אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סרטן ריאות

 

אחד הגידולים הממאירים השכיחים ביותר הוא סרטן ריאה. הוא נחשב לגורם המוות מספר אחד מכל יתר מחלות הסרטן. הוא גורם למוות בתוך 5 שנים אצל 85 אחוז מהחולים בו. תשעים אחוז מכל מקרי הסרטן קשורים לעישון, כאשר הדבר תלוי בגיל שבו אדם מתחיל לעשן וכמות הסיגריות, סיגרים נרגילה ואפילו עישון פסיבי. הסרטן נפוץ יותר אצל גברים מעל גיל 40, אולם בחלק מארצות במערב ישנו שוויון בשכיחות המחלה בין גברים לנשים. זאת עקב עליה במספר הנשים המעשנות.

סרטן ריאות: סיבות עיקריות

עישון סיגריות הוא הרוב המכריע של מקרי סרטן הריאה. ככל שאדם מעשן יותר סיגריות הוא מעלה את סיכוייו לחלות במחלה. מעבר לסוגי עישון – אקטיביים או פסיביים, ישנם סיבות אחרות המרכיבות את שאר מקרי סרטן הריאות: רקע גנטי אשר מעלה את הסיכון להיווצרות המחלה, בעיקר אצל מעשנים, גז רדון שקיים באזורים מסוימים בארץ ומתנקז אל תוך יסודות של בניינים ומרתפים. הוא חסר ריח ולכן לא ניתן להרגיש בו. חשיפה לחומרים כמו אסבסט, כרום, אורניום וחומרים כימיים אחרים שגורמים להתפרצות המחלה, חשיפה לחומרים אלה היא בד"כ מקצועית ונובעת מחשיפת העובדים באופן ממושך לחומרים הנ"ל.

אפשרויות טיפול

בסוגים מסוימים של מחלת הסרטן בריאות ניתן לטפל בניתוח רק כאשר המאיר נמצא רק בריאה ועדיין לא התפשט לאברים אחרים. כימותרפיה היא הטיפול העיקרי במאיר. מטרתה היא שהתאים הסרטניים יהרסו, אולם היא אינה מבחינה בין תאים סרטניים לתאים רגילים ולכן עלולה להרוס תאים רגילים בריאים. בעקבות כך, גורמת כימותרפיה תופעות לוואי רבות הניתן להקל עליהם באמצעות תוספי תזונה כמו תה ירוק, המגביר את ההשפעה החיובית של ההקרנות, כורכום, המעכב פעולות אנזימים ובעל יתרונות נוספים, אבקת חלבון ועוד. בנוסף קיים טיפול הקרנות (רדיותרפיה) שבו החולה מקבל קרינה חזקה אל הגידול במטרה להשמיד את התאים שנגועים בו.   

יתרונות הפסקת העישון

אחת הדרכים העיקריות לצמצם את רמת הסיכון לחלות בסרטן ריאות היא הפסקת עישון. גם עם עישנת שנים רבות כמו קטר, מאותו הרגע שאתה מפסיק לעשן הסיכויים שמחלת סרטן הריאות תפגע בך פוחתים וככל שהזמן יעבור הסיכוי יקטן עוד יותר.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

 

 

 

CancerHope

ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.