אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מענק עבודה מועדפת

מהו מענק עבודה מועדפת?

מענק שניתן לאוכלוסיית החיילים המשוחררים, והיה והם עבדו בעבודה המוגדרת בחוק כ"עבודה מועדפת", במשרה מלאה, למשך שישה חודשים, והשלימו 150 ימי עבודה. יש גם מקרים שהחוק חורג ומציע זמן קצר יותר של עבודה, וניגע בכך בהמשך. באופן עקרוני, מענק עבודה מועדפת עומד כיום על 9011 ש"ח - זה סכום גדול, שניתן לנצל אותו למטרות שונות - טיול לחו"ל, לימודים באוניברסיטה, השקעה בעסק, רכישה של דירה - וכל מטרה שרק תרצו. הסכום מופקד לכם ישירות בחשבון הבנק, ויכול לשמש אתכם לכל מטרה, וזה ההבדל העיקרי שלו מהפיקדון האוטומטי שניתן לחיילים משוחררים. מי שקובעים מי זכאי לקבל מענק עבודה מועדפת הם המוסד לביטוח לאומי - הם גם קובעים את גובה המענק, ואת רשימת העבודות המועדפות.

איפה אפשר לעבוד?

אם גם אתם מתעניינים בקבלה של מענק עבודה מועדפת, אתם מן הסתם צריכים להתחיל לעבוד באחת כזו, יש מגוון רחב מאד של עבודות, שיכול להתאים ממש לכל אחד מכם. שימו לב! למרות שהחוק מגדיר שעבודה מועדפת היא עבודה, שעבדתם בה במשך השנתיים שלאחר השחרור שלכם, קרי בטווח של 24 חודשים, הרי שאת הבקשה לקבלת מענק עבודה מעודפת לביטוח לאומי, יש להגיש לכל המאוחר כ18 חודשים לאחר השחרור - ובתנאי כמובן שהשלמתם את המכסה. כלומר הטווח בפועל עומד על 18 חודשים לאחר השחרור. היום, יש מגוון רחב של עבודות מועדפות - אתם יכולים לעבוד כפקחי פס ייצור במפעלים שונים, מתדלקים ונהגי מכולות דלק בתחנות הדלק, כעובדים בתעשיית הבניין, ואף לעבוד כטבחים, מלצרים או חדרנים בבתי המלון למיניהם. לקבלת הרשימה המלאה - מומלץ לפנות לאתר של המוסד לביטוח לאומי, שמעדכן כל פעם את הרשימה של עבודות מועדפות.

הכללים לקבלת מענק עבודה מועדפת

יש מספר תקנות וכללים לקבלת מענק עבודה מועדפת, שדווקא מקלים על מי שמחפש עבודה לחיילים משוחררים, ורוצים לקבל מענק עבודה מועדפת. ראשית, החוק קובע שמותר לעבור בין עבודות מועדפות, ועדיין הכל יצטבר כתקופה אחת - לדוגמא לעבוד חודשיים כמתדלק, ועוד ארבעה חודשים כחדרן בבית מלון. מכאן ניתן גם להבין שניתן לעבוד עם הפסקות - כל עוד אתם בתוך הטווח של ה18 חודש לאחר השחרור. אם אתם מחפשים עבודה לחיילים משוחררים, מצאתם עבודה מועדפת, וההורים שלכם עתידים להיות המנהלים שלכם - זה תקין בהחלט, ולא משפיע כלל על הקריטריונים לקבלת מענק עבודה מועדפת. זכרו - יש מגוון נח מאד של תנאים ועבודות, שמאפשרים לכולנו לעבוד בזמן קצר של כחצי שנה בעבודה מהנה ומאתגרת - ולקבל לבסוף מענק נדיב מהמדינה.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.