אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כימותרפיה

 

כימותרפיה היא שיטת טיפול המשתמשת בחומרים כימיים על מנת להכחיד תאים סרטניים ע"י פגיעה ביכולת החלוקה שלהם. השיטה מבוססת על טיפול בחומרים אלו במינון מסוים שנועד לעכב התפתחות או להשמיד לחלוטין תאים סרטניים. ישנם סוגים שונים של טיפולים כימיים ששימוש בהם מגיע בשלבים שונים של מחזור במחזור חיי התא. טיפול כימותרפי ניתן למטרות הריסה של תאי הסרטן והקטנת התאים הסרטניים על מנת להאריך את חיי המטופל.   

היסטוריה של טיפולי כימותרפיה

הבקטריולוג הגרמני מפרנקפורט - פאול ארליך היה זה שהניח את העקרונות למה שמאוחר יותר ועד היום יהפוך לטיפול בתאים סרטניים באמצעות תרופות כימותרפיות. התרופה הראשונה החלה כגילוי מקרי במהלך מבצע במלחמת העולם השנייה. התברר שגז החרדל  החנקני ששימש  ללוחמה גרם ללוחמים אשר נחשפו אליו ירידה בספירת תאי הדם הלבנים. מכך גילו שאותה השפעה קיימת על תאים סרטניים. הטיפולים הראשונים ב1940 בהם הוזרקו למטופלים חרדל חנקני לא היו מושלמים והתוצאות לא החזיקו מעמד זמן רב, אבל האפקט היה די גדול ומאז וכיום תוצאות הטיפול הכימותרפי השתפרו במידה ניכרת. המחקר של פאול ארליך תרם רבות לטיפול בלא מעט חולי סרטן וכיום הטיפול הרבה יותר ממוקד ויעיל.

תופעות לוואי של הטיפול

ישנם לטיפול כימותרפיה תופעות לוואי רבות הנוצרות משום שגם תאים בריאים לחלוטין נפגעים בטיפול, לרוב מדובר בתאים במערכת העיכול, זקיקי השערות ומערכת הרבייה. תופעות לוואי נפוצות הן: בחילות והקאות הנגרמות מחלק מהתרופות הכימיות, שינויים בתיאבון החולה שבאים כתוצאה מבחילות, פגיעה בבלוטות הטעם או לחלופין תיאבון מוגבר בגלל נטילת סטרואידים. שלשול ועצירות גם הם עלולים להופיע בעקבות פגיעה במערכת העיכול. במקרים אלו ישנם שיטות ותרופות אשר נועדו לעזור בהתמודדות עם תופעות הלוואי.  

רפואה משלימה לסרטן

יש מספר תרופות המגיבות ביעילות ועוזרות בהפחתת תופעות הלוואי או מניעתן. אפשר לקבל אותם גם במהלך טיפול כימותרפיה וגם אחריו. בנוסף ישנם תוספי תזונה לתפריט היומי אשר מחזקות את המערכת החיסונית ובאות במקביל לטיפול הקונבנציונלי. הן יכולות להכיל תוספים של סלניום, תה ירוק, כורכום ולעתים אבקת חלבון, זרעי ענבים ועוד. על מנת לדעת את המינון הנכון במקביל לטיפול כימותרפי, חשוב להתייעץ עם גורם מוסמך.

 

 


אודות מחבר המאמר

 

 

CancerHope

ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.