אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד לשמור על הרגל עם מדרסים להגבהה

 

כיצד לשמור על הרגל עם מדרסים להגבהה

 

מדרסים להגבהה נתפסים אצל רבים כמדרסים שהם בגדר לוקסוס, כלומר שמטרתם לא לפתור בעיה רפואית אלא לפתור מצוקה אסתטית. עם זאת, אף לא מדובר בהליך רפואי, ומומלץ להתקין מדרסים להגבהה בהתייעצות עם רופא, שיזהיר מפני הבעייתיות שבמדרסים כאלה או אולי אף ימליץ על מדרסים להגבהה שיגרמו פחות נזק.

מדרסי הגבהה משמשים לשלוש מטרות עיקריות: עבור אדם המעוניין להוסיף כמה סנטימטרים לגובהו, עבור צמצמום הפרשים באורך בין הרגליים עצמם וכן המטרה לסייע בתמיכה ובבלימה עבור מי שסובלים מכאבים בחלק האחורי של כף הרגל. שני המקרים האחרונים אגב, הם למטרות רפואיות לגמרי – כך שניתן לומר שפעמים רבות מדרסים המשמשים להגבהה הם בהחלט לא רק למטרות קוסמטיות.

 

 

פתרון אלגנטי

השימוש במדרסי הגבהה הוא ללא ספק אלגנטי יותר מנעל פלטפורמה. פעמים רבות לא מדובר במדרסים רפואיים בהתאמה אישית אלא ברפידות להגבהה. לרוב מדובר בתוספת של 3-4 סנטימטר, ומומלץ שלא לעבור את הגובה הזה, שכן אז באמת עלולות להיווצר בעיות בריאותיות. אם חשים כאבים מתמשכים ברגליים, מוטב לקצר את זמן השהייה עם מדרסי ההגבהה ואם בעיות אלו מתמשכות – רצוי לפנות להתייעצות רפואית.

חשוב לזכור שרפידות או מדרסים להגבהה יכולים ליצור אפקט הדומה לזה שיוצרות נעלי עקב על הרגל, כלומר ליצור מצב שבה מופעל לחץ על כף הרגל משום שהיא לא נמצאת בתנוחה הטבעית שלה. עם זאת, בניגוד לנעלי עקב, מדרסים להגבהה אינם צרים כל כך ולכן הלחץ על כף הרגל הוא פחות אינטנסיבי.

 

לשמור על סטנדרטים בריאותיים

כאשר מחליטים לרכוש רפידות מהסוג הנ"ל חשוב לבדוק שהמוצר נעשה מחומרים איכותיים ולא מפלסטיק פשוט. באותה מידה חשוב שהיצרן יהיה מתחום האורטופדיה, מה שמבטיח מחויבות מסוימת להגנה על כף הרגל ולא רק מוצר שנועד ליצור אפקט של הגבהה. 

רפידות גובה אורטופדיות בהחלט יכולות לספק תמיכה לקשת האורכית של כף הרגל, ולספק יציבה נכונה תוך כדי שמירה על נוחות יחסית. רפידות או מדרסים להגבהה עלולות ליצור לחצים גם על הברכיים והגב, ולכן רבה החשיבות שהן יורכבו מחומרים איכותיים, אותם חומרים המשמשים בהתקנת מדרסים רפואיים ויכללו מרכיב של בולמי זעזועים.  


אודות מחבר המאמר

שווננפלד אורטופדיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.