אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה חשיבות ה sitemap והאם עלינו לבנותו ולהוסיפו לאתר שלנו ?

ה SITEMAP   הוא ללא ספק אחד הכלים החשובים בתהליך קידום אתרים במנועי החיפוש  אך חשוב לא פחות גם לגולש, אספר לכם על כך בהרחבה.

בהגהה המקצועית הוא נקרא sitemap  או לחלופין בעיברית  מפת האתר, או מפת אתר, רבים טוענים שמפת האתר נבנה בעיקר עבור האלגוריתם של מנועי החיפוש, שכן מפת האתר מבצע מיפוי של כל העמודים הקיימים באתר,  בכך מנועי החיפוש כגון Google מסוגלים לסרוק ולמפות את כל העמודים באתר ללא כל בעיה.

תכונה זו של להגיש את כל העמודים או הקישורים הקיימים באתר על מגש כסף למנועי החיפוש נהיית חשובה עד קריטית כאשר העמודים באתר מכילים תפריטי פלאש, כפי שכבר שוחחנו על כך בעבר ולמדנו שמנועי החיפוש לא קוראים את טכנולוגיית הפלאש בצורה ברורה לכן חשוב להראות להם את הקישורים והדפים הקיימים באתר.

לכן אני תמיד ממליץ ללקוחות שלנו לשלב פלאש באתר שלהם אבל בצורה מוגבלת בלבד, לא להשתמש בתפריטים בפלאש או בקישורים למינייהם, אלה רק בתור תמונה מתחלפת היכולה להכניס מעט צבע ועניין לאתר, אעפ"י שהיום בתמונות סטטיות מתחלפות – למשל 3 תמונות שמוצגות האחת אחרי השנייה כדאי ורצוי להשתמש ב jquery  ולא בטכנולגיית פלאש.

אך מפת האתר חשובה גם לנו הגולשים, ואני אסביר, כאשר אנחנו ניגשים לבנייה ועיצוב האתר אנחנו בראש ובראשונה חושבים על הגולש ועם איכות הזרימה שלו באתר, בייחוד אם מדובר באתרים שהם אתרי מכירות ולכל קליק או מעבד עמוד יש חשיבות עליונה שכן אנחנו יכולים לאבד את הלקוח ממש בשנייה של חוסר תשומת לב או במעבר עמוד אחד יותר מדי ומיותר.

באתרים כאלה שהם מסובכים ולפעמים עקב בנייה לא נכונה הגולש הולך לאיבוד תמיד אפשרי ללחוץ על מפת האתר ואז מוצגת בפניניו פריסה של כל העמודים הקיימים באתר, ואז ע"י חיפוש קצר בלחיצה על cntrl+f ניתן לחפש את העמוד שאליו אנחנו רוצים לגלוש. שוב אני מדגיש אם הגולש צריך לגשת למפת האתר על מנת למצא עמוד מסוים למשל של צור קשר, אז עשיתם משהו ממש לא נכון בתהליך עיצוב האתר או הבנייה.

כאשר כבר  החלטתם על בנייה ואתם מפתחים את האתר שלכם חשוב גם לשקול מספר פרמטרים והבנת מגוון עובדות לפניי הבחירה במפת אתר הרצוי המבוסס HTML, כיום מנועיי החיפוש השונים לרבות "גוגל" יסתפקו בגרסא זו של מפת האתר , אך מנגד Google Sitemaps  דורש עמוד מפת אתר הבנוי בפורמט XMLשל  השונה מעמודי ה – SiteMap שהכרנו, ז"א זמפת האתר עבור מנוע החיפוש שונה ממפת האתר עבור הגולש.

מפת האתר חשובה ביותר לעמודים שאין אליהם קישורים רבים או ישירים , ז"א אם הוספתם עמוד לאתר ושכחתם לקשר אליו, אם הוא יופיע במיידית במפת האתר אז כמובן שהרובוט הסוקר את האתר ידע להגיע אליו


אודות מחבר המאמר

מאיה ויז'ן בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.