אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פתרון עם עומק: טיפול הפלטפוס בעזרת מדרסים

פתרון עם עומק: טיפול הפלטפוס בעזרת מדרסים

אחת הבעיות הנפוצות ביותר שמצריכות התאמה של מדרסים היא פלטפוס. ראשית, חשוב לומר שפלטפוס היא כנראה הבעיה הנפוצה ביותר מבין הבעיות הקשורות לכך הרגל, השכיחה אצל כ-15% מהאוכלוסייה. מתוך קבוצה זו, רבים מהסובלים מפלטפוס לא יסבלו מכאבי רגליים ולא יזדקקו למדרסים.

אולם אחרים הלוקים בפלטפוס בהחלט יסבלו מבעיות ומכאבים ברגליים, ומדרסים עשויים לספק ברוב המכריע של המקרים פתרון מלא לבעיה. לעתים הפלטפוס משפיע על אזורים אחרים בגוף, למשל הגב, וגם אז יהיה צורך לפתרון רפואי בדמות מדרסים.

 

מה זה פלטפוס

 

פלטפוס היא בעיה שבמילים פשוטות מתארת מצב שבו כף הרגל נותרת שטוחה (Flat foot), ולא מתפתחת בה הקשת שמחברת בין החלק האחורי לחלק הקדמי של הכף. תפקידה של קשת זו היא לבלום זעזועים, לחלק בצורה מאוזנת את משקל הגוף באמצעות ולשמור על גמישותה של כף הרגל. 

פלטפוס היא תופעה שניתן לאבחון אותה רק לאחר גיל 3, משום שתינוקות נולדים עם כף רגל שטוחה – והשקע נוצר תוך כדי ההתפתחות הפיזית. ישנם שני סוגי פלטפוס עיקריים: פלטפוס קשיח, שבו מבנה הרגל נותר שטוח באופן קבוע, ופלטפוס גמיש, שבו הרגל לא מצליחה ליצור קשת כאשר מופעל עליה לחץ, אף היא מקושתת בעודה באוויר.

 

מדרסים – הפתרון הנפוץ

לרוב, הסובלים מפלטפוס קשיח הם אלה שסובלים מכאבים בשלב מסוים בחייהם, טיפול שלרוב ניתן לפתרון באמצעות מדרסים מתאימים. תפקיד המדרסים במקרה של פלטפוס הוא לפזר נכון את המשקל בכף רגל, ובכך למלא את תפקודה הלקוי של קשת הרגל. עם זאת, בעיה כמו פלטפוס עלולה להחמיר אם היא אינה מטופלת כראוי.

פלטפוס היא בעיה כרונית, כלומר שגם מדרסים לא יפתרו את הבעיה אלא רק יטפלו בתסמיני הכאב. כלומר מדרס אורטופדי לא משנה את מבנה כף הרגל וגם אין לו כל השפעה על צמיחתה -  אלא רק לתמוך במבנה של כף רגל. ברוב המקרים, מדרסים מספקים פתרון הולם לבעיית הפלטפוס, במיוחד אם הליך האבחון והתקנת המדרסים נעשה כראוי.

אנשים העוסקים בספורט וסובלים מפלטפוס נאלצים גם הם להיעזר במדרסים. ברוב המקרים, בעזרת מדרסים נכונים אנשים יכולים להמשיך לעסוק בספורט אפילו ברמות מקצועיות.    


אודות מחבר המאמר

שווננפלד אורטופדיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.