אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דלתות אוטומטיות – איך בוחרים את הדלת הנכונה?

דלתות אוטומטיות – איך בוחרים את הדלת הנכונה?

ענף הדלתות האוטומטיות מתחדש כל הזמן ומתפתח הן במישור הטכנולוגי, תחום חומרי הגלם ותחום העיצוב. חשוב להמשיך ולהתעדכן באופנות החדשות ולמקסם את התועלת רבה שיש לדלתות אוטומטיות ובו בעת לוודא שבוחרים דלת אוטומטית המתאימה לפתח הן במגזר העסקי, במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי.   לאחרונה מוקדשת תשומת לב רבה לחיסכון באנרגיה ואיכות סביבה הן בחדירה למודעות הצרכנים והן בחובות שיש לצרכנים. ברוב הדלתות האוטומטיות  שמיובאות לארץ  הושקע מחקר ומשאבים כדי לפתח דלתות אוטומטיות שיתנו מענה לחיסכון באנרגיה ואף לביטול הצורך באנרגיה לגמרי ע"י שימוש באנרגיה סולארית מבלי לוותר על היכולות האופרטיביות של דלתות אוטומטיות.

דלת אוטומטית נפתחת בפנינו בחנויות, קניונים, בנייני משרדים, מוסדות ציבוריים, בתעשייה, בבתים הפרטיים, במועדוני ספורט ועוד. במאמר זה אפרט על תהליך הבחירה בין סוגי הדלתות האוטומטיות השונות, אסביר על כל דלת אוטומטית בקצרה ועל החידושים בתחום .

בחירת דלת אוטומטית המתאימה לפתח, היא לפי קו מנחה שבו נוכל להפיק ממנה את מירב התועלת. הבחירה נעשית בתהליך שיטתי בו בוחנים את השאיפות, הצרכים, התפוקה הנדרשת, גודל הפתח, כמו גם את נתוני הדלתות. רצוי להתייעץ עם חברה מובילה בתחום אשר מסוגלת להציע את מירב הפתרונות . שנית, בוחנים לעומק מתוך המגוון, מתאימים ומסננים את הדלתות האוטומטיות אשר מתאימות למקרה בו מדובר. לבסוף, מחליטים מהי הדלת האוטומטית האולטימטיבית המתאימה לך ביותר.

דלתות אוטומטיות הן "פתח חכם" עם הרבה יתרונות ביחס של עלות – תועלת.  שוק הדלתות האוטומטיות מתפתח כל הזמן ומתחדש והיום ניתן לסווג את הדלתות האוטומטיות לכמה סוגים עיקריים:

דלתות הזזה, דלתות כנף, דלתות מתאזנות, דלתות נגללות,  דלתות  מסתובבות דלתות לחניה ועוד.  כל סוג דלת אוטומטית נותן מענה לצרכים שונים.                                                                           

דלת אוטומטית הזזה – הדלת האוטומטית הפופולארית ביותר. בדרך כלל מותקנת בפתחם של קניונים, חנויות, בניני משרדים, בניני מגורים ולאחרונה יש טרנד חדש של בתים פרטיים שמתקינים דלתות אוטומטיות בפתח יציאה לגינה, לבריכה, למכון כושר הפרטי ועוד.  לדלת האוטומטית יש בורר עם שישה מצבים המכילים שש אפשרויות שונות: פתיחה חלקית, פתיחה מלאה של הדלתות, אפשרות כניסה בלבד, אפשרות יציאה בלבד, אפשרות פתיחה טוטאלית של הדלתות  ואפשרות נעילה טוטאלית של הדלתות. בתחום הדלתות האוטומטיות המגוון והאפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. כשרוצים דלת פשוטה בוחרים דלת פשוטה אך כשרוצים לקבל דלת אוטומטית מעוצבת אפשר לתת מענה ע"י בחירה בדלתות אוטומטיות מעוגלות, דלתות אוטומטיות עשויות מזכוכית בלבד, דלתות עם עיצוב בהתזת חול ועוד. כשרוצים לבחור בדלת אוטומטית לפתח רחב ניתן לתת מענה ע"י בחירה במנוע חזק יותר או לחילופין דלתות טלסקופיות, אלו הן דלתות בעלות 2 או יותר כנפיים לכל כיוון כשבזמן הפתיחה והסגירה כל הכנפיים תהיינה בפעולה.

דלת אוטומטית כנף – מותקנת בעיקר בבתי חולים במחלקות השונות, במבנים לאוכלוסיות עם מוגבלות בניידות, בבתים פרטיים יש אפשרות להתקין דלת מעבר מחדר לחדר עם פתיחת ציר אוטומטית. דלתות אוטומטיות עם כנף נפתחות על ציר צידי עד כדי פתיחה כמעט מוחלטת. פתיחה וסגירה אוטומטית של הדלת נעשית באמצעות מנוע שמותאם לכובד, לגודל ולרמת הספיקה הנדרשת. ניתן להתקין את המנגנון כמעט על כל דלת כנף רגילה שנפתחת על ציר פנימה או החוצה.

לסרטון הדגמה לחצו כאן או העתיקו את הלינק הבא :

http://www.youtube.com/user/DitecTube?blend=8&ob=5#p/u/10/SIrjipGpoGU

דלת אוטומטית למצבי חירום – תוספת לדלת אוטומטית שמותקנת בעיקר במקומות שפתחן משמש  גם כפתח מילוט בשעת חירום. ביומיום, דלתות אלו עובדות כדלתות הזזה אוטומטיות רגילות ובמצב חירום המנגנון יאפשר את פתיחת הדלת האוטומטית לפתח רחב כדי לאפשר בריחה המונית של אנשים מהמבנה. דלתות אוטומטיות למצבי חירום מרחיבות את פתח הכניסה ונותנות אפשרות ליותר אנשים לעבור בעת ובעונה אחת.

דלתות מתאזנות – דלתות שמותקנות בעיקר במקומות בהם יש השפעה רבה של תנאי מזג אויר על הדלת האוטומטית. דלת מתאזנת מותקנת במקומות בהם יש רוחות חזקות, במקומות חשופים וגבוהים. לדלת מתאזנת יש מנגנון שמאפשר סגירה מווסתת של הדלת כשהציר מותקן בתחתית הדלת.

דלתות נגללות – משמשות בעיקר לתעשייה, תעשיית התרופות, מוסכים ועוד. דלתות נגללות משמשות למעבר בין מחלקת הייצור למחלקות השונות. יש סוגים שונים של דלתות נגללות המיועדות למפתחים גדולים, עמידות לרוחות חזקות ופגעי מזג אויר, דלתות נגללות בעלות מנגנון תיקון עצמי ועוד. דלתות נגללות שומרות על אסתטיקה, ניקיון ובטיחות. לתעשייה יש צרכים ייחודיים ולכן יש לבחון מה גודל הפתח, מה רמת השקיפות של הדלת, מה רמת הבטיחות שנדרשת (בטיחות בזמן תנועת מלגזות) ובהתאם לבחור בדלת הנגללת המתאימה.

לצפיה בסרטון המחשה לחצו כאן או העתיקו את הלינק הבא : http://www.youtube.com/user/DitecTube?blend=8&ob=5

דלתות מסתובבות – משמשות בעיקר בבניני משרדים, בתי מלון , מוזיאונים, בנקים ועוד. לדלתות מסתובבות יש מראה יוקרתי, אסתטי ואלגנטי. הדלת המסתובבת תותאם לגודל הפתח ויכולת הספיקה. דלתות מסתובבות הן בעלות 2-4 כנפיים ויכולת הספיקה בהתאם. לדלת מסתובבת יתרונות רבים : חיסכון באנרגיה – שמירה על הטמפרטורה הפנימית וחיסכון בעלויות מיזוג אויר. שמירה על ניקיון – לכלוך אינו נכנס פנימה, לדלת המסתובבת יש סט מברשות בתחתית, אין צורך במגע של ידיים בדלת. עמידות בפני פגעי מזג אויר – רוחות חזקות וגשמים אינם פוגעים בכל מה שנמצא בחלל הפנימי.

דלתות לחניה – הן למעשה שער חשמלי לחניה שנגלל כלפי מעלה. שער חשמלי לחניה נותן הרבה יתרונות אך בעיקר הוא נותן ביטחון ובטיחות. ביטחון בפני גניבות, ביטחון בכניסה לרכב החניה הופכת להיות חלק מהבית. בטיחות הן בכל מנגנוני הבטיחות שנלווים לשער כגון מנגנון פתיחה בשליטה מלאה של המשתמש וכן מנגנון פתיחה ידני במקרה של תקלה או הפסקת חשמל והן בכניסה וביציאה מהמכונית. לשער יש יתרונות נוספים כמו שמירה על הניקיון, הגנה בפני פגעי מזג אויר ועוד.  לשער ניתן להוסיף פתיחה סלולארית וכאן יש יתרון נוסף של נוחיות.

לצפיה בסרטון המחשה לחצו כאן או העתיקו את הלינק הבא:http://www.youtube.com/watch?v=j7546IO8kDg  

למגוון הדלתות ניתן להוסיף אביזרים ואפשרויות כגון מערכת מילוט לפתיחת כנפיים בשעת חירום, תאורה בתחתית או בתקרת הדלת המסתובבת, מגני התנגשות בתחתית הכנף ועוד.

חשוב לבחור בחברה מקצועית ומנוסה כיון שידע לא מקצועי בתחום של דלתות אוטומטיות יגרום לבחירה לא נכונה ולהוצאות מיותרות על תיקוני, חלפים והתקנת דלת חליפית בסופו של דבר.

נשמח לייעץ לכם ולתת פרטים נוספים :

טל' : 04-8214221

אתר האינטרנט שלנו http://www.sesamy.co.il/

 


אודות מחבר המאמר

סיגלית פרל - מנהלת שיווק ופרסום בחברת "ססמי מערכות"טל : 04-8214221בקרו אותנו באתר : sesamy.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.