אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שמאות רכב והחזר מחברת ביטוח

מי שכבר זכה לכבוד המפוקפק להתמודד עם חברות הביטוח במאבק הקשוח והמיגע על החזרי ביטוח מחברת ביטוח רכב, כבר קרוב לודאי מכיר דבר או שניים על מקצוע השמאות הרכב. בפשטות, שמאי רכב הוא גורם אובייקטיבי אשר תפקידו להעריך את הנזק שנגרם לרכבכם. עם זאת, האם השמאי מטעם חברת הביטוח אכן אובייקטיבי? למרות ששמאי תפקידו להיות גורם נטול פניות אשר, על סמך חוות דעת מקצועית מיומנת, משערך את הנזק שנגרם לרכב – בחלק מן המקרים, אין כך הדבר. זו הסיבה מדוע רבים ממליצים, כשיש ויכוח מול חברות הביטוח השונות, להצטייד בשמאי רכב מטעמך. שמאי רכב מטעם חברת הביטוח הוא מקבל את משכורתו מטעם חברת הביטוח ולכן קרוב לודאי ששיעור הנזק שיעריך נמוך יותר משמאי נטול פניות. במקרה כזה, בהחלט כדאי ומומלץ לפנות לשמאי עצאי על מנת להעריך הנזק שנגרם. במקרים מסוימים, חברת הביטוח תסכים למנות "שמאי בורר" אשר יתפקד כפוסק הסופי, לעניין הנזק. מה באשר להמלצת מוסכים מטפלים? תחילה, לאחר תאונה, הרכב מופקד אצל מוסך לבחירתך. מוסכים אלו חייבים להיות מוסמכים (יש לבדוק רשימת המוסכים המוסמכים או לבדוק תעודת הסמכה במקום). ברוב המקרים, הראשונים לתת אומדן לנזק של הרכב הם המוסכים עצמם! ולכן אל לזלזל בהמלצותיהם. בחלק מן המקרים, חברת הביטוח מסתפקת בהמלצת המוסך, במידה ומקובלת עליה. במידה ולא, ניתן לפנות לשמאי ולעמת את חברת הביטוח עם המלצת השמאי. האם קבלת החזרי ביטוח הוא הליך מסובך? תלוי במקרה. בחלק מן המקרים חברות הביטוח ישתדלו להגיע להסכם על "שמאי-על" אשר דעתו תחייב, על דעת שני הצדדים. בחלק אחר, חברות הביטוח יסרבו לוותר ויסכימו לגשת לכל הערכאות הרלבנטיות. לעיתים, חברת הביטוח אף תקבל העצה המקצועית של המוסך המטפל ברכב או השמאי שמגיע מטעמכם ולא תערים קשיים. הכול תלוי במקרה ובגודל הנזק שנגרם לרכב וכמובן שווי הנזק שחברת הביטוח תיאלץ לכסות. בסופו של דבר, חשוב להבין כי המצרך הנדרש ביותר להתמודדות עם חברות הביטוח הוא סבלנות. יש להיות סבלניים ולא לוותר על עמדתכם, אף אם חברת הביטוח מקשיחה את עמדתה, במקביל. ביטוח רכב אמנם יכול להיות יעיל וחסכוני, אך יש לדעת גם כיצד להתנהל אל מול חברות הביטוח בכדי לייעל אותו. אל תפחדו להעמיד מולם שמאי עצמאי בכדי להעריך ולבחון הנזק נכונה ולתת חוות דעת שנייה, אף אם היא נוגדת את זו של שמאי חברת הביטוח.

המידע הכתוב בדף זה מהווה יעוץ ראשוני בלבד ואינו תחליף לייעוץ ובדיקה מקצועית על ידי שמאי רכב מוסמך. כל שימוש במידע ואו נזק או הפסד הנגרם כתוצאה מכך הינו באחריות המשתמשת בלבד! להזמנת בדיקה יסודית משמאי רכב מוסמך התקשרו: 1-800-202-770 או לחצו כאן ליצירת קשר

מתתיהו בשארי - שמאי רכב מוסמךשמאי על גלגליםטלפון: 1-800-202-770אתר: בדיקת רכב לפני קניה


אודות מחבר המאמר

מתתיהו בשארי - שמאי רכב מוסמךשמאי על גלגליםטלפון: 1-800-202-770אתר: בדיקת רכב לפני קניה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.