אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח מקיף לרכב – למי הוא מיועד

שלא כמו ביטוח חובה, ביטוח מקיף לרכב איננו בגדר חובה, ובכל זאת, רבים בוחרים לרוכשו. נכון, חשוב מכל להיות מבוטחים כנגד פגיעות פיזיות, אולם חשוב גם כן להיות מבוטחים במקרים של פגיעות ברכב עצמו, פגיעות שתיקונן עלול לעלות לכם אלפי שקלים ואף להביא לכדי אובדן הרכב עצמו. אם ברשותכם רכב יקר במיוחד, או רכב זול יותר, הרי שתרצו לשמור עליו היטב. פגיעה ברכב או אובדנו עלול להביאכם לכדי פגיעה כלכלית קשה גם כן, ולכן ובעיקר כדי למנוע זאת, מוצע לכם ביטוח מקיף לרכב, שנועד לכסות בדיוק פגיעות מסוג אלה, פגיעות שנגרמו לרכבכם כתוצאה מתאונה או במקרים של אובדן הרכב באופן מלא.

באילו מקרים נכנס ביטוח מקיף לתוקף

ניתן לתבוע את חברת הביטוח, במסגרתו של ביטוח מקיף לרכב, במקרים בהם ארעה תאונת דרכים, במקרים בהם נגנב הרכב או נגנבו חלקים ממנו (למשל, גלגלים, שילדה וכדומה), במקרים של שריפה, התהפכות, השחתה וכן במקרים של פגעי טבע, כמו סופה חזקה, רעידת אדמה ועוד. ביטוח מקיף לרכב נועד לכסות את תיקון נזקיו השונים של הרכב שנגרמו כתוצאה ממצבים אלה, זאת לצד השתתפות עצמית, כפי שנקבע בתנאי פוליסת הביטוח.

באילו מקרים איננו תקף ביטוח מקיף

ביטוח מקרים איננו תקף במקרים בהם ניזוקו אביזרים שונים, שהותקנו ברכב באופן עצמאי ואינם חלק מהרכב, כמו למשל, רדיו דיסק, מערכת רמקולים, די וי די וכדומה. במידה ואלה ניזוקו כתוצאה מתאונה או מכל סיבה אחרת, לא תכסה חברת הביטוח, במסגרתו של ביטוח מקיף, את תיקון נזקיהם. אולם, קיימת אפשרות להוסיף לביטוח תוספת בתשלום, המעניקה כיסוי לאביזרים אלה גם כן. ביטוח מקיף לרכב איננו מכסה גם במקרים בהם נגרמה תקלה מכאנית, כמו, פאנצ'ר וכדומה. בנוסף, במידה והרכב ניזוק כתוצאה מרשלנות או נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, לא יכוסו נזקיו.

ביטוח מקיף לרכב – כיצד נקבע מחירו

מחירו של ביטוח מקיף נקבע בהתאם לכמה קריטריונים, כמו: שוויו של הרכב. ביטוח מסוג זה עבור רכב יקר, יעלה יותר מביטוח מקיף עבור רכב זול. בנוסף, ביטוח עבור רכב פופולארי בקרב גנבי מכוניות, יעלה גם כן יותר. פוליסת ביטוח הרכב מושפעת גם ממחיר חלקיו של הרכב, ממספר תביעות קודמות, במידה והיו כאלו, וכן האם מדובר בנהג חדש או נהג וותיק (פוליסה עבור נהג חדש תעלה יותר מפוליסה עבור נהג וותיק). הנהנים העיקריים מעלות משתלמת לביטוח זה הינם נהגים שלא הגישו תביעות ביטוח בעבר, נהגים בעלי רכבים חדשים, הכוללים את כל המגונים הנדרשים, נהגים בעלי רישיון נהיגה מעל שנה וכן נהגים שאינם נוהגים על הכביש בשבתות או חגים.

כיצד לבחור את הביטוח המשתלם ביותר

חברות ביטוח רבות מציעות ביטוח מקיף לרכב בתנאים שונים ובמסגרתם של כיסויים שונים. אמנם, עלותו של הביטוח נקבעת על פי פרמטרים קבועים, אולם ניתן למצוא לא אחת פערי מחיר בין הביטוחים המוצעים, פערי מחיר גדולים במיוחד. ולכן, כדי לבחור את הביטוח המשתלם והאטרקטיבי ביותר, מומלץ לבצע סקר שוק בין הביטוחים השונים, לבחון את הכיסויים וההרחבות, אותם מציעה כל חברת ביטוח וכן את עלותו של הביטוח. השוואה בין הביטוחים וכן בדיקתם לעומק של התנאים השונים המוצעים, תבטיח לכם את בחירתו של הביטוח המקיף הנכון והטוב ביותר עבורכם.


אודות מחבר המאמר

בלוגר ויועץ בנושאי השוואת מחירי ביטוח, בין חברות הביטוח בישראל.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.