אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי מהנדס בניין

 

האם הזדמן לכם פעם לעמוד מול בניין ומתפעלים מעוצמתו, מהתכנון וממורכבות הבנייה? אם כן אז ייתכן מאוד שמצאתם או שאתם קרובים למצוא את ייעדוכם: להיות מהנדס בניין. מהנדס בניין אינו עוסק רק בהקמת מבנים אלא גם בבניית גשרים, כבישים, שדות תעופה, סכרים, נמלים ועוד. אם ראיתם את ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק ותכניות המראות את פלאי ההנדסה והפרויקטים האדירים, כגון בניית שדה התעופה בהונג קונג על אי מלאכותי, בניית הגשר הארוך בעולם בסין, כריית המנהרה המחברת בין צרפת לאנגליה, אצטדיוני כדורגל חדישים, גורדי שחקים מרהיבים, הגשר התלוי הארוך בעולם ועוד ועוד, תהיתם איך הדבר ייתכן וכיצד הצליח הדבר אזי התשובה היא שהכל אפשרי תודות לפיתוח טכניקות בנייה חדישות וחומרים מתקדמים וכמובן המומחיות של מהנדס בניין שאחראי לתכנון וביצוע הפרויקטים האדירים והמורכבים בעולם הנראים כפלאי עולם מופלאים על פני כדור הארץ. 

מהנדס בניין עוסק בתכנון המוקדם וכמובן בביצוע בפועל ולכן צריך להיות בעל מעוף אך באותו זמן גם ביצועיסט ופרקטי. התכנון והבנייה לא כוללים רק את הקמת המבנה עצמו אלא גם את הסביבה מסביבו כגון מערכות המים והביוב, לכן נלמדים תחומים חופפים כמו תחבורה, מאגרי מים ועוד. מהנדס בניין במהלך לימודיו יכול לבחור בין מגוון התמחויות ולהתמקצע בהם כמו הנדסת סביבה, משאבי מים, הנדסה גיאודטית, הנדסה אזרחית ותשתיות והנדסת מבנים ותחבורה. לימודי מהנדס בניין אינם קלים כלל וכלל וכוללים מגוון מקצועות בכדי לרכוש את ההכשרה הרצויה, בשביל תכנון מוקדם חייבת ידע במתמטיקה ברמה גבוהה, פיסיקה כמובן לחוזק מבנים והשפעה סביבתית, מכאניקה, הנדסת חומרים, גרפיקה, הידראוליקה, ניתוח מערכות ועוד.

בכדי להיות מהנדס בניין יהא עליכם ללמוד במשך 4 שנים, כאשר התואר הרשמי מוגדר כ – B.Sc הנדסה אזרחית. כשבוגרי התואר נרשמים בפנקס המהנדסים ומוסמכים לכל סוגי העבודה והאישורים הכרוכים בבנייה. ישנם כאלה המעדיפים ללמוד הנדסאי בניין במשך שנתיים אך אז התעודה המתקבלת היא תעודת הנדסאי ולא מהנדס וגם ההסמכה של הנדסאי לאישור מבנים פחותה מזו של מהנדס. במידה ותלמדו במוסד אוניברסיטאי מסובסד שכר הלימוד השנתי יעלה בסביבות 10,000 ₪ כאשר במכללות שאינן בסבסוד ממשלתי יעלה לכם שכר הלימוד עד פי 3.

לאחר סיום התואר פתוחים בפני מהנדס בניין מגוון אפשרויות עבודה, בחברות בנייה, רשויות המדינה, חברות לבניית תשתיות, כבישים וכו', אתם יכולים לעסוק רק בתכנון מבנים, או דווקא להתמקצע בפיקוח על בניית פרויקטים אדירים, לעבוד בתעשייה בשיטות ייצור ושיווק או פשוט להיות מנהל פרויקטים בעבודה משרדית, הכל בהתאם לאופייכם וליכולתכם. במהלך עבודתכם תדרשו לבנות מבנים ברמת האיכות הגבוהה ביותר תוך כדי עמידה בתקנים מחמירים אך בעלויות הבנייה הזולות ביותר שתוכלו, הרי הכל בסופו של דבר הוא כלכלי, ומהנדס בניין טוב צריך לשלב בין בטיחות וליעילות להוצאות בנייה.

בוגרי תואר ראשון בהנדסה אזרחית יכולים לגשת ללימודי תואר שני בהנדסה אזרחית וסביבתית, לצורך התמקצעות ורכישת ידע נקודתי. בלימודי התואר השני ניתן לבחור בין מגוון תחומים למשל: ניהול הבניה, הנדסה סביבתית, הנדסת מבנים, הנדסת תחבורה ועוד. לימודי התואר השני נפרסים על פני שנתיים ודורשים ממוצע כללי של בוגרי התואר ראשון מעל 80.


אודות מחבר המאמר

סטודנט לתואר ראשון בהנדסת בניין בטכניון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.