אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול השקעות באינטרנט

ניהול תיק השקעות הוא עניין למקצוענים, או לפחות ככה סיפרו לנו במשך שנים רבות. לשם ביצוע השקעה היה צורך לגשת לבית ההשקעות או לבנק, לחתום על מסמכים ולהפקיד את החסכונות בידיו האמונות של מנהל תיקי ההשקעות. הגעתו של האינטרנט טרפה את דפוסי הפעולה המקובלים בתחומים רבים, ולא פסחה גם על תחום ההשקעות בשוק ההון.

מסחר באמצעות האינטרנט – מהו וכיצד ניתן לבצע זאת

כאשר מדובר על מסחר באמצעות האינטרנט הכוונה היא למסחר מקוון בשוק ההון – יכולת הקנייה והמכירה הישירה מהמחשב הביתי, סחר ללא מתווך בדמותו של מנהל תיק ההשקעות. חברות רבות מאפשרות פתיחת תיק וניהול עצמי של ההשקעות בתיק על ידי גלישה ומתן הוראות קנייה ומכירה מקוונות. חברות רבות המאפשרות מסחר ישיר אף עושות זאת ללא גביית דמי ניהול ועמלות שורה ולמעשה העמלות היחידות המשולמות על ידי המשקיע הן עמלות המסחר עצמו, עמלות בגין קנייה ומכירה של מכשירים פיננסיים שונים כגון מניות.גם כאשר הבחירה היא לפנות למומחה לצורך ניהול תיקי השקעות, עדיין האינטרנט מהווה כלי עזר חשוב למשקיע בכך שהוא פורש בפניו באופן נגיש כמויות מידע גדולות הנוגעות להשקעותיו ולשוק ההון. חשוב לזכור כי המידע הזמין באינטרנט אינו תמיד אמין וחשוב להצליב מידע ולנסות ולהבין מהוא מקור המידע, ומה הם האינטרסים של מפרסם המידע, על מנת לקבל את התמונה הכללית. אם לדוגמה יועץ מסוים דואג להלל חברה מסוימת ולהכפיש את מתחרותיה באופן עקבי, יש מקום לבדוק מהם האינטרסים האישיים שלו בקידום אותה החברה.

קיימים כיום מסלולי לימוד רבים המאפשרים לימוד הבסיס הדרוש לצורך ניהול עצמי של תיק ההשקעות כקורסי ערב ולמתעניינים, קורסים אלו מסוגלים להקנות את בסיס הידע הדרוש, ולעתים אף לאפשר אימון מסוים במערכות פסאודו אמיתיות.

מה הסכנות הקיימות באופציית מסחר זו

שתי הסכנות העיקריות העורבות למשקיע המקוון מקורן בפן הטכנולוגי של אופן מסחר זה. המסחר מבוסס על תוכנה הפועלת על תשתית מסוימת: מחשב אישי, חיבור לאינטרנט, שרת אינטרנט של החברה המציעה את שירותי המסחר והתוכנה עצמה. במידה ואחד הרכיבים בשרשרת זו קורס מסיבה כלשהי: המחשב התקלקל, הפסקת חשמל, קריסת התוכנה – כל אלו עשויים להותיר אתכם ללא אפשרות מסחר ובדיקת מצב ההשקעות, ולכן חשוב להקפיד ולבחור חברה המעניקה שירות תמיכה למקרים כגון אלו.

הסכנה השנייה מקורה באבטחת המידע. במסחר מקוון נתוני המשקיע עוברים ברשת האינטרנט וחשופים לסכנות כגניבת זהות, לכן חשוב להקפיד לבחור בחברה המספקת שירותי אבטחת מידע והצפנה.

היתרונות בשימוש בשיטת מסחר מקוון

היתרונות במסחר המקוון הם רבים: החל מהשליטה המלאה על ניהול תיק ההשקעות, דרך נוחות התיפעול והמסחר מהבית, וכלה במיזעור או ביטול דמי הניהול המשולמים. כיוון והמסחר מתבצע באופן אלקטרוני מקוון מהבית, זמן התגובה לשינויים במצב השוק הוא מהיר מאד, למעשה מיידי.בנוסף, חברות המסחר המקוון מאפשרות למשקיע המתחיל להתאמן תחילה על מערכות המדמות מסחר בזמן אמת. לפני השקעת כספי החסכונות ניתן להתאמן על כספים מדומים עד לקבלת תשואה חיובית לאורך זמן והבנת התהליך, המערכת, וקבלת התחושה לגבי אילו דברים כדאי לעשות, ומאילו כדאי להמנע.המערכות הממוחשבות מאפשרות למשקיע לבצע פעולות מותנות מראש – לדוגמה לקבוע הגבלת הפסד או קנייה מותנית. הגבלת הפסד מבטיחה כי במידה והמנייה, או מכשיר פיננסי אחר, ירדו מתחת לסף מסוים, המערכת תמכור את המנייה. בקנייה מותנית ניתן להנחות את המערכת לקנות מנייה מסוימת ברגע שהגיעה למחיר מסוים. אפשרויות אלו מבטיחות כי גם משקיעים העובדים במהלך היום לא יפספסו הזדמנויות הניקרות בדרכם במהלך היום.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.