אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדק בית: גשמיות ורוחניות

מעבר אל בית חדש הוא הזדמנות נהדרת ליצירת שינוי בחיים שלנו. כיוון שימים רבים אנחנו שקועים בשגרת היום יום, קשה לנו להרים את הראש, להסתכל מסביב ולנסות לעשות את השינוי הנדרש בחיינו. כאשר אנחנו יוצאים מבית שבו חיינו זמן מה ועוברים אל חלל מגורים חדש שבו ניצור לעצמנו בית חדש, מתגלגלת לידינו ההזדמנות לערוך לעצמנו בדק בית. בדק בית זה עוסק במצב הרוחני שלנו, בראיית העולם שלנו, ביעדים שאנחנו מציבים לעצמנו ובדרך שבה אנחנו רוצים ללכת. כדי שבדיקה זו תהיה בעלת משמעות גדולה יותר ומובנית על בסיס מוצק כדאי מאוד ללוות אותה בעשיית בדק בית פיזי וטכני של הבית שאליו אנחנו עוברים. שילוב נכון של בדק בית פיזי עם בדק בית רוחני מעניק לנו כוח יוצא דופן ואנרגיה מחייה שתסייע לנו ללכת בדרך החדשה שנפרשת לפנינו.

אנשים רבים בינינו מודעים לחשיבות של ביצוע בדק בית לפני שעוברים לבית חדש. במהלך הקנייה הם מקפידים לפנות לבעלי מקצוע מתאימים ובעלי ניסיון שיוכלו לבצע עבורם בדק בית – בדיקה מעמיקה של הנכס שהם מתעתדים לרכוש כדי לגלות אם ישנם פגמים ותקלות שמסתתרים בתוך הבית. כך נמנעת מהם עוגמת הלב שיכולה להיגרם כאשר רוכשים בלא מעט כסף נכס חדש רק כדי לגלות בו מיני פגמים שלא נראו בעין ושעליהם המוכר לא דיווח לקונים. בדק בית שכזה כולל בדיקה של הבית בכל מיני מכשירים מתוחכמים ומשוכללים והוא מקיף את כל הבית כולו, כולל המקומות הנסתרים ביותר.

האדם מן הישוב יכול להביט בביצוע המרתק של בדק בית וללמוד מכך גם לא מעט על עצמו. האם גם הוא מברר היטב אם יסודות חייו יציבים? האם הוא בודק אם יש פגמים נסתרים בבניין חייו? האם הוא מגלה לעצמו את כל הפגמים הנחבאים בתוכו? האם הוא מניח לשכלו להגיע לכל מקום ומקום בנבכי חייו כדי לגלות טעויות? יהיה מי יגיד שאין להתיר לשכל להגיע לכל מקום ומוטב להשאיר מקומות שונים לשליטתו של הרגש. אין בכך כדי לערער על הרעיון של בדק בית מעמיק שעלינו לערוך לעצמנו מדי פעם. גם אם אין אנחנו מתירים לשכל להגיע לכל מקום בתוכנו ואנו מותרים פינות ותחומים שונים בחיינו לשליטתו המיטיבה של הרגש הטהור, עדיין עלינו לדעת בבהירות מהן הפינות הללו שאותן אנחנו מותירים לרגש. בדק בית אמיתי נעשה כך שאנו יודעים היטב מהם המגבלות שלו – מהן המגבלות שאנחנו מטילים עליו בעצמנו.

ככלל, בדק בית של בית חדש, ולא רק של עצמנו, מוטב לו שיכלול גם היבטים שאינם פיזיים וגשמים לחלוטין. כאשר אנחנו מבקשים למצוא לעצמנו בית חדש עלינו לזכור שיש למקום שבו אנחנו גרים השפעה גדולה עלינו ועל העולם הרוחני שלנו. כאשר אנחנו בוחרים בית חדש עלינו לבצע בדק בית רוחני למקום: האם הבית הזה יועיל או יזיק לבניין הרוחני שלנו? לבניית האישיות האינדיבידואלית שלנו? חשוב מאד שלא להזניח את השאלות הרוחניות כאשר בוחרים בית חדש. בדק בית שלם של הבית החדש שלנו יכלול, אם כן, את הבדיקה המקיפה שלו: מאיכות הצנרת ועד איכות האנרגיה ששוררת בו.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.