אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקירת שוק הגבינות העולמי

               הכנת גבינות מחלב עזים, כבשים ופרה ממשיכה לצבור תאוצה לא רק עקב היותן של הגבינות מאכל אהוב אלא גם מתוך מודעות שצריכת גבינות מספקת לגופינו כמויות גבוהות של חלבון, סידן, ויטמינים ומינרלים.

הכנת גבינות הייתה אומנות עוד בימי קדם והיא עדיין כזאת גם בימים אלו. עם כל ההתפתחויות בתחום הטכנולוגיה אנו רואים גל הולך וגובר של החזרה לעבר, אנשים מחפשים גבינות אוטנטיות, גבינות שהוכנו בעבודת יד.

הכנת גבינות למטרת מכירה עשויה להיות עבודה כלל לא פשוטה  מבחינת ההשקעה הכספית והפיזית. אמנם ליצרן הקטן תמיד יהיה קשה להתחרות במחירים של המחלבות הגדולות אך עדיין זהו עסק משתלם.

הביקוש לייצור גבינות הולך וגדל בעולם במהירות רבה. הסחר העולמי של הגבינות השונות גדל משנה לשנה. כמו כן, אם נבדוק את העשור האחרון, ניתן להבחין בעלייה במחירי הגבינות.עיני אירופה וארה"ב פונות לכיוון השווקים החדשים המתעוררים כגון אסיה, אמריקה הלטינית ואפריקה.

ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בצריכת גבינות רכות, בפער גדול לעומת שאר העולם ששם הצריכה של גבינות רכות מאוד נמוכה.

גם סין מצטרפת באיטיות לשוק הגבינות. הצריכה הנמוכה של גבינות בסין נובעת מכך שהסינים לא רגילים לטעם ולריח הייחודיים של הגבינות וסיבה נוספת מאוד משמעותית לכך היא המחיר הגבוה של הגבינות  (בגללה עלויות הגבוהות הכרוכות בייבוא הגבינות). אבל כמו מאכלים ומנהגים מערביים אחרים גם הגבינות מחלחלות לאט לתודעה וצופים שעם הזמן הביקוש אחר גבינות ומוצרי חלב שונים רק ילך ויגדל. הגידול בצריכת גבינות יהיה מגמה בלתי נמנעת, בעקבות עלייה כללית ברמת החיים באזורי פיתוח והכרה בערכה התזונתי של הגבינה.

 

גם ביפן צריכת הגבינות והחלב היא יחסית נמוכה (אך עדיין הרבה יותר גבוהה מבסין), תעשיית החלב ביפן היא חדשה יחסית אך ישנו צפי  שתהיה בה צמיחה בצריכת גבינות.

בארצות הברית למשל, יש ביקוש לגבינות ויוגורט מחלב גמלים למרות מחירו הגבוה, מתוך הכרה ביתרונותיו הבריאותיים.

בארצות הברית ואירופה נחקקו חוקים חדשים, חוקים המשמשים כתמריצים ליצרני הגבינות והיצואנים  לקידום הרחבת הליברליזציה של הסחר העולמי במוצרי חלב.

הצרכן הממוצע מבקש גיוון וחידוש במוצרים והיצרנים דואגים לספק רצון זה.

בישראל גדלה המודעות ליתרונות הבריאותיים  באכילת גבינות מחלב צאן, וניתן לראות מגמה של עליה בחיפוש אחר גבינות בוטיק. הישראלי הממוצע  מוכן לקנות ולטעום מהמבחר הגדול של הגבינות שהשוק מציע.

רבים מהתלמידים שלנו הינם בעלי מחלבות בוטיק קטנות אשר מגיעים אלינו מתוך רצון ללמוד הכנת גבינות חדשות ולא מוכרות לצרכן הישראלי  על מנת לספק עבורו את הכמיהה למבחר גדול יותר של גבינות לא מוכרות.

עם מודעות זו מתפתחת גם מודעות חדשה שבמרכזה הכנת גבינות בבית. אנו רואים אנשים שחלקם עסוקים מאוד שהחליטו לפנות לעצמם מעט זמן כדי ללמוד הכנת גבינות בבית, וליהנות מגבינות טריות טבעיות ללא תוספת של חומרים משמרים וחומרים אחרים.

בנוסף לכך כל תלמידינו מספרים לנו שבנוסף להנאה שבאכילת גבינות בריאות, ישנה הנאה רבה בתהליך ההכנה. הם משווים  תהליך של הכנת גבינות כריפוי ועיסוק וכמובן שישנה הגאווה בהכנת גבינות מעשה ידיהם.                                                                              

                                                             

 


אודות מחבר המאמר

אנו ב"גבינות מהלב" מציעים מגוון של קורסים שבהם ניתן ללמוד הכנת גבינות מכל הסוגים. לקבלת פרטים נוספים הנכם מוזמנים להתרשם מהאתר שלנו - www.גבינות-מהלב.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.