אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח בריאות, ביטוח חיים ומה שביניהם

אחת מחברות הביטוח הגדולות יצאה לאחרונה עם קמפיין הנוגע לביטוח תאונות אישיות. הצורך בביטוחים כגון זה, כאשר אנו משלמים מדי חודש ביטוח לאומי וביטוח בריאות שהם בגדר תשלומי חובה, לא תמיד ברור – ובצדק. מטרתו של מאמר זה היא להיכנס לדקויות של קשת הביטוחים שבין ביטוח בריאות לביטוח חיים.

 

ביטוח בריאות

ביטוח הבריאות אותו אנו משלמים מדי חודש ממשכורתנו, במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, מועבר לקופת החולים שלנו, והופך אותנו לזכאים על פי חוק לקבלת שירותי בריאות במסגרת הקופה. רובנו משלמים שרותי בריאות נוספים לקופות החולים, במסגרת ביטוח משלים של הקופה עצמה, המעניק לנו כיסוי נרחב במקרים רפואיים שונים.

 

ביטוח בריאות פרטי נותן לכם כיסוי נוסף למקרה של מחלה פתאומית וקשה, שאינה מכוסה במסגרת סל הבריאות הציבורי. הוא זה שיכסה אתכם אם אתם או הנתמכים בכם תזדקקו  חלילה לניתוחים פרטיים מסובכים ויקרים, טיפולים רפואיים בחו"ל, אישפוזים ממושכים, השתלות וכדומה. ניתן לעשות ביטוח בריאות במסגרת פרטית או קולקטיבית, למקרה של מגזר או חברה מסוימת בעלי דרישות מיוחדות

 

ביטוח חיים

לביטוח חיים שתי מטרות: במקרה הטוב, הוא משמש כמקור הכנסה נוסף לאחר הפרישה לגמלאות. במקרה הפחות טוב, הוא מכסה אתכם למקרה שמסיבה כלשהי לא יכולתם להמשיך לעבוד, זמנית או לצמיתות, ואת שארי בשרכם במקרה של מוות חס וחלילה. לפוליסות ביטוח חיים שונות הרכבים שונים בהתאם לבחירתכם ולצרכיכם, אך בגדול, ניתן להכליל תחת ביטוח חיים מקרים של אובדן הכנסה כתוצאה מתאונות אישיות, אובדן כושר עבודה, נכות כתוצאה מתאונה, ועוד.

 

אובדן כושר עבודה

 

ביטוח זה, הניתן במסגרת פוליסה משולבת של ביטוח חיים או כביטוח נפרד, חשוב במיוחד על מנת להבטיח את יכולתנו להמשיך ולהתקיים בכבוד, גם אם מסיבה כלשהי איבדנו את היכולת לעבוד, זמנית או לצמיתות: מחלה ממושכת, פגיעה נפשית או פיזית, פציעה קשה המלווה בנכות וכדומה. לא תמיד ביטוח לאומי מקבל תביעות בשל אובדן כושר עבודה, וגם אם קיבל - במקרים מסוימים הפיצוי הוא נקודתי, ולא מתמשך. ביטוח אובדן כושר עבודה מבטיח קצבה חודשית, המבטיחה קיום בכבוד לך ולבני משפחתך, למשך כל התקופה הקבועה בפוליסה. עם זאת, מומלץ לוודא מה בדיוק אורכה של תקופה זו ומתי היא מסתיימת – אם זה עד תאריך מסוים, או עד גיל הפרישה לגימלאות.

 


אודות מחבר המאמר

רוני מיכאל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.