה שטרלינג) וכלכלה יציבה: זוהי אחת הסיבות שבגללן מדינה זו  איננה חלק מהאיחוד האירופי. עבודה בבריטניה, בין אם זמנית או לתקופה ארוכה, מבטיחה יציבות: שכר טוב שמשולם במטבע טוב וכמובן הרבה אפשרויות לבלות ולהרגע. תנאי העבודה נחשבים טובים באנגליה, גם בגלל שעות העבודה המועטות יחסית וגם בגלל השכר כאמור. בכל מה שקשור למשכורות ורווחים, יש כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון לקראת עבודה באנגליה.

 

עבודה באנגליה – שכר ותנאים

השכר באנגליה הוא גבוה מאוד אם מסתכלים מנקודת מבט ישראלית. קודם כל, לירה שטרלינג שווה כ-שישה שקלים חדשים. גם השכר הממוצע גבוה בהרבה – למשל, מי שמחזיק עבודה באנגליה בתחום אדמיניסטרציה, (פקידות, מזכירות), משתכר כ-16,350 ליש"ט בחודש – בעוד עבודה דומה בישראל מספקת משכורת ממוצעת חודשית של 5000 ש"ח. כך שההבדלים הם עצומים. לרוב, תנאי עבודה באנגליה הם נוחים –שעות העבודה מסתיימות בדרך כלל בשש אחה"צ לכל המאוחר (גם מוכרים לא עובדים אחרי שמונה בערב), התנאים הסוציאליים הוגנים ורוב מקומות העבודה יספקו מגורים מוזלים. נקודת התורפה של עבודה באנגליה היא בעיקר במגורים, שנחשבים יקרים יחסית – וכן בהוצאות השוטפות. לא מדובר במדינה זולה, וכשם שההכנסות גבוהות ההוצאות יכולות להיות גבוהות גם כן, אם כי עדיין אפשר להרוויח מספיק כדי לחסוך.

 

הוצאות במהלך עבודה באנגליה

ההוצאה העיקרית באנגליה – וזה נכון גם למקומות אחרים בעולם – היא מגורים. המגורים אינם זולים, והם יקרים ככל שמתקרבים למרכזי הערים הגדולות ובמיוחד לונדון. בנוסף, עבודה באנגליה מצריכה הוצאות כגון תחבורה (לרוב עדיף לנסוע בתחבורה הציבורית, ברכבת התחתית – ולא לבזבז כסף על אחזקת רכב, כיוון שמדובר בהוצאה גדולה מאוד), וכמובן אוכל, מצרכים יומיומיים, חשמל, טלפון, מים ובילויים. כל אלה אינם משולמים על ידי מקומות עבודה באנגליה אלא אם מדובר בעבודה שכוללת מגורים, למשל אופר או עבודת הדרכה או אבטחה במתקן או מוסד כלשהו. בהוצאות ניתן לחסוך – כאמור לא להחזיק רכב במהלך עבודה באנגליה, לאכול בעיקר בבית, (עבודות מכירה כוללות מגורים משותפים וניתן להתחלק בקניות ובהכנת האוכל), ולהתפשר במגורים - לגור באזור שאולי הוא פחות מרכזי אבל הוא יותר זול, בדירה צנועה ופרקטית.

 

עבודה באנגליה ומיקומים רווחיים

עבודה באנגליה יכולה להיות רווחית מאוד גם במיקומים שנחשבים יקרים ויוקרתיים, שבהם המחיה פחות זולה. עבודות רווחיות במיוחד כגון עבודה בעגלות, בקניונים בערים הגדולות, יספקו שכר שיספיק לאדם לתשלום עבור החלק שלו בדירת המגורים המשותפת, לאוכל, נסיעות, בזבוזים וקניות, חשבונות שוטפים וגם לחיסכון של עשרות אלפי שקלים במהלך העבודה. זאת כמובן בתנאי שלומדים את העבודה ומבצעים אותה היטב. ישנם צעירים רבים שנוסעים לתקופת עבודה באנגליה מדי שנה כדי לממן לימודים, עסק בארץ, רכישות גדולות שונות – הכסף מגיע מעבודה קשה אבל גם מהעובדה שבאנגליה השכר גבוה והמטבע חזק. הזדמנויות תעסוקה באנגליה מיועדות בחלקן גם לצעירים מישראל, ותנאי השכר האטרקטיביים מבטיחים חוויה מהנה והזדמנות רווחית. יש רבים שקופצים על כל הזדמנות עבודה באנגליה – לכן כדאי למהר.


אודות מחבר המאמר

אתר MAKA - האתר המוביל בתחום של עבודות בחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.